Gå til innhold

Klare med nye NVIDIA-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva gjør oss uten vannkjøling med gainwords kort? Er det nok kjøling i ribba, eller følger det med et lite sett? (mini tank, med mini intigrert pumpe eller noe?). Er det andre kjøleløsninger på Gainwords FX1800XT?

 

Hele settet følger med, og kortet koster deretter.

 

Greit, det finnes et kort som slår Radeon 9800 PRO (IKKE XT!) i det meste, men til hvilken pris?!?

Lenke til kommentar
Komplett.no har fått inn gainward kortene..

 

"Fått inn" er vel en overdrivelse. De er jo antatt å komme på lager 30. november.

 

Men er det noen som vet noe om ytelsen på FX5700'en? Det er jo som vanlig bare topp kortene som testes først, men i det tilfellet her er det det mest uinteressante, siden det koster over 7000,-...

 

Uansett er det mer interessant å se hvordan disse kortene vil klare seg i DX9 heavy spill, som HL2.

Lenke til kommentar

Tviler på at 5950 Ultra er så overlegent jeg..hvertfall når det kommer til DX9. NV3x=NV3x=NV3x! De forandra jo litt på "arkitekturen" i CineFX fra NV30 til NV35("woow - CineFX 2!" )...men om de kan ha gjort noe så drastisk at "alle Nvidia's DX9 problemer" er løst tviler jeg på. Det vil vel først skje ved NV40. Det bør skje ved NV40. :p De er jo nødt til å rette seg etter DX9 standarden hvis de skal få ordentlig ytesle, noe de ikke har gjort hittil...og neppe (kan ha)/har gjort med NV38 og NV36.

Tiden vil vise.

 

Spør meg om jeg er glad for å ha et GeForce FX 5900 Ultra.

Lenke til kommentar

hm.. har alltid vært nVIDIA fan, men etter å kjøpt ati kortet jeg har nå (se sig) har jeg blitt frelst. Men har fortsatt tro på NV40.

 

Det som egentlig spiller mest for meg nå, er ytelsen du får for pengene. kan jo alltids drømme om et skjermkort til 7000, men det kommer jo ikke til å hende meg de nermeste årene likevell, så derfor liker jeg at sånne som ATI selger brukbare kort til brukbare priser.

Lenke til kommentar
Det som egentlig spiller mest for meg nå, er ytelsen du får for pengene. kan jo alltids drømme om et skjermkort til 7000...

 

Man får jo ikke spesielt mye ytelse for pengene. Hadde kortet vært dobbelt så raskt som 9800pro (til 3500,- selvom du får dem billigere), så hadde du fått noe igjen for det. Den som kjøper et slikt kort, så lite fremtidsrettet som det er, til 7000, må jo være fullstedig fra vettet. Det er min mening. :shrug:

Lenke til kommentar
DJ-JK skrev:

Det som egentlig spiller mest for meg nå, er ytelsen du får for pengene. kan jo alltids drømme om et skjermkort til 7000...

 

 

Man får jo ikke spesielt mye ytelse for pengene. Hadde kortet vært dobbelt så raskt som 9800pro (til 3500,- selvom du får dem billigere), så hadde du fått noe igjen for det. Den som kjøper et slikt kort, så lite fremtidsrettet som det er, til 7000, må jo være fullstedig fra vettet. Det er min mening.

 

ehh, nærmere 8000kr

 

fra vettet, ja

 

burde jo nesten vært "straffelig" å sløse så mye penger, enten en er rik eller ikke

 

for ikke å snakke om å sette slike priser

Lenke til kommentar
Det som egentlig spiller mest for meg nå, er ytelsen du får for pengene. kan jo alltids drømme om et skjermkort til 7000...

 

Man får jo ikke spesielt mye ytelse for pengene. Hadde kortet vært dobbelt så raskt som 9800pro (til 3500,- selvom du får dem billigere), så hadde du fått noe igjen for det. Den som kjøper et slikt kort, så lite fremtidsrettet som det er, til 7000, må jo være fullstedig fra vettet. Det er min mening. :shrug:

 

tror du misforsto meg litt... er ikke direkte gira på nvidia kort lenger. Og jeg kjøpte 9600 pro FBE for at jeg ville ha valuta for pengene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...