Gå til innhold

De vil gjøre frontruta til en gjennomsiktig skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ideen - men den ghost mode tror jeg er farlig. Hvor mange har ikke spilt bilspill og trøkket på litt for lenge mot svingen for å ta innpå ghosten litt? Det får _litt_ større konsekvenser når man glemmer at man sitter i en bil og ikke i en stue.

Lenke til kommentar

skjønner ikke at ikke biler har dette i dag, alle bilprodusentene vil jo spare masse i vekt å matteriale ved å bytte mye av innmaten bare i en prosjektor og eller skjerm, og da kan man legge info som hastighet bilen er i, og hvis den har gps, så kan den i allefall vise fartsgrense på stede man er i, og eller med avansert der den viser hvis man skal svinge, og evt kjørebane om dem er så nøyaktig.

 

Kansje vise bensin, på bilen, og evt vise feilmelding midt på så man vet å ikke starte bilen på håndbrekket ved uhell :)

 

Verste jeg vet er når sykehuset kresjer i meg når jeg skal parkere sakte.

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig ganske "gammelt nytt". Var allerede under forsøk på visiret på hjelmene til amerikanske jagerflyvere på 60-tallet. I Norge var det et firma AutoDisplay i Sandefjord, som fant opp dette på nytt, - ikke usannsynlig for å få inn aksjekapital til en "forskning". De gikk efterhvert konkurs, men kjøpte vel seg selv opp, og fikk enda mer tilførsel av kapital. De var all tid "nesten ferdig". De solgte visstnok sitt "system" til Fiat. Siden har ingen hørt noe mer.

At det vil ha noe for seg, er ganske sikkert. Derimot er en noe mer usikker på om dette vil være positivt eller gunstig for alle, spesielt hva angår mengden av informasjon, og typen informasjon. En ting er å være en utplukket og trenet jagerflyver, - noe annet er kravene og øvelsene til et vanlig førerkort for bil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...