Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

NVIDIA lanserer nye drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør nevnes at hvis man har et GeForce3/4-basert kort så vil man få et relativt kraftig ytelsestap i enkelte tilfeller da det kan virke som om nVidia har tatt ut de spesifikke optimaliseringene som gjorde Detonator-driverne gode for slike som oss (jeg har et TI4600Ultra-basért kort), så det er kun brukere av GeForceFX-basérte kort som har noe å hente ved å gå over til "ForceWare"-driveren (usj, for et navn :)

 

Som det skrives på et annet forum:

 

"I went from:

 

13000 marks in 3DMark2001 to 11800.

1800 marks in 3DMark2003 to 1500.

Quake 3 Arena (with my own config) 405fps to 377fps.

 

I don't consider this at all acceptable. Its rediculous that they simply forget about the majority of customors who still have older generation of graphics cards. What would happen if a future game had a bug and got fixed with newer drivers. Means I can't upgrade cause my preformance will go down, then make the game slower?"

 

Post gjerne før og etter-resultater fra relevante spill/benchmarks her da denne threaden virker som et godt sted å gjøre det.

Lenke til kommentar

Neeei, forumet spiste posten min :( Da prøver jeg en gang til...

 

 

Jeg dropper driveroppgradering av min PC#2 som har en GeForce 3.

 

 

SBS, jeg ser overhodet ikke forskjell i bildekvaliteten mellom NVIDIA og ATI lenger. 5700/9600 Bildekvalitet

 

 

Og dæven, noen av dere må edite sig'ene deres etter at de forandret på forumet... fonten er ENORM! :lol:

 

 

Og er det bare meg, eller står bokstavene i denne nye forum fonten VEEELDIG tett sammen? Og hvor er det blitt av line seperation? :grumpy: Må lage to mellomrom nå for å få ett.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hm, da bare lurer jeg på om hva slags drivere dere anbefaler til mitt Ti4200, og hvor jeg kan laste det ned..? Jeg installerte de nye driverne men det ble bare tull i Desert Combat, og scoren i 3dmark2001 sank betraktelig. :grumpy:

Lenke til kommentar
hmm, det blir nesten opp til øyet som ser tror jeg. Jeg synes de ser relativt like ut. Hvis du ser f.eks på innsiden av motorene til det øverste flyet, så synes jeg 5700 ser bedre ut enn 9600. Dessuten synes jeg, ved sammenligning, at 5700 bildet rett og slett virker litt skarpere... men det blir opp til øyet som ser igjen... jeg synes de ser ganske identiske ut.
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg så noen betydlig forskjell, hvertfall ikke på det første bildet. Om det må være noe som kan ses med det blotte øyet er det nok kanter osv som virker litt "styggere" med radeon kortet.

 

FPS i Quake3Arena med egen konfig:

44.03 -> 390

52.16 -> 0

 

Etter noen sekunder i q3 så fryser maskinen. Dette var på en helt fresh install av win2ksp4. Maskinen er forresten også 100% stabil selv om den er klokka.

Jeg la inn 44.03 igjen, og alt fungerte som vanlig.

Lenke til kommentar

Den nye driveren til Nvidia (v. 52.16) gir meg også feilmelding når jeg prøver å gå inn på "egenskaper for skjerm", velger "instillinger" og går til "avansert" for så å trykke på "GeForce4 Ti4600".

 

Da får jeg frem denne :

nvidiaerror.jpg

 

Og hvis jeg trykker "OK" får jeg frem denne :

 

nvidiaerror2.jpg

 

 

Alle instillingene er helt blanke ??? :grumpy:

 

Noen som har peiling ?

Evt. hva er den beste driveren istedet for denne nå ?

Lenke til kommentar
[b]Klarte å løse dette problemet selv.[/b] :woot:

Det du må gjøre er å rense opp systemet ditt for alle de andre gangene du har installert nye drivere fra Nvidia... Fragmenter blir tydeligvis liggende.

Jeg kjørte ett program (gratis) som heter Driver Cleaner :
[url="http://www.driverheaven.net/cleaner/"]http://www.driverheaven.net/cleaner/[/url]

Les instruksjonen i "read.me" filen.


Nå funker alt som det skal hos meg iallefall.

Mvh.
Pack-Man
Lenke til kommentar
hmm, det blir nesten opp til øyet som ser tror jeg. Jeg synes de ser relativt like ut. Hvis du ser f.eks på innsiden av motorene til det øverste flyet, så synes jeg 5700 ser bedre ut enn 9600. Dessuten synes jeg, ved sammenligning, at 5700 bildet rett og slett virker litt skarpere... men det blir opp til øyet som ser igjen... jeg synes de ser ganske identiske ut.

Bildet er en del mørkere på Radeon kortet, men uansett er ikke jpg bilder med kraftig komprimering et bra grunnlag for sammenligning, det er ikke akkurat pixel perfekt. Jeg siktet til AA kvaliteten og på bildene fra game1 testen er det ganske tydelig at ATi gjør en klart bedre jobb. Legg f.eks merke til vingene og halepartiet til flyet lengst nederst til venstre.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med de nye driverne, men så har jo jeg FX kort også da. Men er det egentlig vits i for folk med GeForce 4 kort å ha de nye driverne, som mest sannsynlig "er for" Fx-serien? Hvis man har et geforce 4 t4200, og bruker det. 45.43, og det funker utmerket, hvorfor bytte? :roll:

Men det er klart at nye drivere kan jo fikse diverse problemer.

Men jeg torr også at det lønner seg å fjerne alle rester av gamle drivere før man installerer nye ;)

 

 

Til den linken med screenshots: Jeg er også enig i at FX5700 sitt bilde virker "klarere" på flybildet. En annen ting man kan legge merke til er at ATI sitt kort "tegner" mye mindre røyk.

EDIT: Når det gjelder AA så er Radeon fortsatt best. Hvis det er noen som satt og håpte på at nvidia skulle gjøre noe med sin AA kvalitet, så må de nok vente på NV40 og en annen arkitektur tror jeg :)

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

på mitt fx-5600 kort sank 3dmark03-scoren med cirka 200 poeng (fra ca. 2440)... :shrug:

 

litt surt...

 

og nvcpl-greia fikk jeg óg... etter at jeg uten å tenke meg om, installerte driverne oppå de gamle... etter å ha gått inn i legg til/fjern programmer og fjerna begge, og installert de nye, funka de... men dårligere ytelse...

 

ps. ganske mye bedre bildekvalitet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...