Gå til innhold

Nå har Google Chromecast fått en viktig funksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google leder nok salget med stor margin, men funksjonaliteten henger etter langt mindre konkurrenter som danske Airtame. Nå tar Google opp kampen på funksjonalitet, men henter de inn hele forspranget?

 

 

20140127023915-Competitors_overview_2.pn

 

 

Kan ChromeCast brukes uten restriksjoner uten Google-konto?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google leder nok salget med stor margin, men funksjonaliteten henger etter langt mindre konkurrenter som danske Airtame. Nå tar Google opp kampen på funksjonalitet, men henter de inn hele forspranget?

 

Det er vel litt urettferdig å sammenligne et produkt som er på markedet til en lav pris, og iogforseg har vært på markedet en stund, med et nytt produkt som kanskje kommer i desember og koster 3 ganger så mye?

 

Hvem vet hvilken funksjonalitet Chromecast (Eller Chromecast 2?) har i desember ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Google leder nok salget med stor margin, men funksjonaliteten henger etter langt mindre konkurrenter som danske Airtame. Nå tar Google opp kampen på funksjonalitet, men henter de inn hele forspranget?

 

Ettersom ikke Airtame ikke er på markedet enda, er det vel strengt tatt de som må ta igjen et forsprang og ikke motsatt... Det blir spennende å se om de klarer det, men kanskje vel så spennende å se hva Chromecast (og andre alternativer) kan tilby når den tid kommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Airtame-kampanjen startet i november i fjor og ble avsluttet i januar i år. De første enhetene hadde estimert levering for et par måneder siden (jeg vet ikke om det skjedde). Prisen var det dobbelte av ChromeCast, ikke 3 ganger så mye.

 

Bestiller man først nå så kommer man langt bak i køa (levering om 4-5 mnd) og får høyere pris (3x Chromecast).

Lenke til kommentar

Google leder nok salget med stor margin, men funksjonaliteten henger etter langt mindre konkurrenter som danske Airtame. Nå tar Google opp kampen på funksjonalitet, men henter de inn hele forspranget?

 

 

20140127023915-Competitors_overview_2.pn

 

 

Kan ChromeCast brukes uten restriksjoner uten Google-konto?

 

Sjekket ut airtame nå. Den virker bra nok, men dårlig egnet til min bruk. Jeg vil streame fra mobil/nettbrett. Chromecast fungerer fint til dette. Til min bruk (video/musikk) er extended desktop lite vits, siden man uansett kan bruke enheten man streamer til chromecasten fra til andre ting mens videoen/musikken spiller.

 

Sammenlignet med chromecast og apple TV tror jeg dette er et produkt som vil slå bedre an i arbeidslivet enn hjemme i stua.

 

Men det jeg DIGGER er at du kan bruke den også uten å ha et WIFI-nettverk tilgjengelig. Dette savner jeg veldig når jeg på hytta f.eks, og streamer fra iPaden gjennom 4G.

Lenke til kommentar

Jeg elsker chromecast, men det er kun EN ting jeg kunne ønske de kunne gjøre noe med, og det er; hardcode-dns, skjønt det er vell ikke noe man kan fikse med software-fix? vet at man kan skaffe seg en ny router som har støtte for DD-WRT med like gode specs mot den jeg har i dag, så er det en kostnad om jeg kan helst vil unngå.

 

Tror pris-segmentet da legger seg på 1000-2500,- (alt ettersom)

Men finner jeg en snasen router så er jeg ikke vond å be, men om det skulle finnes en løsning som innebærer en vei utenom det så velger jeg det istedet.

 

Om noen kunne tipse om en router med støtte for DD-.WRT med gode spec til per dags dato som kan bestilles via norske nettbutikker så taes det imot med takk

Lenke til kommentar

Testet det på en Chromecast jeg fikk for to dager siden. Det funker, men det er ganske mye delay. Mulig mye kan fikses med bedre router. Må sjekke det litt ut da det faktisk er snakk om så mye lag (flere sekunder) at det blir nesten litt slitsomt selv for noe som i min bruk er tiltenkt som presentasjonsverktøy.

