Gå til innhold

TEST: Transcend JetDrive 500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man kjøre OS fra denne? Det kunne vært greit med en slik med andre OS som kan bootes ved behov, uten å ofre plass på den innebygde disken.

Nei. Det er en ekstern usb disk og hverken mac eller PC kjører et "normalt OS" fra en usb tilknyttet systemdisk.

Bootmedia av ulike arter derimot kan man kjøre som usb drive/pen fra den som alt annet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dette er faktisk gode nyheter da disse spesifikke mac modellene har hatt OWC ssd drives som eneste 3'part oppgraderingsmulighet. OWC drives som mange erfarer at dør etter ca et års bruk.

 

Dør SSD'er virkelig så hurtig? Eller er OWC et særtilfelle?

Lenke til kommentar

 

Dette er faktisk gode nyheter da disse spesifikke mac modellene har hatt OWC ssd drives som eneste 3'part oppgraderingsmulighet. OWC drives som mange erfarer at dør etter ca et års bruk.

 

Dør SSD'er virkelig så hurtig? Eller er OWC et særtilfelle?

Nei , de gjør ikke det. Jeg har brukt SSDer i egne og andres maskiner siden 2009 og har selv aldri erfart at noen har dødd. Men jeg har og gjort min resource og styrt unna problem SSDer fra ocz,corsair,mfl og ikke sett meg blind kun på skrive/lese hastigheter.

Når det gjelder uttalelsen min over har den utspring fra flere tråder på nettet, bla denne:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1459847&page=10

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kostbart Makkverk.

Med tilleggskostnader (og risiko) nærmer det seg en ny PC.

 

Direkte billig var det ikke, men nå får du med eksternt kabinett og verktøy, så da er det ikke veldig mye dyrere enn om du skulle ha behov for alt utstyret, og må lete rundt etter kompatible deler. De få hundrelappene i "overpris" synes jeg egentlig at det er verdt litt å slippe den jobben.

 

Og sammenlignet med en ny Macbook, er det nok enda et stykke frem til at denne er "nesten like dyr".

 

Det er bare å snu mac booken på hodet, ta ut skruene, fjerne platen, så kan man enkelt bytte ut disken derifra med en ssd.

 

Ja, forutsatt at du finner riktig SSD som passer inn i Macbooken din. Og hva tenker du å gjøre med den du fjerner? Det USB-kabinettet tar ikke mye plass i veska, og en veldig rask "minnepinne" er vel ikke å forakte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...