Gå til innhold

Destiny får betadato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan de opplyse om expansion før selve spillet er ferdig? "Nå kan dere snart kjøpe spillet folken, men vi skal også levere expansion snart fordi vi vil dele opp utgvelsen for å tjene mer cash"... :hmm:

 

Råttent opplegg, men det er sånn det er blitt. Men ville du følt det var noe bedre om de ventet noen uker med å annonsere DLC? Du vet jo at det kommer uansett. Det er ikke som om første DLC er noe de finner på etter lansering ved store titler som dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Råttent opplegg, men det er sånn det er blitt. Men ville du følt det var noe bedre om de ventet noen uker med å annonsere DLC? Du vet jo at det kommer uansett. Det er ikke som om første DLC er noe de finner på etter lansering ved store titler som dette.

 

 

Jah, sant det, +1. Men de kunne ha ventet noen måneder og lagt inn mer innhold slik at det ikke ble så "urettferdig". Ta skytespill for eksempel, de lager kanskje 8 maps først så går det kanskje en måned så legger de ut 10 nye maps som man selvfølgelig må kjøpe 1 av gangen. De hadde tjent mer enn nok penger på å levere spillet med 20+ maps til å begynne med, da slipper man å bruke 1500,- spenn i løpet av 2 måneder for at spillet ikke skal bli kjedelig.

 

Se på gamle spill, alt på en gang, mye innhold og langvarig morro, så etter kanskje ett år får man en massiv oppdatering slik at man har like mye morro i lang tid da også. Skal ikke kun ha det artig i 1 uke før man må betale for nytt innhold for at det skal bli artig en uke til. Koster brått 10K i året for at spillet ikke skal blir ræva med en gang (litt overdrevet da) :hm:

 

Man kan jo spørre seg selv, hvordan var det mulig for selskapene å overleve for 5-10 år siden uten DLC piss?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...snipp..

 

Man kan jo spørre seg selv, hvordan var det mulig for selskapene å overleve for 5-10 år siden uten DLC piss?

 

Fullstendig enig. Jeg kjøper veldig sjelden DLC selv, nettopp fordi jeg synes modellen er ufordragelig. Ofte er jo heller ikke DLC annet enn små drypp av innhold, som nye kart, våpen, kostymer eller lignende. Jeg savner gode, gamle expansions.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Råttent opplegg, men det er sånn det er blitt. Men ville du følt det var noe bedre om de ventet noen uker med å annonsere DLC? Du vet jo at det kommer uansett. Det er ikke som om første DLC er noe de finner på etter lansering ved store titler som dette.

 

Jah, sant det, +1. Men de kunne ha ventet noen måneder og lagt inn mer innhold slik at det ikke ble så "urettferdig". Ta skytespill for eksempel, de lager kanskje 8 maps først så går det kanskje en måned så legger de ut 10 nye maps som man selvfølgelig må kjøpe 1 av gangen. De hadde tjent mer enn nok penger på å levere spillet med 20+ maps til å begynne med, da slipper man å bruke 1500,- spenn i løpet av 2 måneder for at spillet ikke skal bli kjedelig.

 

Se på gamle spill, alt på en gang, mye innhold og langvarig morro, så etter kanskje ett år får man en massiv oppdatering slik at man har like mye morro i lang tid da også. Skal ikke kun ha det artig i 1 uke før man må betale for nytt innhold for at det skal bli artig en uke til. Koster brått 10K i året for at spillet ikke skal blir ræva med en gang (litt overdrevet da) :hm:

 

Man kan jo spørre seg selv, hvordan var det mulig for selskapene å overleve for 5-10 år siden uten DLC piss?

Skal ikke si at de ikke tjener gode penger nå også, men på store titler bruker de mer tid og ressurser nå enn før (skuespillere etc.). Ettersom jeg kan huske så har nye spill ligget på samme prisen i en del år nå, mellom 5 - 600,-.

Selv om timelønn til ansatte og transport ut til butikker osv, stiger i pris hvert år. Bare se på prisstigning på bolig/bil/mat og masse annet.

 

Så jeg mistenker de tar inn "tapte" penger på ekstra innhold.

 

Jeg gjør ingenting av å betale for DLC så lenge det er bra innhold. Eneste jeg så absolutt ikke vil se er disse OP "Pay to Win" greiene i noen spill.

Lenke til kommentar

Skal ikke si at de ikke tjener gode penger nå også, men på store titler bruker de mer tid og ressurser nå enn før (skuespillere etc.). Ettersom jeg kan huske så har nye spill ligget på samme prisen i en del år nå, mellom 5 - 600,-.

Selv om timelønn til ansatte og transport ut til butikker osv, stiger i pris hvert år. Bare se på prisstigning på bolig/bil/mat og masse annet.

 

Så jeg mistenker de tar inn "tapte" penger på ekstra innhold.

 

Også må du ta med at det aldri har vært flere "gamere" enn p.d.d, med i beregningen. Så hvor går grensen til hva vi skal finne oss i?

Jeg hadde heller betalt 1000,- for et komplett ferdig og finpusset produkt, samt gratis fremtidige expansions, enn det dritet de kommer med nå.

Å betale 4-500,- for noe som like gjerne kunne vært i alpha, samtidig som du får slengt mikrotransaksjoner og DLCer i trynet, er helt uaktuelt.

Endret av fluks1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper nesten alldri dlc til spill, men det er noen unntak. Dark souls kjøpte jeg dlc til og kommer til å gjøre det til dark souls 2 også. Så lenge innholdet er godt så gjør det meg ikke stort. Kommer ikke til å kjøpe dlc til dette spillet om det ligner på skvipet cod kaller dlc i hvertfall.

Lenke til kommentar

DLC. Det er vår feil, akkurat som SPAM. Alle klager over at det finnes, men det er alltid en eller annen idiot som klikker og/eller kjøper.

 

Husk også at det for få år siden var mulig å opprette flere brukere i et spill, slik at man kunne spille enspillerkampanjen på tur, eller ha hver sin MP karakter. Prøv å gjøre det samme i nye spill, som for eksempel BF.

 

Så, ikke bare dropper de innhold i spill, men man "må" også kjøpe en kopi til hver spiller. En stakkars familiefar til tre unger som spiller, må altså betale tre ganger for samme spill, selv om husstanden bare har en Spill-PC. Alternativet er at man må dele på fremgang, achevements og score, hvilket er lite givende.

 

Men, vi kjøper, og vi kjøper.

 

Så ikke skyld på utgiver og utvikler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...