Gå til innhold

– iPhone 6 blir den tynneste noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre. Litt mer av det som er. Har hørt dette de siste 7-8 årene. Det er økostemet og mytene om at iPhone er i en egen klasse som selger og som kommer til å selge iPhone enn så lenge...

Både Sony og Samsung holder da på med det samme? Litt bedre, litt raskere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg hadde vært fornøyd med 3 endringer.

 

1 - større skjerm

2- tilbake til 3gs designet, bare slankere

3 - bort med aluminium. pent designmessig, men for glatt.

Lenke til kommentar

Er selv det man kanskje kan kalle "Android fanboy", men du har helt rett Ramguy.

Fatter ikke at det kan bli såpass religiøst på noe så basic som en smartphone. Jeg har prøvd iPhone og synes de er fine, og forstår godt at mange liker hele opplevelsen. Når de aller fleste klarer å benytte seg av funksjonaliteten som ligger i økosystemet, så har de gjort noe riktig. Jeg tror behovet for å "snakke ned" iPhone ligger i at mange her i verden ikke har prøvd noe annet, og har bestemt seg for at det de selv har, er best. Det er noe som gjelder langt flere produkter/ting enn en smartphone.

 

Når de nå øker skjermstørrelsen til hele 4.7", så er det en rimelig drastisk greie i seg selv. Ser man på feks Samsung s4 til s5 så ville det heller vært mer riktig å kalle den S4+ om du spør meg.

Endret av fflex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre. Litt mer av det som er. Har hørt dette de siste 7-8 årene. Det er økostemet og mytene om at iPhone er i en egen klasse som selger og som kommer til å selge iPhone enn så lenge...

Jeg synes "Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre." høres helt perfekt ut.

 

Har null behov for nye fancy features bare fordi det liksom er nødvendig med noe helt nytt. Det er bare analytikere, bloggere og uhelbredelige gadgetjunkies som tenker sån. Om det ikke bidrar til å gjøre bruken bedre kan det like godt droppes. Eneste er at jeg godt kunne sett "like tykk, bedre batteri" som "litt tynnere", men det skal jeg overleve.

 

Om du ser på f.eks utvikling av biler har kontinuerlig forbedring tatt oss ganske langt de siste 130 årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Den største "myten" må vel heller være den at "folk kjøper kun iPhone fordi XXXX"... Folk ser ut til å ha det svært vanskelig med å akseptere at mange faktisk anskaffer iPhone fordi det er den telefonen de ser seg mest fornøyd med og som faktisk integrerer best i deres hverdag. Har aldri helt forstått hvorfor det tilsynelatende er en så utrolig vanskelig ting å ta inn over seg og akseptere for veldig mange der ute.

 

 

Grunnen er vel, at apple alltid har hatt, og fortsatt har, en relativt anseelig undergruppe av fans som kanskje er i overkant ukritiske til apples produkter, og overdriver apples fortreffelighet en god del. Betyr selvsagt ikke at alle som kjøper apple er av den typen, det er en latterlig generalisering, men denne myten kommer fra ett sted.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre. Litt mer av det som er. Har hørt dette de siste 7-8 årene. Det er økostemet og mytene om at iPhone er i en egen klasse som selger og som kommer til å selge iPhone enn så lenge...

Jeg synes "Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre." høres helt perfekt ut.

 

Har null behov for nye fancy features bare fordi det liksom er nødvendig med noe helt nytt. Det er bare analytikere, bloggere og uhelbredelige gadgetjunkies som tenker sån. Om det ikke bidrar til å gjøre bruken bedre kan det like godt droppes. Eneste er at jeg godt kunne sett "like tykk, bedre batteri" som "litt tynnere", men det skal jeg overleve.

 

Om du ser på f.eks utvikling av biler har kontinuerlig forbedring tatt oss ganske langt de siste 130 årene.

 

 

Hvem er det som har forfektet å ha noe nytt bare for å ha noe nytt? Jeg synes det virker som du argumenterer imot en holdning som i liten grad eksisterer, de fleste ønsker seg noe nytt og bedre, når de sier de vil ha noe nytt.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grunnen er vel, at apple alltid har hatt, og fortsatt har, en relativt anseelig undergruppe av fans som kanskje er i overkant ukritiske til apples produkter, og overdriver apples fortreffelighet en god del. Betyr selvsagt ikke at alle som kjøper apple er av den typen, det er en latterlig generalisering, men denne myten kommer fra ett sted.