Lenke til kommentar

Testet det på en Chromecast jeg fikk for to dager siden. Det funker, men det er ganske mye delay. Mulig mye kan fikses med bedre router. Må sjekke det litt ut da det faktisk er snakk om så mye lag (flere sekunder) at det blir nesten litt slitsomt selv for noe som i min bruk er tiltenkt som presentasjonsverktøy.

 

Hviken versjon har du av Chromecast-appen på telefon/nettbrett? Merkbar forbedring hos meg på mirroring når jeg gikk fra 1.5.5 til 1.7.2 (tror jeg) versjon på Chromecast-appen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

 

Om noen kunne tipse om en router med støtte for DD-.WRT med gode spec til per dags dato som kan bestilles via norske nettbutikker så taes det imot med takk

 

Asus (N|AC)66U. Alle tre (to versjoner av AC modellen) er på tilbud frå tid til annen.

Mente du Asus AC66U og Asus N66U? for jeg finner stort sett bare frem til Asus RT-AC66

Lenke til kommentar

 

Testet det på en Chromecast jeg fikk for to dager siden. Det funker, men det er ganske mye delay. Mulig mye kan fikses med bedre router. Må sjekke det litt ut da det faktisk er snakk om så mye lag (flere sekunder) at det blir nesten litt slitsomt selv for noe som i min bruk er tiltenkt som presentasjonsverktøy.

 

Hviken versjon har du av Chromecast-appen på telefon/nettbrett? Merkbar forbedring hos meg på mirroring når jeg gikk fra 1.5.5 til 1.7.2 (tror jeg) versjon på Chromecast-appen.

 

Testet bare mirroring på Chrome-utvidelsen til Windows (7) :)

Lenke til kommentar

 

 

Google leder nok salget med stor margin, men funksjonaliteten henger etter langt mindre konkurrenter som danske Airtame. Nå tar Google opp kampen på funksjonalitet, men henter de inn hele forspranget?

Det er vel litt urettferdig å sammenligne et produkt som er på markedet til en lav pris, og iogforseg har vært på markedet en stund, med et nytt produkt som kanskje kommer i desember og koster 3 ganger så mye?

 

Hvem vet hvilken funksjonalitet Chromecast (Eller Chromecast 2?) har i desember ...

Det kan du jo godt si.... Personlig har jeg aldri likt ideen bak chromecast. Har mer sansen for selvstendige produkter som Android mini PC. De koster mer, men har også muligheter til å bruke trådløs mus / tastatur, airmouse, gamepad osv. De kan også styres med en Android tlf som fjernkontroll, og speile skjermen fra Android telefoner og iPad/iPhone. Har utgang for optisk kabel / HDMI passthrough, og mange andre muligheter som jeg liker svært godt. Det varierer sikkert etter ønsker, smak og behag mm. Men for meg er ikke Chromecast annet enn en "fattigmannsløsning" på en Android mini PC. Og som du ser her, så kan du får en ganske så bra en inkludert fjernkontroll til under 1000 kr. http://samok.no

Lenke til kommentar
(...) Men for meg er ikke Chromecast annet enn en "fattigmannsløsning" på en Android mini PC. Og som du ser her, så kan du får en ganske så bra en inkludert fjernkontroll til under 1000 kr. http://samok.no

 

For meg er en Mini-PC langt mer begrensende enn en Chromecast. Chromecast er tross alt bare ett verktøy for å streame bilde og lyd, og dermed er det utstyret og programmene du bruker som er med å bestemme funksjonene.

Men er fult klar over at ingen løsninger passer for alle, og behovene er veldig forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men for meg er ikke Chromecast annet enn en "fattigmannsløsning" på en Android mini PC. Og som du ser her, så kan du får en ganske så bra en inkludert fjernkontroll til under 1000 kr. http://samok.no

 

 

Jeg må også si meg uenig der. Det at Chromecasten er så billig gjør den til en perfekt presang til mer eller mindre datakyndige familiemedlemmer/venner. Den er enkel i bruk når den først er satt opp, den tar ikke opp plass i hylla, og når alle har en så kan man enkelt caste ting samme hvor man befinner seg (evt. slenge en i bagen når du skal til noen som ikke har en).

 

Når funksjonaliteten nå har blitt så solid som den er så skjønner jeg heller ikke hva man trenger de dyrere alternativene for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...