Gå til innhold

Nå har Popcorn Time fått Chromecast-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener at PopcornTime er fullstendig lovlig, men mulig jeg tar feil her?

 

Er det lovlig å bruke dette i Norge? Slik jeg har forstått det er strømming tillat, mens nedlasting er forbudt. Hvordan blir det da med PopcornTime?

 

Såvidt jeg vet så er dette i bunn og grunn et torrent program laget i HTML. Du vil dermed bli like lett å finne som hvis du bruker et vanlig torrent program og er like ulovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipt at folk lager dette, nå hadde Netflix endelig klart og lage noe som var bedre en piratkopiering og fått med seg noen filmutgivere. Det neste som skjer nå er at detta får litt presse også setter film produksjons selskapene seg på bakbena og vi er tilbake på start igjen :/

 

Eller de kan utgi filmene tidligere på Netflix samtidig som flere filmselskap kommer seg opp fra bakbena. Beste måten å marginalisere slike pirattjenester.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kjipt at folk lager dette, nå hadde Netflix endelig klart og lage noe som var bedre en piratkopiering og fått med seg noen filmutgivere. Det neste som skjer nå er at detta får litt presse også setter film produksjons selskapene seg på bakbena og vi er tilbake på start igjen :/

 

Ser ikke helt logikken i dette. Det eneste filmselskapene kan gjøre er å gi oss bedre produkter og tidligere tilgang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke så veldig inne i Popcorn Time sagaen, men jeg mener å ha fått med meg at Time4Popcorn-gjengen er litt shady i hva de driver med, og at man bør holde seg til "originalen" fra Popocorntime.IO.

Kan det stemme?

 

Time4Popcorn bruker vel mer eller mindre frame opplegg. Slik at koden lagres ekstern på steder som utviklerne kan ha tilgang til og dermed endre mens du bruker appen. Ikke akkurat tipp topp det.

Lenke til kommentar

Prøvde såvidt popcorntime for en stund siden, enklere kan det neppe gjøres. Bildet var også helt ok det lille jeg testa. (på en laptop vel og merke)

 

Men jeg foretrekker bluray remux eller rip fysisk på disk, lagt inn i XBMC og med skikkelig lyd. Noe annet er ikke brukbart for min del.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

http://www.time4popcorn.eu er den versonen av popcorntime som folk vil holde seg unna, ifølge komentarene på denne redditposten så stoler ikke folk på Time4PopCorn men heller http://popcorntime.io

 

Vell, mistilliten bunner i at de time4popcorn ikke er så åpne at det gjør noe, så vidt jeg vet er det ikke funnet noe tvilsomt enda. Virker også som at de legger vell mye arbeid i dette om målet hadde vært noe annet. Sender de dritt med programvaren vil dette spre seg fort.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for pirat kopiering ville vi fortsatt ikke fått nye filmer til Norge før flere måneder etter premiere i USA etc. Og verdenspremierer hadde hørt med til sjeldenhetene, ikke slik som i dag, da nesten alle filmer slippes samtidig over 'hele' verden samtidig.

 

Systemer som Winp og Spotify har gjort mp3 nedlasting nærmest meningsløst, og har blitt muliggjort for å bekjempe problemene for musikk bransjen i den nye verden vi lever i. Skal man få bukt med nedlasting av filmer og tv serier, må en lik tjeneste bli tilgjengelig på det området. Og nei, Netflix er pr i dag langt fra en slik tjeneste.

 

Folk, og ikke minst underholdningsbransjen, må forstå at den tekniske utviklingen har eksplodert siden 80 tallet, og vil ikke bli den samme igjen. De må tenke nytt, de må satse helt annerledes på lovlige alternativer til 'pirat' nedlasting. De må bare glemme fortjenestene de hadde på film i siste 30 årene, verden er ikke den samme, de må bare innse det, og se annerledes på både inntjening og lønninger til skuespillerne. Hele bransjen må omstille seg, kort sagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...