Gå til innhold

Nettleser-utvidelse utvider Netflix...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ta Netflix og piratvirksomeheten med en klype salt

 

Har nettopp fullført alt av "24"

Sesong 1 til 8 så jeg på Netflix

Sesong 9 er ikke på Netflix så da lekte jeg pirat

 

Skulle egentlig kjøpe sesong 1 til 8 på blu-ray, men den er jo bare på DVD, penger spart for meg, er penger tapt for Fox

Lenke til kommentar

Still no HTML5 :)

Problemet med HTML5, med mindre mye har skjedd nylig, er at det enda ikke finnes noen funksjon som DRM. Lik det eller ei, men dette er helt nødvendig. I utgangspunktet ble det sakt at slik funksjonalitet ikke ville bli implementert, men flere større aktører har tatt til orde for at dette er nødvendig. Sist jeg leste om dette så man på løsninger for DRM-støtte. Dette er også grunnen til at en del materiale på youtube kjører/har kjørt i flash fremfor HTML5.

 

Nå husker jeg ikke alle detaljene, men det var også en del utfordringer med avspiller, funksjonalitet og implementering. Netflix postet selv en del om dette, så det kan sikkert finnes på Google.

 

Ja takk til å slippe silverlight faenskapen. :sick: Er det noe som klarer å faile så ofte som javascript så må det være dette.

Jeg streamer ganske mye gjennom forskjellige løsninger som benytter SL, på flere maskiner med forskjellige OS, og kan enda ikke si at jeg har opplevd at SL har krasjet. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det fungerer helt utmerket. Så inntil de får tilsvarende funksjonalitet gjennom HTML5 har jeg ingen problemer med at ting er som de er. Ingen andre jeg kjenner har problemer med SL heller.

Lenke til kommentar

Bruker stort sett bare netflix (tror jeg) som benytter SL. Og i hvert fall 4-5 ganger i året på forskjellige maskine har jeg måtte reinstallere SL (noen av disse tilfellene har vært ganske ille, hvor jeg har måtte reinstallere og laste ned forskjellige versjoner mange ganger før det til slutt ble riktig kombinasjon før det funket), samt fjernet noen filer som tydeligvis hadde gått til helvette.

 

Mener også at jeg har hatt en del problem tidligere. Ja, man merker vel bare SL når ting slutter å funke..

 

Ikke peiling på hvorfor, men var visst ikke et så ukjent problem. :)

 

Ja, for ikke å snakke om at ting klikker om man har mer enn ett aktivt vindu oppe, som er særdeles plagsomt, som jeg tror kan spores til SL, uten at jeg er noe som helst sikker.

 

Ikke at jeg vet noe om saken, for jeg vet bare at silverlight-navnet sniker seg inn alt for ofte når ting går skeis. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Still no HTML5 :)

Problemet med HTML5, med mindre mye har skjedd nylig, er at det enda ikke finnes noen funksjon som DRM. Lik det eller ei, men dette er helt nødvendig. I utgangspunktet ble det sakt at slik funksjonalitet ikke ville bli implementert, men flere større aktører har tatt til orde for at dette er nødvendig. Sist jeg leste om dette så man på løsninger for DRM-støtte. Dette er også grunnen til at en del materiale på youtube kjører/har kjørt i flash fremfor HTML5.

 

Nå husker jeg ikke alle detaljene, men det var også en del utfordringer med avspiller, funksjonalitet og implementering. Netflix postet selv en del om dette, så det kan sikkert finnes på Google.

Ja takk til å slippe silverlight faenskapen. :sick: Er det noe som klarer å faile så ofte som javascript så må det være dette.

Jeg streamer ganske mye gjennom forskjellige løsninger som benytter SL, på flere maskiner med forskjellige OS, og kan enda ikke si at jeg har opplevd at SL har krasjet. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det fungerer helt utmerket. Så inntil de får tilsvarende funksjonalitet gjennom HTML5 har jeg ingen problemer med at ting er som de er. Ingen andre jeg kjenner har problemer med SL heller.

Det er ofte slik at de som sliter med Silverlight, sliter også med PC'en sin ;) altså de fortjener det, siden de ikke kan å bruke/vedlikeholde PC'en sin...

Lenke til kommentar

Det er nok en litt vel hurtig konklusjon du hinter til. ;)

 

Det er godt vedlikeholdt maskiner. Og det fikser seg jo alltids med SL etter bare noe knot. Det er bare litt småirriterende. Og når netflix har en egen feilkode med beskrivelse om hvordan du kan omgå visse av problemene ved slette bufferfiler i systemet for SL, da er det noe som ikke funker helt som det skal.

 

Men uavhengig av mine skills, så burde det være en ganske vanntett opplevelse, noe det ikke alltid er.

 

Selv på den mest stabile av maskinene (Rimelig nybygd Media-maskin, som kun blir brukt til netflix og videoavspilling/VLC/XBMC, samt som lett belastet filserver) så har dette dukket opp. Og på damas relativt nye Lenovo (lite tull med den, men der har jeg ikke fullt så mye kontroll på), samt den gamle og gode maskinen som hadde stått å gått nesten flere år i strekk, med noen få stopp for vedlikehold.

 

Uansett, funksjonaliteten er jo i beste fall litt mangelfull når man må finne ut hvilket vindu/tab/nettleser som har et halvåpent avspillingsvindu før du kan starte en video. :closedeyes:

 

Flott for deg at du ikke har opplevd noe. ;) Det er dog en stund siden sist, jeg må innrømme det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...