For å snu på problemstillingen: Jeg kjøper kun Apple-produkter i de segmentene de leverer i (tablet, laptop, telefon). Ikke fordi jeg tror det er de eneste produktene som kan gjøre jobben, men fordi Apple har tjent meg bra de siste 15 årene og aldri solgt meg et produkt som ikke kunne gjøre det det skulle. I stedet for å følge med og tenke selv outsourcer jeg jobben til Apple, og betaler gladelig litt mer for det.

 

Jeg stoler rett og slett på at de kommer med helhetlig gode produkter uten gjemte problemer (typisk ting som ikke står i specs, som dårlig touchpad, bloatware, elendige drivere, stor varmeutvikling, mye støy etc.). Det er garantert mange andre som gjør det samme, men Apple har bevist at de får det til og at de konsekvent leverer.

 

Jeg kunne giddet å sette meg inn i markedet og gjøre like gode valg fra andre produsenter, men som en som jobber med dette hele dagen er det ganske deilig å ha en leverandør jeg stoler på.

 

Om Apple begynner å levere dårlige produkter går jeg selvsagt over til noen andre, de er bare et IT-selskap og ingen venn.

 

Det blir litt som når jeg skal velge maler eller elektriker. Jeg har et par stykker jeg har brukt før som jeg vet leverer godt arbeid. Det går sikkert an å få tak i flinkere folk, og jeg kan kjøre anbud hver gang og få det billigere. Men vet du hva? Nope. Life's too short.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan mediene snart slutte å (ukritisk) videreformidle salgspåstander som benytter ordet "noensinne"? SELVFØLGELIG påstås/er det den tynneste, raskeste, fineste, største skjermen, beste ytelsen, +++++++++ noensinne, det kalles videreutvikling.

Apple spesielt, men også de andre leverandørene som dilter etter, benytter "noensinne" utelukkende i sammenligning av sine _egen tidligere produkter_. Det er helt latterlig. Gi meg en sammenligning mot alle andre konkurrenter, og fortell meg DA at dette er den tynneste, raskeste eller beste noensinne.

Argh!

Endret av TNormann
Lenke til kommentar

Hvem er det som har forfektet å ha noe nytt bare for å ha noe nytt? Jeg synes det virker som du argumenterer imot en holdning som i liten grad eksisterer, de fleste ønsker seg noe nytt og bedre, når de sier de vil ha noe nytt.

Alle de som snakker negativt om at "det er for lite innovasjon i modell Y, den er jo bare modell X med litt bedre alt". Jeg synes ikke det er negativt i det hele tatt, og har ikke noe ønske om å være på cutting edge.

 

Ta NFC for eksempel. Mangel på NFC i iPhone har det blitt mast om i årevis nå. Hvor mange prosent bruker egentlig denne funksjonen? Var det egentlig en stor mangel da Apple valgte å droppe den?

 

Det er poenget mitt. At noe går an og at det er tilgjengelig er ikke et argument for å putte det inn i et produkt. Man bør si nei til det meste, og heller vente til teknologien er moden og nyttig. Det er f.eks lite tvil om at gesture-styring vil komme, men det var bare teit av Samsung å putte det i Galaxy s4 når det ikke funka skikkelig.

 

"iPhone er bare drit fordi den mangler XXX" er veldig sjelden et godt argument, fordi sannheten er at de færreste stort sett trenger XXX.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre. Litt mer av det som er. Har hørt dette de siste 7-8 årene. Det er økostemet og mytene om at iPhone er i en egen klasse som selger og som kommer til å selge iPhone enn så lenge...

Jeg synes "Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre." høres helt perfekt ut.

 

Har null behov for nye fancy features bare fordi det liksom er nødvendig med noe helt nytt. Det er bare analytikere, bloggere og uhelbredelige gadgetjunkies som tenker sån. Om det ikke bidrar til å gjøre bruken bedre kan det like godt droppes. Eneste er at jeg godt kunne sett "like tykk, bedre batteri" som "litt tynnere", men det skal jeg overleve.

 

Om du ser på f.eks utvikling av biler har kontinuerlig forbedring tatt oss ganske langt de siste 130 årene.

