Gå til innhold

Apple TV får bank på hjemmemarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler at Apple henger langt etter i funksjonalitet i Apple TV, og at det er en av grunnene til at mange velger alternative underholdningsbokser.

 

Hvis Apple kommer med en ny versjon som tillater apps, så tror jeg det vil snu.

Apple TV med HBO Nordic, NRK Nett TV, Spotify, WiMP, etc.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er ganske glad i min Apple TV. Har eid nesten alle generasjoner opp gjennom åra, bruker å plukke med en fra USA når jeg er over dammen. Praktisk til mye rart, spesielt Airplay mtp Spotify.

 

Savner dog AppStore - og syns det er rart Apple ikke utnytter potensiale denne boksen har. Skal også kjøpe meg Chromecast, som det kanskje blir litt overflødig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge har vi 3 større bokser: atv3, wdtv live og boxee.

Boxee har ingen støtte og sliter med stabilitet

Wdtv er så treg at du rekker å ta en tur til butikken og kjøpe filmen

Derav vinner atv, ikke fordi den er god men fordi konkurrentene er balle

 

Chromecast kan ikke regnes som en del av markedet da selv om den gjør tilnærmet det samme vil den aldrig kunne konkurrere med et produkt med fjernkontroll. Det er et fint leketøy til leketøy pris.

 

I statene har de en annen leverandør nemlig roku. Jeg kan helt objektivt si at denne eier alle de andre på UI, fart, funksjoner, tjenester osv.

Det skal sies at jeg pr dag eier alle disse boksene (+chromecast).

 

FireTV kan bil et spennende produkt å følge med på fremover men for nordmenn uten vpn ser fremtiden ganske mørk ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge har vi 3 større bokser: atv3, wdtv live og boxee.

Boxee har ingen støtte og sliter med stabilitet

Wdtv er så treg at du rekker å ta en tur til butikken og kjøpe filmen

Derav vinner atv, ikke fordi den er god men fordi konkurrentene er balle

 

Chromecast kan ikke regnes som en del av markedet da selv om den gjør tilnærmet det samme vil den aldrig kunne konkurrere med et produkt med fjernkontroll. Det er et fint leketøy til leketøy pris.

 

I statene har de en annen leverandør nemlig roku. Jeg kan helt objektivt si at denne eier alle de andre på UI, fart, funksjoner, tjenester osv.

Det skal sies at jeg pr dag eier alle disse boksene (+chromecast).

 

FireTV kan bil et spennende produkt å følge med på fremover men for nordmenn uten vpn ser fremtiden ganske mørk ut.

Bare en ekstra fordel i favør Chromecast, at man slipper fjernkontrollen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

vil den aldrig kunne konkurrere med et produkt med fjernkontroll.

Jeg bruker heller en telefon/nettbrett eller pc som fjernkontroll, i stedet for en faktisk fjernkontroll med fire knapper.

Det er et fint leketøy til leketøy pris.

Ja, fillern at det er billigere enn konkurrentene.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan foretrekke mobil/nettbrett foran en vanlig fjernkontroll... Det tar tid å f.eks, åpne skjermen (eller låse opp med kode), i mørke omgivelser blir man blendet, man må fysisk se på skjermen for å vite hvor manskal trykke, som regel mer knotete, fungerer ikke så bra med multitasking ("kan du skru ned volumet?!" "ehm, vent litt, skal bare skifte app!").

 

Off, dette er veldig knotete, jeg foretrekker en fysisk fjernkontroll som jeg ikke trenger å se på for å finne knappene, og en som jeg slipper å lade :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

vil den aldrig kunne konkurrere med et produkt med fjernkontroll.

Jeg bruker heller en telefon/nettbrett eller pc som fjernkontroll, i stedet for en faktisk fjernkontroll med fire knapper.

Det er et fint leketøy til leketøy pris.

Ja, fillern at det er billigere enn konkurrentene.
Jeg skjønner ikke hvordan du kan foretrekke mobil/nettbrett foran en vanlig fjernkontroll... Det tar tid å f.eks, åpne skjermen (eller låse opp med kode), i mørke omgivelser blir man blendet, man må fysisk se på skjermen for å vite hvor manskal trykke, som regel mer knotete, fungerer ikke så bra med multitasking ("kan du skru ned volumet?!" "ehm, vent litt, skal bare skifte app!").

