Gå til innhold

Mobilbruk gjør at du må vente lenger på maten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kastet nok ikke i seg maten i 2004 når de bruke 1 time og 5 minutter på besøket. Tviler på at ting har blitt så veldig anderledes 10 år senere, slik at man er nødt til å bruke 50 minutter ekstra. Det han klager på er at gjestene bruker "unødvendig" mye tid. Hvis du bruker så lang tid på andre ting at maten har blitt kald før du begynner å spise, så gjør du noe galt.

Skal man trekke dette enda lenger så vil restauranten (trolig) tape penger på dette da det blir plass til færre gjester totalt sett, siden bordene er opptatt i lengre tid. Og det ser ikke ut til at gjestene bestiller noe mer selv om de er der lenger. Dette forutsetter at restauranten for det meste er full booket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja huff. Kjempeproblem for resturanten å være stappfull. Å ha folk lengre betyr jo også som kjent umiddelbart mindre inntjent (ironi).

 

Bruker folk lengre tid så koser de seg gjerne mer, og bestiller gjerne mer også. For en idiotisk sak fra en grinete resturanteier som synes kundene bør ta hensyn til at de ønsker å maksimere profitt og få alle inn/ut kjappest mulig.

 

Hva med å heller gjøre passordet/utdeling til WiFi mer tilgjengelig og effektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at man må vente lenger på maten når man bruker mer tid til alt annet enn å spise? Vil ikke dette gjøre jobben til kokkene og annet personale mindre travel, slik at de har mindre arbeidsoppgaver på like mye tid? Så all logikk sier at man må vente kortere på maten nå enn før, fra det tidspunktet du har bestilt selvsagt.

Lenke til kommentar

Bruker folk lengre tid så koser de seg gjerne mer, og bestiller gjerne mer også. For en idiotisk sak fra en grinete resturanteier som synes kundene bør ta hensyn til at de ønsker å maksimere profitt og få alle inn/ut kjappest mulig.

 

Du har misforstått poenget. Han synes det er kjipt at kundene klager på lang ventetid da de selv bruker mye lengre tid på å bestille. Kundene skjønner ikke selv at maten blir laget like raskt som før etter bestillingen er mottatt. Er en grunn til at McDritalds har blitt populært vettu :p

 

Han mister antagelig lite profitt da prisene er justert etter inflasjon og at de også beregner med gjennomsnitlig tid på besøkene. Men det er alltid fint med tullekommentarer slik at de faktiske poengene kommer frem :D

Lenke til kommentar

Åja, men det er da fantastisk idiotisk... Du "tar tiden" fra du bestiller til du får maten.

Altså, nei jeg må nok ha tolket det i beste vilje når folk er idiotiske. Og da bør man heller ikke skylde på at folk bruker lengre tid/teknologi, men rett og slett på folks idioti.

Lenke til kommentar

Ja huff. Kjempeproblem for resturanten å være stappfull. Å ha folk lengre betyr jo også som kjent umiddelbart mindre inntjent (ironi).

 

Bruker folk lengre tid så koser de seg gjerne mer, og bestiller gjerne mer også. For en idiotisk sak fra en grinete resturanteier som synes kundene bør ta hensyn til at de ønsker å maksimere profitt og få alle inn/ut kjappest mulig.

 

Hva med å heller gjøre passordet/utdeling til WiFi mer tilgjengelig og effektivt.

Folk får ikke nevneverdig større magemål av å sitte lengre. Hvis kunden sitter dobbelt så lenge som før så får man neppe doblet salget til vedkommende. Jeg vil tippe rundt 50% økning (dessert, forrett, mer drikke). Følgelig får restauranten lavere dagsomsetning så fremt det er såpass fullt at de må avvise kunder fordi andre sitter lengre. Det er nok dette han klager på. Det er neppe meningen at folk skal kaste i seg maten så fort som mulig, men å belyse at somling koster. Et restaurantbord er ikke en tidsubegrenset gratis kontorplass med klausul om at man må betale for 1 stk måltid før eller siden. Dette er nok ekstra viktig i New York med de kvadratmeterprisene de opererer med der.

 

En timerate for bordleie hadde neppe blitt tatt særlig godt i mot selv om det hadde vært en teoretisk gunstig løsning.

 

En annen mulighet er å tilby ståplasser med rabatterte priser i deler av lokalet. Da får man dyttet inn flere per arealenhet og folk gidder ikke stå lengre enn nødvendig. Mulig det kan øke omsetningen. Så kan man justere arealandelen etter kundenes preferanser. For eksempel mange ståplasser i lunsjtiden og få på kvelden. Jeg er usikker på hvor godt det vil slå an, men det kan potensielt øke lunsjomsetningen betraktelig.

 

Litt på siden av dette savner jeg mer fokus på restaurantkonseptet hurtig kvalitetsmat. I dag er hurtigmat dessverre nesten synonymt med usunn søppelmat.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Mulig det er alderen min (32) som snakker her, men jeg blir litt oppgitt når jeg er ute og ser at folk velger bort personene de sitter sammen med for å trykke på mobilen istedet. Hva er vitsen med å dra ut og treffe andre om man knapt nok gidder å snakke med dem? Det er tydeligvis viktigere å vise alle de andre som ikke kunne bli med hvor man har vært, enn å faktisk oppleve det selv med de som er der med deg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...