Hvem er det som har forfektet å ha noe nytt bare for å ha noe nytt? Jeg synes det virker som du argumenterer imot en holdning som i liten grad eksisterer, de fleste ønsker seg noe nytt og bedre, når de sier de vil ha noe nytt.

 

AtW

Samtidig så er veldig mange av iphone kjøperene tidligere android eiere. Faktisk viser undersøkelser at flere bytter fra android til iphone en fra iphone til android. Og iphone har jo økt salgene hvert eneste år. Så hele denne ideen om at det bare er iphone disiplene som kjøper iphone er jo helt ute å kjøre.

 

http://appleinsider.com/articles/13/11/11/more-iphone-buyers-switching-from-android-this-year-than-in-2012

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Den største "myten" må vel heller være den at "folk kjøper kun iPhone fordi XXXX"... Folk ser ut til å ha det svært vanskelig med å akseptere at mange faktisk anskaffer iPhone fordi det er den telefonen de ser seg mest fornøyd med og som faktisk integrerer best i deres hverdag. Har aldri helt forstått hvorfor det tilsynelatende er en så utrolig vanskelig ting å ta inn over seg og akseptere for veldig mange der ute.

 

Grunnen er vel, at apple alltid har hatt, og fortsatt har, en relativt anseelig undergruppe av fans som kanskje er i overkant ukritiske til apples produkter, og overdriver apples fortreffelighet en god del. Betyr selvsagt ikke at alle som kjøper apple er av den typen, det er en latterlig generalisering, men denne myten kommer fra ett sted.

 

AtW

Jeg var ganske så klar på at jeg ALDRI skulle kjøpe iPhone. Å var veldig klar på at Android var suveren. Men jeg er nysgjerrig og måtte prøve iPhone. Å til mitt bruk er iPhone mye bedre for meg enn det Android er.

 

Sitter nå på en Motorola MotoG og hadde før dette en LG G2 og irriterer meg grønn på ting som ikke fungerer for meg og mitt bruk, og på apper som fungerer så mye bedre for mitt bruk på iPhone 5 som jeg hadde ifht de 2 android telefonene jeg har hatt nå sist.

 

Hvis vi snakker om myter kan vi jo snakke om alle fanboysa som mener ditt og datt men som aldri har virkelig testet noe annet enn det de forfekter er best. Å da mener jeg ikke prøvd i 10 min hos en kompis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er meningsløst å diskutere hva som er "best" av plattformene. For en "normal" bruker leverer alle tre plattformer en god opplevelse som dekker inn alle behov. iOs har sine fordeler, Android har andre. For de som diskuterer på et forum som dette er gjerne Android-fordelene mer viktige enn for mange andre folk. De fleste bytter ikke launcher, for å si det sånn. De vet ikke hva en launcher er engang. Apper er Facebook, Yr og spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem er det som har forfektet å ha noe nytt bare for å ha noe nytt? Jeg synes det virker som du argumenterer imot en holdning som i liten grad eksisterer, de fleste ønsker seg noe nytt og bedre, når de sier de vil ha noe nytt.

Alle de som snakker negativt om at "det er for lite innovasjon i modell Y, den er jo bare modell X med litt bedre alt". Jeg synes ikke det er negativt i det hele tatt, og har ikke noe ønske om å være på cutting edge.

 

Ta NFC for eksempel. Mangel på NFC i iPhone har det blitt mast om i årevis nå. Hvor mange prosent bruker egentlig denne funksjonen? Var det egentlig en stor mangel da Apple valgte å droppe den?

 

Det er poenget mitt. At noe går an og at det er tilgjengelig er ikke et argument for å putte det inn i et produkt. Man bør si nei til det meste, og heller vente til teknologien er moden og nyttig. Det er f.eks lite tvil om at gesture-styring vil komme, men det var bare teit av Samsung å putte det i Galaxy s4 når det ikke funka skikkelig.

 

"iPhone er bare drit fordi den mangler XXX" er veldig sjelden et godt argument, fordi sannheten er at de færreste stort sett trenger XXX.

 

 

Vet ikke hvor mange som bruker det, personlig har jeg nok mere nytte av NFC enn "litt bedre ytelse", eller "litt tynnere" feks, og med NFC trenger man ikke å velge engang. At noe finnes er ikke ett argument alene, men det er veldig få som mener at man skal legge inn funksjoner kun fordi det er mulig, det er gjerne fordi de mener de trenger det, og endel koster også veldig lite å legge inn.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...