Gå til innhold

ANBEFALING: SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan dere ikkje bare anbefale Crucial mx100? Det er jo denne folk vil ha om de vet om den. Må jeg kjøpe en til dere, for at dere kan anbefale den?

 

Beste pris Vs ytelse per dags dato :)

Skjønner faktisk ikke hvorfor dem ikke har den på lista, disken er god, den er helt utrolig billig(sammenlignet med andre). 512GB til godt under 2000kr for en god SSD er verdig en anbefaling spør du meg.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor kan dere ikkje bare anbefale Crucial mx100? Det er jo denne folk vil ha om de vet om den. Må jeg kjøpe en til dere, for at dere kan anbefale den?

 

Beste pris Vs ytelse per dags dato :)

Skjønner faktisk ikke hvorfor dem ikke har den på lista, disken er god, den er helt utrolig billig(sammenlignet med andre). 512GB til godt under 2000kr for en god SSD er verdig en anbefaling spør du meg.

Levetid?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor kan dere ikkje bare anbefale Crucial mx100? Det er jo denne folk vil ha om de vet om den. Må jeg kjøpe en til dere, for at dere kan anbefale den?

 

Beste pris Vs ytelse per dags dato :)

Skjønner faktisk ikke hvorfor dem ikke har den på lista, disken er god, den er helt utrolig billig(sammenlignet med andre). 512GB til godt under 2000kr for en god SSD er verdig en anbefaling spør du meg.

Levetid?
Levetid er et ikketema nå for forbrukere. De varer "hur lenge som helst".
Lenke til kommentar

Ser at de anbefaler Vector diskene itoppsjiktet.

Jeg har hatt 3 slike disker og all 3 har tatt kvelden etter kun kort tids bruk. Fikk beskjed i fra netbutikken hvor den ene var handlet om at det bare ar og sende den i retur. De hadde fått mange i retur av disse disene. De skal ikke inn i demaskinene som jeg bygger, det er i hvert fall helt sikkert. Er det mange andre også somhar slitt med disse diskene elle er det bare jeg som har vært uheldig?

Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikkje bare anbefale Crucial mx100? Det er jo denne folk vil ha om de vet om den. Må jeg kjøpe en til dere, for at dere kan anbefale den?

 

Beste pris Vs ytelse per dags dato :)

 

Hei! Hehe, du skal slippe å få kjøpe en til oss ;) selv om det ikke er helt ukjent at vi har begitt oss på handletur selv når en produsent har vært i overkant trege med å skaffe oss et testeksemplar...

 

Grunnen til at vi ikke anbefaler Crucial MX100 er egentlig bare det at vi ikke kan anbefale noe vi ikke har testet. Spesifikasjonene er dog imponerende, og prisen er svært tiltalende, så vi bør nok definitivt få tak i en test-enhet snart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at vi ikke anbefaler Crucial MX100 er egentlig bare det at vi ikke kan anbefale noe vi ikke har testet.

Det er i og for seg helt greit, men i en slik artikkel må det jo samtidig gå an å fortelle om hvilke andre produkter som er på markedet, og ikke minst hva som er like rundt hjørnet.

 

Selv om dette er produkter dere ikke har hatt på egen testbenk, og således må ta forbehold om at dette ikke er noe dere kan gå god for selv, så går det jo samtidig an å referere til spesifikasjoner og eventuelt andre tester.

 

De som nå før skolestart skal kjøpe seg en SSD i "Toppsjiktet" (som åpenbart ikke er toppen, for der finner vi entusiastene) , vil trolig sette pris på å få vite at Samsung har en 850 pro på trappene.

 

Hvis jeg, som er en entusiast, basert på denne artikkelen hadde gått og kjøpt meg en RevoDrive i dag, så hadde jeg blitt ganske forbannet når jeg finner ut at Intel DC P3700 allerede finnes i butikken på Storo; men den nevnte ikke dere med et ord, bare fordi dere ikke har testet den selv.

Lenke til kommentar

Ser at de anbefaler Vector diskene itoppsjiktet.

Vi har brukt en håndfull slike på jobb, og samtlige har tatt kvelden. Derfor bruker vi bare Intel her nå, der har vi aldri hatt en eneste disk med feil.

 

Ser at mange også sier at Samsung skal være bra. Mer dog at jeg ikke har testet Samsung selv, så med HW-logikk burde jeg altså ikke nevne dem i det hele tatt. =)

Lenke til kommentar
De som nå før skolestart skal kjøpe seg en SSD i "Toppsjiktet" (som åpenbart ikke er toppen, for der finner vi entusiastene) , vil trolig sette pris på å få vite at Samsung har en 850 pro på trappene.

 

Hvis jeg, som er en entusiast, basert på denne artikkelen hadde gått og kjøpt meg en RevoDrive i dag, så hadde jeg blitt ganske forbannet når jeg finner ut at Intel DC P3700 allerede finnes i butikken på Storo; men den nevnte ikke dere med et ord, bare fordi dere ikke har testet den selv.

