Gå til innhold

Folk strømmer til The Pirate Bay som aldri før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Monopolistene fortsetter å forfølge sine egne kunder istedet for å legge til rette for dem.

 

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

 

 

Lit off topic, men hvordan får man Office gratis på PC-en? Send gjerne PM

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

 

Lit off topic, men hvordan får man Office gratis på PC-en? Send gjerne PM

Office "følger med" PCen hvis du kjøper en ferdig bygd som du ikke kan velge spesifikasjoner på, f.eks hos Elkjøp. At lisensen koster fra 900 og opp avhengig av hva man skal ha sies det lite om ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

 

Lit off topic, men hvordan får man Office gratis på PC-en? Send gjerne PM

sier bare OpenOffice :p

http://www.openoffice.org/no/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er mere i mot piratkopiering nå enn for 10 år siden. I dag har det kommet på plass mange gode løsninger for media som tar i bruk internetts fordeler.

 

Mener du virkelig det? Jeg kan være enig i at Spotify i mer eller mindre grad har løst problemet med ulovlig nedlastning av musikk, men jeg kan slett ikke si meg enig i at det er gode nok løsninger for film og TV-serier.

 

Jeg har prøvd både Netflix og Viaplay, og selv om det i utgangspunktet er gode løsninger mangler de masse innhold og Netflix mangler mulighet for å laste ned innholdet slik at du kan se det når du ikke har nettilgang/dårlig forbindelse.

 

Viaplay har en slik løsning, noe som gjør det mer aktuelt for meg å bruke, men samtidig er det ikke alt innhold som støtter denne muligheten (så vidt jeg har forstått rett) og innholdet på begge tjenesten kan ikke betegnes som annet enn middelmådig. Det tar lang tid før nytt innhold kommer ut, og for å ta et eksempel; når jeg skulle se Chuck på Netflix manglet det 2 sesonger slik at jeg ble nødt til å ty til TPB eller lignende for å kunne se resten, det er rett og slett ikke godt nok.

 

Det håper jeg du er enig i, at selv om de er gjort store framskritt så er ikke disse tjenestene gode nok til at de holder, iallfall for enkelte av oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

 

 

Lit off topic, men hvordan får man Office gratis på PC-en? Send gjerne PM

 

Oi, ja.. Det var ikke helt riktig. Jeg abonnerer på Action Pack fra Microsoft, så jeg får det derfra. Glemte det rent i farten. Office følger ikke med, nei..

Lenke til kommentar

 

Monopolistene fortsetter å forfølge sine egne kunder istedet for å legge til rette for dem.

 

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

 

 

Det har blitt bedre, men ikke bra i mine øyne, det finnes ingen tilfredsstillende løsninger for TV og film i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Monopolistene fortsetter å forfølge sine egne kunder istedet for å legge til rette for dem.

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

Mitt syn på saken er at det er hovedsaklig kommende filmer eller filmer som er på kino som blir lastet ned av de aller fleste. Det samme problemet eksisterer ikke med musikk og serier som det gjør med film.

 

Kommer det en ny låt så er den på Spotify ganske så fort. En ny film tar måneder før den er tilgjengelig på Netflix.

 

Jeg antar at det er studenter og barn som laster ned piratprogarmvare siden de vil ha det beste med er ikke økonomisk sterk nok til å kjøpe produktene.

 

Må innrømme at det er lenge siden jeg har lastet ned noe som helst ulovlig. Var mer "A thing" når jeg var yngre. Er ikke noe vits lenger. Verken programvare eller film.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvordan Photoshop har blitt billigere, la oss si i et 5-års perspektiv. 99 kr/mnd blir nesten 6000 kr i løpet av 5 år.

