Gå til innhold

TEST: Corsair Force LX 512 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvis/når man får greie ssd'er til under kr 3,- per GB, begynner det å lukte hvermansen. Man skal ikke så forbasket langt tilbake i tid da kr 20,- var det vanlige ...

Med Crucial MX100 er du så godt som under 3 kr/GB allerede. Og ytelsen er tipp-topp. :)

 

Sorry, glem det jeg skrev først her i svaret til deg, regnefeil :(

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg stusser også over hvorfor MX100 ikke bør være den man setter inn i stedet. Det er den billigste og nye SSD disken. For hvermannsen så spiller det vel liten rolle med noen % raskere ytelse i de fleste sammenhenger så er det SSD eller mekanisk som har noe å si...

 

256GB med MX100 koster mellom 700-800 kr..

Lenke til kommentar

 

840 EVO er bedre og billigere. Hvorfor skal jeg velge corsair sin disk?

Som han sa i testen. Samsung disken er kun bedre de første 5 minuttene.

Deretter blir den mye tregere.

 

Corsair sin holder samme speed hele tiden.

 

Tester viser at SMI-kontrolleren faktisk er mindre konsistent enn kontrolleren i EVO i steady-state. At den gjennomsnittlig ligger under EVO er heller ikke noe godt tegn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

840 EVO er bedre og billigere. Hvorfor skal jeg velge corsair sin disk?

 

Som han sa i testen. Samsung disken er kun bedre de første 5 minuttene.

Deretter blir den mye tregere.

 

Corsair sin holder samme speed hele tiden.

Hvorfor synker Samsungen så fort egentlig?

Seriøst ment.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne kjøpt denne, men kan noen si hvorfor man putter en så stort kabinett til SSD disken?

 

corsair-lx-04.jpg

Ut fra dette bildet, kunne kabinettet hvert halvparten av størrelsen, det ville vært en fordel for mini laptop, Mac mini samt også ITX baserte maskiner, siden M-sata gir så dårlig ytelse sist jeg testet. Under 300 MB/S lese og skrivehastighet Samsung mSATA 840 EVO 500GB

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne kjøpt denne, men kan noen si hvorfor man putter en så stort kabinett til SSD disken?

 

['img=http://img.gfx.no/1421/1421547/corsair-lx-04.jpg]

Ut fra dette bildet, kunne kabinettet hvert halvparten av størrelsen, det ville vært en fordel for mini laptop, Mac mini samt også ITX baserte maskiner, siden M-sata gir så dårlig ytelse sist jeg testet. Under 300 MB/S lese og skrivehastighet Samsung mSATA 840 EVO 500GB

Du må ha testet med feil SATA-kontroller. mSATA er så godt som like kjapp som vanlig SATA. Teknologien er nøyaktig den samme, bare det fysiske utseendet på kontakten er forskjellige.

 

Det er ikke noe vits i å lage kabinettet mindre enn standard 2.5" størrelse, da det er nødt til å passe i eksisterende 2.5" oppheng når SSDen skal brukes. Hvis du trenger en mindre SSD så er mSATA eller M.2 veien å gå, ikke mindre 2.5" disker. M.2 kan til og med støtte SATA Express (NVMe), men jeg er ikke sikker på om det er kommet SATA Express-kort til M.2 enda.

Endret av endrebjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det som er frusererende, er at man kunne fått 1 TB SSD med 2 sataporter, i en vanlig 2,5" kabinett når SSD modulene er så små.

Tror ikke det er noe feil sata kontroller, siden Msata eller M.2 portene vil ikke gå om hverandre.

Men muligens det er billig msata kontroller som er grunnen.

 

Hvorfor de kommer med nye SSD disker hele tiden, uten å komme med noe nytt forstår jeg ikke.

Sata Express er også en mulighet, men per dags dato burde produsentene heller bruke tid på dette.

 

Fant en her: http://skinflint.co.uk/eu/micron-p320h-ssd-350gb-mtfdgal350sah-1n3ab-a894203.html men finner ikke pris foreløpig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

840 EVO er bedre og billigere. Hvorfor skal jeg velge corsair sin disk?

Som han sa i testen. Samsung disken er kun bedre de første 5 minuttene.

Deretter blir den mye tregere.

 

Corsair sin holder samme speed hele tiden.

Hvorfor synker Samsungen så fort egentlig?

Seriøst ment.

 

Fordi den er bygd på den måten.

Hvis du leser artikkelen så står det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...