Gå til innhold

Regissør ba pirater om å laste opp filmen hans på Pirate Bay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

Lurer på hvorfor det er så dyrt i Norge. Har vært på kino i både England og Polen og begge stedene har det vært store kinokomplekser som viser filmer hele døgnet, altså mange forestillinger selv om de vet de ikke blir i nærheten av fulle, og begge har hatt månedskort og årskort til salgs som var latterlig billig. Om noe lignende hadde kommet hit hadde i alle fal jeg vært på kino flere ganger i uken.

Jeg skal si meg enig i at det er for dyrt å gå på kino i Norge og at månedskort eller årskort kanskje hadde vært lurt, men husk at det også er forskjeller mellom Norge og andre land. Her har veldig mange råd til TV-er av god kvalitet og 5.1 hi-fi og trenger ikke å gå på kino med mindre det er snakk om en film man ønsker å se med en gang. Vi bor også veldig spredt med bare 5 millioner mennesker i et nesten 2000 kilometer langt land, og vår største by er liten i internasjonal sammenheng. Selv bor jeg en time unna nærmeste kino og har 55" og et heftig surroundanlegg hjemme i stua. Kino drar jeg stadig sjeldnere på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har delte meninger om kino osv. Jeg synes Kino er bra fordi det liksom gir en annerledes stemning, kjøpe varmt popkorn og se de teite reklamene før filmen, og se sammen med andre mennesker og høre reaksjonene deres. Jeg og damen har vært på kino 3 ganger de siste 4 årene. Jeg tror ikke det er en spesielt bra utvikling at folk bare sitter hjemme i stua, og nå og da sjekker facebook og tror de er sosiale på den måten. Jeg prøvde nylig popcorn time, og deretter xbmcTorrent (addon til xbmc) og jeg er sjokkert over hvor kjapt det funker og hvor lett der er å havne i sofaen, men jeg føler jeg bidrar utrolig lite. For bare ca tre år siden var det liksom en rusletur for å leie bluray, men nå er ALLE utleiestedene nedlagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

Lurer på hvorfor det er så dyrt i Norge. Har vært på kino i både England og Polen og begge stedene har det vært store kinokomplekser som viser filmer hele døgnet, altså mange forestillinger selv om de vet de ikke blir i nærheten av fulle, og begge har hatt månedskort og årskort til salgs som var latterlig billig. Om noe lignende hadde kommet hit hadde i alle fal jeg vært på kino flere ganger i uken.

Jeg skal si meg enig i at det er for dyrt å gå på kino i Norge og at månedskort eller årskort kanskje hadde vært lurt, men husk at det også er forskjeller mellom Norge og andre land. Her har veldig mange råd til TV-er av god kvalitet og 5.1 hi-fi og trenger ikke å gå på kino med mindre det er snakk om en film man ønsker å se med en gang. Vi bor også veldig spredt med bare 5 millioner mennesker i et nesten 2000 kilometer langt land, og vår største by er liten i internasjonal sammenheng. Selv bor jeg en time unna nærmeste kino og har 55" og et heftig surroundanlegg hjemme i stua. Kino drar jeg stadig sjeldnere på...

 

Men det eneste logiske å gjøre når flere og flere for råd til flotte tv-er hjemme er jo nettopp å dumpe prisene og heller basere seg på inntekten fra kioskvarer og andre nips folk kjøper i forbindelse med å se filmen. Man setter da ikke opp prisene når man får et mindre ettertraktet produkt? Jeg skjønner jo at en kino her i landet ikke har behov for 20 saler selv om de spiller filmer hele døgnet, men hvorfor er det ikke EN eneste kino meg bekjent i landet som 1) spiller filmer hele døgnet og/eller 2) tilbyr månedskort og/eller årskort. Kanskje kinoene her må betale mer for å få sette opp filmene!? På samme måte som at bøker har lovbestemt minstepris? Jeg aner ikke, men det må da være en god grunn til at ikke noen har vurdert et slikt opplegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

 

Det er en smakssak. Personlig har jeg en helt kurant 50" TV og fronthøyttalere fra Focal som kostet 15k i sin tid, men setter fortsatt stor pris på kino. Pris, bråkmakere og folk med store hoder i raden foran er klare ulemper, men det er liksom noe med romfølelsen som ikke er mulig å få til hjemme.

Lenke til kommentar

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

 

Får virkelig ikke alle tenker som deg. Blir dårlig med storfilmer fremover hvis ingen går på kino mer og bare laster ned filmer fra nettet.

Lenke til kommentar

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

 

enig, etter at jeg kjøpte min første HD tv og surround anlegg i 2007 så har kino besøk for min del falt drastisk. ser liksom ikke vitsen med kino lenger. er som sagt altfor dyrt også.

Endret av Blaz3r
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

 

Får virkelig ikke alle tenker som deg. Blir dårlig med storfilmer fremover hvis ingen går på kino mer og bare laster ned filmer fra nettet.

 

 

er jo nedlasting fra nettet som folk vil ha. og så lenge de store aktørene innen filmbransjen ikke skjønner det så vil folk laste ned ulovlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg liker å dra på kino en gang i blant og se storfilmer, men ofte er det irriterende dårlig lyd i kinosalen. Dårlig justert og ofte ALT for høyt. Jeg synes jeg får mye bedre lyd hjemme i tv-stua med et anlegg til 15-20.000.

Men det er ingenting som slår storskjermfølesen på kino da.

Lenke til kommentar

Jeg støtter fullt ut månedskort og årskort på kino. Selv om kinofølelsen er spesiell, så er jeg ikke mye på kino på grunn av de høye prisene. Men jeg har tro på at i framtiden vil en slik kampanje bli utført. Vi hører jo stadig fra nettavisene om at det er nedgang på kinoene i Norge, spesielt om sommeren (noe som ikke er så rart :p).

Lenke til kommentar

 

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

 

Får virkelig ikke alle tenker som deg. Blir dårlig med storfilmer fremover hvis ingen går på kino mer og bare laster ned filmer fra nettet.

 

Jeg laster ned svært få filmer

Foretrekker å kjøpe de på blu-ray, for eksakt samme prisen som det koster for 1 billett på kino i Norge

F.eks. Captain America er forhåndsbestilt (160 kroner (+30 i frakt), 140 for billett + 50 for buss)

Lenke til kommentar

 

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

 

Lydplanker gir ikke spesielt god lyd.

 

AtW

 

Bedre enn TVn

 

Jeg er derimot spessielt interessert, så jeg har nok brukt ganske mye mer enn hva en normal titter bruker..

(80k+)

Lenke til kommentar

 

 

Kino er utdatert siden folk flest har store TVer hjemme med god nok lyd (lydplanker etc)

Mye koseligere å sitte hjemme med venner/familie og enormt mye billigere

 

Lydplanker gir ikke spesielt god lyd.

 

AtW

 

Bedre enn TVn

 

Jeg er derimot spessielt interessert, så jeg har nok brukt ganske mye mer enn hva en normal titter bruker..

(80k+)

 

 

Og TVen er bedre enn en PC-speaker, men hva forteller det også? Det krever ingenting å lage noe som er bedre enn TVen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...