 

 

Akkurat Samsung 850 Pro har du et godt poeng med, men at den er utelatt skyldes nok mest litt skylapper i redaksjonen - vi skrev om den for en liten uke siden da den kom til Norge, og da blir det fort litt sånn at vi bare antar at alle som leser anbefalingene våre får med seg hver eneste nyhet også. Vi skal få testet den også, men som du sier er det i disse dager folk handler til studiestart og slikt, så da tenkte vi det var bedre å ha en oppdatert anbefaling enn å vente et ukjent antall uker til vi kan si noe sikkert om Samsungs nyeste.

 

Hva angår Intel DC P3700 er jeg dog litt uenig. Den er nemlig rettet spesifikt mot servermiljøer, mens RevoDrive 350 er siktet inn mot forbrukere. Det vises også på spesifikasjonene til DC P3700, som har mye høyere lesehastighet, men også mye lavere skrivehastighet (2700/1080 MB/s mot 1800/1700 MB/s i henholdsvis 400 GB og 480 GB-utførelser) - og dessuten en dobbelt så høy pris per GB. Den lar vi altså være å nevne fordi vi nesten utelukkende retter oss mot forbrukere, mens DC P3700 faller i kategorien med enheter som er laget for bedrifter med svært spesifikke krav :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat mottatt og innstallert windows på en samsung evo 840. Er dette en ssd jeg burde returnere for å kjøpe en annen? Vist jeg i det hele tatt kan returnere den.

 

Ssden brukes stort sett til spilling og grunnen til at jeg valgte samsung er pga deres rykte for å være stabile om ikke den mest stabile ssden.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat mottatt og innstallert windows på en samsung evo 840. Er dette en ssd jeg burde returnere for å kjøpe en annen? Vist jeg i det hele tatt kan returnere den.

 

Ssden brukes stort sett til spilling og grunnen til at jeg valgte samsung er pga deres rykte for å være stabile om ikke den mest stabile ssden.

 

Hei! Jeg ville nok beholdt den - Samsung EVO 840 er fortsatt et veldig godt kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat mottatt og innstallert windows på en samsung evo 840. Er dette en ssd jeg burde returnere for å kjøpe en annen? Vist jeg i det hele tatt kan returnere den.

 

Ssden brukes stort sett til spilling og grunnen til at jeg valgte samsung er pga deres rykte for å være stabile om ikke den mest stabile ssden.

Samsung evo 840 er en fin SSD, ingen grunn til å returnere den :)

Lenke til kommentar

Vi skal få testet den også, men som du sier er det i disse dager folk handler til studiestart og slikt, så da tenkte vi det var bedre å ha en oppdatert anbefaling enn å vente et ukjent antall uker til vi kan si noe sikkert om Samsungs nyeste.

I så fall er det en ting redaksjonen bør bite seg merke i, og det er at en artikkel som dette blir lest også lenge etter publisering.

 

Når man skal kjøpe en disk (eller annet utstyr), så er det naturlig å finne frem til HWs anbefaling. Selvfølgelig bør leseren selv skjønne at man må se når artikkelen sist er oppdatert, men jeg synes absolutt dere burde presisere et mye tydeligere datostempel i artikkelen. Husk at det kan være din egen far som leser anbefalingen ...

 

Ettersom flere av anbefalingene oppdateres såpass sjeldent, så synes jeg det er viktig at man forteller om det man ser komme i horisonten. Selvfølgelig med alle forbehold om at det ikke er kommet på markedet når artikkelen ble ført i pennen, men nettopp for å gjøre leseren oppmerksom på at man kanskje bør undersøke litt mer før kredittkortet settes i aksjon.

 

 

Hva angår Intel DC P3700 er jeg dog litt uenig. Den er nemlig rettet spesifikt mot servermiljøer, mens RevoDrive 350 er siktet inn mot forbrukere. [...] Den lar vi altså være å nevne fordi vi nesten utelukkende retter oss mot forbrukere, mens DC P3700 faller i kategorien med enheter som er laget for bedrifter med svært spesifikke krav :)

Tja, du må gjerne være så uenig du bare vil, men hvis man kikker litt rundt i andre tråder her inne, så ser du fort at en del av dine mest "entusiastiske" lesere synes P3700 er interessant.

 

Dere har selv opprettet kategorien "entusiast", og da ligger det litt i kortene at vi snakker om de produktene som faller i kategorien "prosument" (fritt oversatt), og ikke konsument / forbruker.

 

Og uansett, hvis dere mener at P3700 er et dårlig valg, så ta det nå for guds skyld med. Fortell at den finnes, i hvilke situasjoner den egner seg, og hvorfor dere totalt sett mener at den ikke er verdt prisen.

 

PS: Snart kommer også P3600 og P3500.

Lenke til kommentar

Foreløpig er det ikke noen SSDer på retail markedet som benytter seg av PCIe grensesnitet på M.2, kun SATA3 så du får bare SATA3 hastigheter uansett.

 

Ser man på dette søket på prisjakt.no akkurat i nå er Crucial MX100 512GB billigst pr GB, men skal man ha høyere kapasitet er det Samsungs 1TB EVO 840 som er billigst. Sistnevnte er også helt i topp på mange tester rundt omkring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...