 

Det er billigere enn å kjøpe en lisens til flere tusen annet hvert år (Du vil jo ha de nyeste funksjonene du aldri bruker, men som du liker å vite at er der. Kjekt å ha.). Ikke billigere enn Piratebay, da de har en VELDIG rund pris. Men så slipper du å lure på om du virkelig burde klikke på ting som "russianphotoshopcracktrojaninstaller.exe" for å få pirat-Photoshop til å funke. Og seks lapper i løpet av fem år er ikke mye for noen som har en relativt vanlig norsk lønning i dag. Det er prisen for å støtte det lokale treningssenteret i bare ett år.

Lenke til kommentar

 

 

Monopolistene fortsetter å forfølge sine egne kunder istedet for å legge til rette for dem.

Merkelig utsagn.. Etter Spotify, Netflix, Steam og Amazon så har jeg ingen behov for TPB lengre. Photoshop får jeg via Adobe's nå billige(re) Fotografering pakke, og Windows og Office følger med PC'er. Føler alt er lagt så mye bedre til rette enn det var før.

 

Eller er det bare jeg som er litt optimistisk?

Spotify har så og si gjort slutt på den ulovlige nedlastningen av musikk og tilfredstiller alle mine krav til hva jeg forventer. Utvalget er stort og du finner så og si det meste du er ute etter og ny musikk er å finne nesten samme dag det slippes. Kna ikke si jeg synes de samme tjeneste er der for film- og TV. Tvert imot, Netflix inneholder altfor mye B-filmer og gammelt skrot og skal du finne noen nyere titler må man bruke Proxy mot US versjonen, selv ikke den tilfredstiller mine behov. Det er dog en god del alternativer for TV-serier. HBO og Viasat sender mange gode TV serier dagen etter de har hatt premiere i USA, men ikke alle tjenestene tilbyr offline sync eller har særlig godt utvalg innen filmer. Problemet er desverre innholdet er for vagt for min del. Og er nesten kun de største seriene som er mulig å streame tidlig. Om noen vet om noen bra og lovlig tjeneste for Film ala Spotify så tips meg gjerne... :p Når det gjelder Office så er det kommet en god løsning synes jeg, man kan kjøpe abbonement på Office 365 Personal for femtilapp i mnd eller 550 pr. år, det inkluderer da alle SkyApps, Desktopversjon og 1TB lagringsplass i SkyDrive. Noe som må sies å være bra! Adobe applikasjonene synes jeg fortsatt er for dyrt med abbonementtjenestene, spesielt om du ikke ønsker kun PS men andre applikasjoner som Muse, AE, Illustrator etc. Så jeg kan godt forstå at piratene fortsetter sin kamp slik situasjonen er idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer også på hvordan Photoshop har blitt billigere, la oss si i et 5-års perspektiv. 99 kr/mnd blir nesten 6000 kr i løpet av 5 år.

Det er billigere enn å kjøpe en lisens til flere tusen annet hvert år (Du vil jo ha de nyeste funksjonene du aldri bruker, men som du liker å vite at er der. Kjekt å ha.).

 

Snakk for deg selv. Jeg synes det er urimelig å bli feilaktig tillagt sånne uvaner.

 

Ikke billigere enn Piratebay, da de har en VELDIG rund pris. Men så slipper du å lure på om du virkelig burde klikke på ting som "russianphotoshopcracktrojaninstaller.exe" for å få pirat-Photoshop til å funke.

Jeg sammenlignet ikke med piratvare i det hele tatt. Jeg sammenlignet pris med standalone lisens.

 

 

Og seks lapper i løpet av fem år er ikke mye for noen som har en relativt vanlig norsk lønning i dag. Det er prisen for å støtte det lokale treningssenteret i bare ett år.

6000 er også "billigere" for 5 år enn et helt ordinært huslån koster i måneden, og langt billigere enn YME-skandalen, men jeg skjønner ikke hva det skal ha med saken å gjøre? Vurderer du ofte om du skal enten støtte treningssenteret 1 år eller abonnere på photoshop i 5 år? Hva med å komme med noen saklige sammenligninger mot relevante konkurrerende programvarer?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...