Gå til innhold

Nå kan du påvirke utviklingen av Mass Effect 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet er vell kommet såppas langt i utviklingen sin at jeg personlig ikke tror at disse spørsmålene kommer til å påvirke vidreutviklingen på noen måte. De er nok mer ment for å hjelpe Bioware med å finne ut hvor de skal fokusere markedsføringen sin senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en litt interessant sak egentlig.

For hvis spillerne får bestemme i for stor grad hvordan spillet skal være så gir ikke det oss nødvendigvis de beste spillene. Jeg får en følelse av at utviklerne da i stor grad tilpasser spillet til å nå et bredest mulig publikum, og ergo størst fortjeneste. Men har de da laget det spillet de virkelig ville lage ?

Hvis man ser på spill som kunst og kultur hva da med malerier og skulpturer ? For min del hadde det blitt snodig om malere ba publikum om innspill på hvordan deres neste maleri skulle se ut. Nå kan man jo lett argumentere for at mye kunst er helt jævlig (i mine øyne), men jeg vil heller ha utviklere og kunstnere som er tro mot seg selv og egen integritet fremfor å overfylle et marked med dritt som er kjemisk rensket for personlighet og integritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Undersøkelsen er ikke presis nok til at man kan si at spillere i stor grad bestemmer hvordan spillet blir, og jeg vet ikke om jeg synes det er nødvendigvis er negativt å høre på tilbakemelding fra kundene sine, vil man at alle selskap skal være "tro mot seg selv" og ignorere kundenes ønsker?

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg serien har blitt svakere og svakere for hvert spill som har kommet, så er dessverre ikke så veldig interessert i hvordan Mass Effect 4 blir, men håper det blir så likt det første som mulig.

 

Vil nok kanskje rate spillene 2, 3, 1, men jeg er uenig i vinklingen til artikkelen om at "Spillere er ikke alltid en enkel forsamling å ha med å gjøre", når man er misfornøyd med slutten på ME3, det var velfortjent kritikk, og hadde folk syntes at det var greit hadde det snarere vært ett symptom på at gamere sluker alt de blir servert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes alle spillene er gode, men skal jeg pirke så var 2 en forbedring over 1 fordi de fjernet de håpløse kjøresekvensene med såpeglatte kontroller og et kjøretøy som tåler så lite skade at jeg følte meg tryggere til fots, og 3 en forbedring over 2 fordi man gjeninnførte flere valgmuligheter i hvordan man bygger karakterene.

Lenke til kommentar

Jeg synes alle spillene er gode, men skal jeg pirke så var 2 en forbedring over 1 fordi de fjernet de håpløse kjøresekvensene med såpeglatte kontroller og et kjøretøy som tåler så lite skade at jeg følte meg tryggere til fots, og 3 en forbedring over 2 fordi man gjeninnførte flere valgmuligheter i hvordan man bygger karakterene.

 

2'ern var en enorm forbedring over 1'ern. Kjøretøysekvensene var det definitivt godt å bli kvitt, men det viktigste for meg var forbedringene til kampsystemet.

 

Actionsekvensene fungerte utrolig mye bedre i ME2, med vanvittig mye bedre våpenfølelse, ammo og reloading, et mye bedre coversystem osv.

Det var og mye bedre variasjon i fiendene, og jeg syns kampene generelt var vanskeligere sånn at du var nødt til å bruke abilities aktivt.

Lenke til kommentar

Kan være du har rett. Det begynner å bli en god del år siden jeg spilte eneren og kampene sitter ikke friskt i minnet.

Jeg spillte igjennom ME knappe måneder før ME2 kom ut, da jeg av en eller annen grunn ikke trodde ME var noe for meg...og våpen/skytemekanikken føltes milevis bedre i ME2 ja :)

 

Når det er sagt, den spenningen og drivet i historier som ME gav meg kom aldri helt tilbake i de neste spillene, så det var en helt spesiell opplevelse for meg når jeg i utgangspunktet nesten ignorerte spillet helt så lenge.

 

Aldri priset meg lykkeligere over å ha plukket opp ett spill fra billigkurven til 360 før :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Må vel slenge inn en liten kommentar her!

Har spilt gjennom Mass Effect serien et par ganger i det siste.. kjøpte på tilbud hos Steam..

og jeg må si at den følelsen du får av å spille de to første spillene er herlig :)

De minner meg veldig mye om hvordan det var å spille gjennom Half Life (2)

Alt fra begynnelsen ombord i SR1 og til man dundrer gjennom Omega-4 releet i slutten av 2'ern er et resultat av en meget god bakgrunnshistorie.. Synd at 3'ern ikke svarte helt til forventningene.. Avslutningen kunne vært mye bedre gjennomført, og gjennomtenkt for den del...

Synes godt at avslutningen kunne vært mer basert på valgene man tok, og at EMS hadde mer å si enn akkurat det lille bonusklippet etter man ødelegger "the Citadel" og alle reaper'ne

Og jeg likte godt ideen til Shephard og Liara.. "quote: all the blue children" - Hva med en avslutning der Shephard faktisk overlever, og slår seg til ro sammen med hvem enn han/hun skulle være i et forhold med - altså en "happy ending"

Noen småting som har irritert meg litt:

* Mangelen på god grafikkinnstilling på PC versjonen av spillene! - Heldigvis finnes det mods!

* Ikke mulig å justere "sensitivity" på musa i Mass Effect 2

* Bildet av Tali'Zorah.. - Hvorfor ikke lage en flott 3D modell når man først er i gang?

* Texture-bug i Mass Effect 1 - (Noveria og Ilos)

* Ingen av spillene støtter bruk av håndkontroller..

 

Men alt i alt.. så er historien fengende og veldig interressant.. er en stor fan av sci-fi!

 

Håper BioWare lager en litt annerledes historie denne gang.. og gjerne implementerer flere historielinjer.. Sånn at du kan spille som f.eks asari eller turian

 

-Skar

Lenke til kommentar

Som en som har spilt gjennom hele serien faktisk i nærheten av 10 ganger og utforsket absolutt alt av muligheter både med og uten DLCer så kan jeg trygt kalle meg en storfan av serien. I serien er 2eren absolutt den sterkeste, det er det ingen tvil om, 3eren er out of the box den svakeste men med en del DLCer blir dette spillet for min del nesten forvandlet til seriens sterkeste.

 

Omega DLCen , Leviathan og From Ashes er DLCer som er alfa omega å eie i dette spillet, da de er utrolig intressange for historien sin del, vertfall for oss som har lest Novellene og darkhorse tegneserienne. Citadell DLCen er og en helt fantastisk DLC for fans, første gang jeg spilte gjennom denne må siest å være de beste 2 timene jeg har hatt i et dataspill, vekte virkelig mange følelser, og det gjør hele gjennomspillingen av mass effect 3 en del gøyere.

 

Når det er sagt kan jo det at en må kjøpe DLCer for å få spillet til sitt optimale kritiserest frem og tilbake, bioware har gjort noen tvilsomme valg i mass effect 2 og 3 når det kommer til DLC somd de absolutt fortjener kritikk for, men da jeg personlig er en såpass stor fan av mass effect universet kommer jeg nok til å kaste mine penger etter alt med det navnet i all fremtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...