 

Off, dette er veldig knotete, jeg foretrekker en fysisk fjernkontroll som jeg ikke trenger å se på for å finne knappene, og en som jeg slipper å lade :)

skjønner at du ikke har prøvd chromecast nei.

lyden endrer du bare ved å trykke på volumknappene på telefonen. selv i låst modus.

play/pause/next kommer fram på låseskjermen. slik det gjør ellers når man spiller av media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en ekstra fordel i favør Chromecast, at man slipper fjernkontrollen!

 

 

 

Kan jo bruke både den medfølgende fjernkontrollen, telefonen og min Logitech multifjernkontroll med Apple TV... altså, fordel Apple TV, tenker jeg ;)

 

 

For øvrig kan det nevnes at Apple solgte 10 millioner Apple TV på verdensbasis i 2013, som utgjorde 1 milliard USD i omsetning... ikke verst for det Apple inntil nylig betegnet som en "hobby"...

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare en ekstra fordel i favør Chromecast, at man slipper fjernkontrollen!

 

 

 

Kan jo bruke både den medfølgende fjernkontrollen, telefonen og min Logitech multifjernkontroll med Apple TV... altså, fordel Apple TV, tenker jeg ;)

 

 

For øvrig kan det nevnes at Apple solgte 10 millioner Apple TV på verdensbasis i 2013, som utgjorde 1 milliard USD i omsetning... ikke verst for det Apple inntil nylig betegnet som en "hobby"...

 

Aha! Her har vi svaret hvorfor du var så bitter ang. Chromecast's suksess! :) Alltid hårsårt for Apple gjengen å se bedre, og billigere alternativer :dribble:

Lenke til kommentar

 

 

Bare en ekstra fordel i favør Chromecast, at man slipper fjernkontrollen!

 

 

 

Kan jo bruke både den medfølgende fjernkontrollen, telefonen og min Logitech multifjernkontroll med Apple TV... altså, fordel Apple TV, tenker jeg ;)

 

 

For øvrig kan det nevnes at Apple solgte 10 millioner Apple TV på verdensbasis i 2013, som utgjorde 1 milliard USD i omsetning... ikke verst for det Apple inntil nylig betegnet som en "hobby"...

 

Aha! Her har vi svaret hvorfor du var så bitter ang. Chromecast's suksess! :) Alltid hårsårt for Apple gjengen å se bedre, og billigere alternativer :dribble:

 

 

Huh? Bitter, hvor da? I det eneste innlegget mitt i denne tråden nevnte jeg kun en del fakta om AppleTV, og har ingen som helst grunn til bitterhet over at Google naturligvis selger det jeg anser som en dårligere løsning litt billigere. Så nå er du nok på ville veier og langt ute på viddene, tror jeg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bare en ekstra fordel i favør Chromecast, at man slipper fjernkontrollen!

 

 

Kan jo bruke både den medfølgende fjernkontrollen, telefonen og min Logitech multifjernkontroll med Apple TV... altså, fordel Apple TV, tenker jeg ;)

 

 

For øvrig kan det nevnes at Apple solgte 10 millioner Apple TV på verdensbasis i 2013, som utgjorde 1 milliard USD i omsetning... ikke verst for det Apple inntil nylig betegnet som en "hobby"...

Aha! Her har vi svaret hvorfor du var så bitter ang. Chromecast's suksess! :) Alltid hårsårt for Apple gjengen å se bedre, og billigere alternativer :dribble:

Hva med meg da? Jeg sier jo roku er best?

Chromecast er fin til gutterommet men for voksne er det for balete og fylt med gimmicker..

Chromecast er et fint produkt det er bare ikke i samme liga som resten. Hadde Google tenkt at chromecast var så fantastisk hadde de ikke laget "Google tv".

Lenke til kommentar

Her i huset har vi 3 Chromecast (en per tv), Netflix og Plex tilferdstiller det meste av video-streaming behov. Eneste som mangler er HBO Nordic. Når det gjelder fjernkontroll så går det veldig greit (på Android ihvertfall). App'en SkipLock gjør at telefonen ikke krever kode så lenge den er på godkjente Wi-Fi nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...