Gå til innhold

ANMELDELSE: The Last of Us


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler at dere gir spillet trekk for at det allerede har vært tilgjengelig på PS3 såpass lenge. Om en person som aldri har spilt The Last of Us prøver spillet, så er det etter min mening fremdeles en 10/10 opplevelse, slik det var på PS3. Det blir litt feil å dømme et spill på bakgrunn av hvilke forbedringer det har over PS3-versjonen.

 

Da kan du lese den opprinnelige anmeldelsen som er linket i første avsnitt. Eller i det hele tatt lese anmeldelsen. For du har misforstått noe her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Jeg føler at dere gir spillet trekk for at det allerede har vært tilgjengelig på PS3 såpass lenge. Om en person som aldri har spilt The Last of Us prøver spillet, så er det etter min mening fremdeles en 10/10 opplevelse, slik det var på PS3. Det blir litt feil å dømme et spill på bakgrunn av hvilke forbedringer det har over PS3-versjonen.

Da kan du lese den opprinnelige anmeldelsen som er linket i første avsnitt. Eller i det hele tatt lese anmeldelsen. For du har misforstått noe her.

 

 

Litt rart å bruke "Men er det verdt å spille igjen på PlayStation 4 nå?" som en hovedinnledning til anmeldelsen da.

 

Det første spillet fikk en bedre karakter, noe som må bety at PS4-utgaven må bære preg av tidens tann, noe det ikke gjør.

Pc utgave skjer ikke?..

 

Nei. Selskapet som laget spillet er eid av Sony, som igjen eier Playstation.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Jeg føler at dere gir spillet trekk for at det allerede har vært tilgjengelig på PS3 såpass lenge. Om en person som aldri har spilt The Last of Us prøver spillet, så er det etter min mening fremdeles en 10/10 opplevelse, slik det var på PS3. Det blir litt feil å dømme et spill på bakgrunn av hvilke forbedringer det har over PS3-versjonen.

 

Det er da helt tydelig at anmeldelsen henvender seg til de som allerede har spilt spillet på PS3. Det henvises til den opprinnelige anmeldelsen for de som ikke har vært borte i spillet tildigere, samtidig som den opplyser om de forbedringer som er gjort for PS4-utgaven.

 

Spillet får trekk for ikke å forbedre det forfatteren mener burde vært fikset.

Lenke til kommentar

Jeg føler at dere gir spillet trekk for at det allerede har vært tilgjengelig på PS3 såpass lenge. Om en person som aldri har spilt The Last of Us prøver spillet, så er det etter min mening fremdeles en 10/10 opplevelse, slik det var på PS3. Det blir litt feil å dømme et spill på bakgrunn av hvilke forbedringer det har over PS3-versjonen.

 

Uenig. Med den logikken, skulle en utgiver ha anledning til å slippe alle de gode spillene fra tidligere generasjoner uten å legge til forbedringer. Når et spill relanseres, må en kunne forvente mer enn oppusset grafikk.

 

Dersom en som ikke har spilt The Last of Us tidligere skulle ønske å kjøpe det på PS4, vil han jo forstå hvorfor karakteren er gitt (ved å lese anmeldelsen). Jeg ser ikke problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg forstår at anmelder sammenligner med PS3 versjonen, og kanskje forventer seg mer (hva?).

 

Men for meg som ikke har spilt TLOU blir denne scoren rar.

7/10, dvs dere anbefaler meg heller PS3 versjonen - som fikk 9/10? Selv om Remastered;

-ser bedre ut, 1080p oppløsning

-har 60FPS (ish)

-DLC er inkludert!

-fotomode

-379kr PSN Store.

Altså mere og fobedret innhold i forhold til originalen..

 

Igjen, skjønner at det blir annerledes for noen som har spilt igjennom før.. hva med å ha 2 forskjellige scores?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Jeg føler at dere gir spillet trekk for at det allerede har vært tilgjengelig på PS3 såpass lenge. Om en person som aldri har spilt The Last of Us prøver spillet, så er det etter min mening fremdeles en 10/10 opplevelse, slik det var på PS3. Det blir litt feil å dømme et spill på bakgrunn av hvilke forbedringer det har over PS3-versjonen.

Da kan du lese den opprinnelige anmeldelsen som er linket i første avsnitt. Eller i det hele tatt lese anmeldelsen. For du har misforstått noe her.

Litt rart å bruke "Men er det verdt å spille igjen på PlayStation 4 nå?" som en hovedinnledning til anmeldelsen da.

 

Det første spillet fikk en bedre karakter, noe som må bety at PS4-utgaven må bære preg av tidens tann, noe det ikke gjør.

Pc utgave skjer ikke?..

Nei. Selskapet som laget spillet er eid av Sony, som igjen eier Playstation.

Har du tenkt på det er 2 forskjellige anmeldere har 2 forskjellige meininger?

 

Jeg synest det var mer ein 8/10, storyen er nok den mest brukte i zombie sjangeren og går under navnet "patience X" men den var bra gjennomført, men kontrollene var veldig unødvendig klunkete og Ai som ikkje var beste dro veldig fort ned på min spill opplevelse dessvere, spesielt til tider måte restarte pågrunn av dei satt seg fast.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Jeg føler at dere gir spillet trekk for at det allerede har vært tilgjengelig på PS3 såpass lenge. Om en person som aldri har spilt The Last of Us prøver spillet, så er det etter min mening fremdeles en 10/10 opplevelse, slik det var på PS3. Det blir litt feil å dømme et spill på bakgrunn av hvilke forbedringer det har over PS3-versjonen.

 

Uenig, en remaster bør bedømmes i kontekst av originalen, og selv om man mener noe annet, så kommer det klart fram i anmeldelsen at det er det som er gjort.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når anmelder ikke anser hoppet opp til 60fps og bedre grafikk mer en en kuriositet så klarer jeg ikke å ta denne anmeldelsen seriøs.

 

Og det å gi en dårligere karakter på et spill som tidligere fikk bedre ETTER at det har fått vesentlig bedre grafikk.....er mildt sagt merkverdig.

 

For nye eiere av Playstation 4 som ikke har spilt The Last of Us så er dette en klar 10 av 10 og et "must buy" for samtlige. Om en har spilt det før så kan en anse dette som en mulighet til å spille det igjen med en vesentlig bedre grafisk opplevelse. En gest jeg som stor fan av spillet setter ekstremt pris på at Sony og Naughty Dog gir meg.

 

10/10

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mange her virker som de ikke leser anmeldelsen tekst i det hele tatt, det dere trenger å vite er der, det er ingenting i anmeldelsen som tyder på at dette er ett dårligere spill per se enn den tidligere utgaven selv om det får 7 av 10, hvorfor henge seg så opp i tallet, når dette er grundig forklart?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...