Gå til innhold

PODKAST: Retro Crew


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heia!! Elsker Giana Sisters, svært gode minner for meg på C64, kanskje det jeg spilte mest på den gamle boksen. Kjempegøy at dere tar det frem igjen! :)

 

Det er kanskje ikke i nærheten av Mario kvalitetsmessig men vi syns det er et historisk viktig spill som fortjener å bli huska :) Og musikken er konge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Heia!! Elsker Giana Sisters, svært gode minner for meg på C64, kanskje det jeg spilte mest på den gamle boksen. Kjempegøy at dere tar det frem igjen! :)

 

Det er kanskje ikke i nærheten av Mario kvalitetsmessig men vi syns det er et historisk viktig spill som fortjener å bli huska :) Og musikken er konge.

Jeg synes det var hakket vassere enn Mario. Bedre soundtrack og flere power ups.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Heia!! Elsker Giana Sisters, svært gode minner for meg på C64, kanskje det jeg spilte mest på den gamle boksen. Kjempegøy at dere tar det frem igjen! :)

Det er kanskje ikke i nærheten av Mario kvalitetsmessig men vi syns det er et historisk viktig spill som fortjener å bli huska :) Og musikken er konge.

 

Faktisk er det bedre enn Mario var på den tiden på flere måter, og introduserer noen nye ting som gulv som forsvinner under deg osv. Bare synd hele serien ble rævkjørt av Twisted Dreams, spesielt etter den glimrende oppfølgeren på DS. :(

Lenke til kommentar

 

 

 

Heia!! Elsker Giana Sisters, svært gode minner for meg på C64, kanskje det jeg spilte mest på den gamle boksen. Kjempegøy at dere tar det frem igjen! :)

Det er kanskje ikke i nærheten av Mario kvalitetsmessig men vi syns det er et historisk viktig spill som fortjener å bli huska :) Og musikken er konge.

Faktisk er det bedre enn Mario var på den tiden på flere måter, og introduserer noen nye ting som gulv som forsvinner under deg osv. Bare synd hele serien ble rævkjørt av Twisted Dreams, spesielt etter den glimrende oppfølgeren på DS. :(

Interessant! Jeg liker faktisk Twisted Dreams.

Lenke til kommentar

Interessant! Jeg liker faktisk Twisted Dreams.

 

Twisted Dreams som uavhengig spill er ikke dårlig, men det har ingenting med Giana Sisters å gjøre lengre. Gameplay er helt annerledes. Alt av power-ups er borte. Det aller meste av fiendene er helt nye. Selv Giana er helt annerledes nå, og Maria er borte (dermed er Sisters-biten av tittelen meningsløs.) Jeg tipper de brukte navnet Giana Sisters utelukkende for å selge mer. Litt kynisk tankegang, kanskje, men jeg har sett langt verre ting slippe unna med det. I beste fall er Twisted Dreams en spin-off. Men fordi de unge i dag spillet er rettet mot ikke har kjennskap til originalen vil vi neppe få en 'ekte' oppfølger - igjen, til tross for at vi fikk en nydelig oppfølger til Nintendo DS så sent som i 2009.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Åh!

Giana Sisters hadde jeg nesten glemt, men det var like mye i bruk på 'kommandoren' som Last Ninja serien, Commando, International Karate, Impossible Mission, Stunt Car, Zorro, Cobra, etc etc etc og Blue Max ;)

 

Syns det var minst like bra som originalen, men så har jeg heller ikke hatt Nintendo noen gang (utenom 64 som jeg annekterte fra en venn i en måneds tid for å spille James Bond i fire-player)

 

Takk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åh!

Giana Sisters hadde jeg nesten glemt, men det var like mye i bruk på 'kommandoren' som Last Ninja serien, Commando, International Karate, Impossible Mission, Stunt Car, Zorro, Cobra, etc etc etc og Blue Max ;)

 

Syns det var minst like bra som originalen, men så har jeg heller ikke hatt Nintendo noen gang (utenom 64 som jeg annekterte fra en venn i en måneds tid for å spille James Bond i fire-player)

 

Takk

 

Supert å gjenoppvekke minner, det er derfor vi lager Retro Crew-podkasten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke hørt om Giana Sisters en gang før jeg så reklame for DS-versjonen når den kom ut. Hadde ikke Amiga selv, og kan heller ikke huske at noen av de jeg kjente som hadde Amiga hadde det.

 

Super Mario Bros (1-3, World og "Lost Levels" aka SMB2) spillene og Commander Keen spillene spilte jeg derimot mye back in the day.

Lenke til kommentar

Husker Great Giana Sisters som en god tittel på Commodore 64. Vil påstå at både lyd og grafikk er vassere enn Super Mario på NES. Spilte Giana Sisters tilfeldigvis for kun 2 uker siden på C64 min, da jeg var på en årlig gjenforeningsfest med en 'datagruppe'. Hadde Giana Sisters på Amiga også, men man forventer liksom mer av en så kraftig maskin, så ikke like imponerende. Super Frog er et bra spill på Amiga i den sjangeren.

Lenke til kommentar

 

Giana Sisters var noe jeg spilte mye. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg rundet det spillet. Det minner meg på at jeg burde se om det fortsatt er liv i min gamle Commodore 128D :-)

Har alltid hatt sansen for designet på Commodore 128. Kjekk maskin.

 

Med fare for å bli ansett som en person med en aldri så liten C128-fetish, så må jeg si meg enig i den påstanden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...