Gå til innhold

Valve har endret på Steam-kontrolleren igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne endringen gjorde den til den beste kontrolleren noensinne. Uten at jeg har prøvd den enda da. Men jeg ser det for meg.

Analogen for bevegelse og høyre touchpad for kamerastyring,sikting. Perfekt.

Og i spill som bruker pekerenhet så blir høyre touchpad musepekeren og venstre touchpad kamera styring.

For eksempel civilization.

Nå må de bare få den ut! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne endringen gjorde den til den beste kontrolleren noensinne. Uten at jeg har prøvd den enda da. Men jeg ser det for meg.

Analogen for bevegelse og høyre touchpad for kamerastyring,sikting. Perfekt.

Og i spill som bruker pekerenhet så blir høyre touchpad musepekeren og venstre touchpad kamera styring.

For eksempel civilization.

Nå må de bare få den ut! :)

 

Helt 100% enig med deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når kommer de jævla maskinene da? Kunne tenkt meg ei maskin som kunne kjøre windows spill via steam, og som var litt billigere enn en gaming pc. Altså en steam konsoll.

 

HW-kravene ligger ute, og mener å huske at Steam-OS også er tilgjengelig i ikke-ferdig utførelse. Så er bare å bygge maskinen og teste ut, og så oppdatere når offisiell versjon er ferdig.

 

;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et steg i riktig retning, synes jeg. Så aldri helt poenget med pekeplata på venstre side. Det er da ikke som om man bruker to møsser på PC heller. Ved siden av sofavennlighet er jo venstre analogstikke og styrekryss de største fordelene en håndkontroller har over mus og tastatur.

 

HW-kravene ligger ute, og mener å huske at Steam-OS også er tilgjengelig i ikke-ferdig utførelse. Så er bare å bygge maskinen og teste ut, og så oppdatere når offisiell versjon er ferdig.


;-)

 

 

Trenger jo strengt tatt ikke det heller, kan jo bare installere Ubuntu og la den støvle rett inn i Steam og Big Picture Mode.

Lenke til kommentar

 

Når kommer de jævla maskinene da? Kunne tenkt meg ei maskin som kunne kjøre windows spill via steam, og som var litt billigere enn en gaming pc. Altså en steam konsoll.

HW-kravene ligger ute, og mener å huske at Steam-OS også er tilgjengelig i ikke-ferdig utførelse. Så er bare å bygge maskinen og teste ut, og så oppdatere når offisiell versjon er ferdig.

 

;-)

 

 

Har tenkt tanken du :)

Lenke til kommentar

Når kommer de jævla maskinene da? Kunne tenkt meg ei maskin som kunne kjøre windows spill via steam, og som var litt billigere enn en gaming pc. Altså en steam konsoll.

 

SteamOS (OS'et til SteamBOX'ene) er basert på Linux og vil derfor ikke kunne kjøre rene Windows spill. Spillene må først være portet over til Linux. Vet ikke om de vil koste så mye mindre enn en Windows gaming pc ut fra ytelse, men man slipper jo å betale for en Windows lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...