Gå til innhold

Pass på å ha ladet mobil før USA-turen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+123456adf

Dette kan løses så enkelt som å ha et lite utvalg med ladere liggende i sikkerhetskontrollen.

 

Ja så lenge at de ikke er redd for at hvis man plugger i lader, at det er nokk for at eksplosivene går av da? :)

Lenke til kommentar

 

Altså...Hva om på knappen ER utløseren ?

I så fall er det vel bedre om den sprenger i sikkerhetskontrollen enn på flyet.

 

 

Er det? Er jo ganske tett med folk der, men det er vel forsåvidt sant at de har bestemt seg for det, det kastes jo masse væske som de later som kan være sprengstoffer like ved sikkerhetskontrollen også, der den største opphopningen av folk på flyplassen er...

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke helt se for meg at dette er basert på "terrorisme" , per dags dato kan jeg ikke huske i farta at man har tatt en eneste terrorist som har hatt med seg sprengstoff på en drikkeflaske.

 

Ser for meg at dette er primært fordi man ønsker å kunne følge bedre med de som kommer til landet via overvåkning av mobiltelefonene og bonusen er at om batteriet er gåent kan man kaste en telefon og så tvinge forbrukeren til å kjøpe seg en ny telefon.

Lenke til kommentar

Føler på meg at dette er litt gammalnytt. Måtte igjennom samme greie for evigheter siden på flights mellom Kai Tak og Heatrow. Det må vel være en mannsalder siden, og nesten overraskende at dette er nyheter i dag. Nå har jeg nesten ikke opplevd det på denne siden av 9/11, så det er vel gammalnytt da.

 

Note to self: I'm old! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123456adf

Føler på meg at dette er litt gammalnytt. Måtte igjennom samme greie for evigheter siden på flights mellom Kai Tak og Heatrow. Det må vel være en mannsalder siden, og nesten overraskende at dette er nyheter i dag. Nå har jeg nesten ikke opplevd det på denne siden av 9/11, så det er vel gammalnytt da.

 

Note to self: I'm old! :p

Dette er jo nytt for innflygninger til USA :) Så er jo nytt for de, da NSA har iverksatt dette nå. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123456adf

Dette unngås enkelt ved å droppe USA som reisedestinasjon. Jo flere som gjør det, desto bedre signaleffekt har det. Det finnes vanvittig mange andre flotte destinasjoner. Valgmulighetene er fantastiske. :)

Det er jo litt for dumt å droppe USA som en reisedestinasjon bare fordi du må ha strøm på telefonen din? håper du inser hvor dumt det virker? :p

Lenke til kommentar

Det finnes en million gode grunner for å droppe USA som destinasjon. NSAs massive overvåkning er tusen av de grunnene.

Det er et helt greit argument, men jeg føler at det hører hjemme i en litt annen diskusjon.

Å droppe USA som destinasjon pga. kontroll av at bla. elektroniske produkter er hva de utgir seg for å være for å ivareta internasjonal flysikkerhet, virker litt rart når flere andre land har gjort det samme i perioder tidligere. Ligger det muligens noe bias i resonnementet her?

Lenke til kommentar

Det finnes en million gode grunner for å droppe USA som destinasjon. NSAs massive overvåkning er tusen av de grunnene.

 

Helt enig.

Bare for å nevne noen flere :

 

*Internasjonal spionasje i stor skala der man er ute etter forskning , utvikling osv for de store amerikanske selskapene.

*Stort press fra store amerikanske selskaper som ønsker å innføre genmodifiserte avlinger i EU , de samme avlingene står trolig bak så og si utryddelsen av bier og flaggermuser i USA pga bruken av spesifikke sprøytemidler. En del av disse avlingene ( Maiskorn + Roundup) har forårsaket store svulster i mus og rotter mens normalt korn ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Helt enig.

Bare for å nevne noen flere :

 

*Internasjonal spionasje i stor skala der man er ute etter forskning , utvikling osv for de store amerikanske selskapene.

*Stort press fra store amerikanske selskaper som ønsker å innføre genmodifiserte avlinger i EU , de samme avlingene står trolig bak så og si utryddelsen av bier og flaggermuser i USA pga bruken av spesifikke sprøytemidler. En del av disse avlingene ( Maiskorn + Roundup) har forårsaket store svulster i mus og rotter mens normalt korn ikke gjør det.

 

Har inntrykk av at dette er rimelig off topic, og det du nevner er verken unikt for USA eller spesielt nytt. Her kan man cherrypicke hva man vil, og klemme avgårde uten å komme noen vei overhodet.

 

http://www.dn.no/d2/2014/05/29/Milj/farlige-forbindelser

Lenke til kommentar

 

Altså...Hva om på knappen ER utløseren ?

 

I så fall er det vel bedre om den sprenger i sikkerhetskontrollen enn på flyet.

Nå må du uansett vise at det er en mobil og ikke en bombe ved å slå den på sånn som jeg har forstått det.

Så ja, ha 2 ladere Micro usb og en for iPhone er faktisk ingen dum ide..

Ha en stasjon med ladere like før sikkerhetskontrollen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123456adf

 

 

Altså...Hva om på knappen ER utløseren ?

I så fall er det vel bedre om den sprenger i sikkerhetskontrollen enn på flyet.

Nå må du uansett vise at det er en mobil og ikke en bombe ved å slå den på sånn som jeg har forstått det.

Så ja, ha 2 ladere Micro usb og en for iPhone er faktisk ingen dum ide..

Ha en stasjon med ladere like før sikkerhetskontrollen..

 

Bare ordne en liten boks av 10cm blyvegger, som man plasserer mobilen inne i å lader :p med sentrert åpning mot personen som eier den!

Lenke til kommentar

 

Nå må du uansett vise at det er en mobil og ikke en bombe ved å slå den på sånn som jeg har forstått det.

Så ja, ha 2 ladere Micro usb og en for iPhone er faktisk ingen dum ide..

Ha en stasjon med ladere like før sikkerhetskontrollen..

 

Bare ordne en liten boks av 10cm blyvegger, som man plasserer mobilen inne i å lader :p med sentrert åpning mot personen som eier den!

 

 

Sannsynligheten for at 1 mobiltelefon =1 bombe er relativt liten. Her kommer de gjerne 5 personer med hver sin mobil, nettbrett, kamera eller lignende. Inni disse har man så skjult en liten beholder med en pasta eller væske, mens en eller flere gjerne har detonatorer i sine brett eller andre apparater.

 

Vel ombord i flyet vil de så kunne samle innholdet til en relativt kraftig bombe, mer enn nok til å rive halve halepartiet av en Boeing 747 på vei over atlanteren. Da går flyet ned, hvorpå det dukker opp et klipp på Youtube hvor ekstremister tar æren for det hele.

 

For de av oss som ikke har fulgt nyhetene den siste uken: det har kommet indikasjoner på at ekstremister har begynt å eksperimentere med slike innretninger, og de nye sikkerhetstiltakene skal altså gjøre det mer eller mindre poengløst å planlegge et sånt anslag fordi de neppe vil få sakene med seg ombord.

 

Tidligere har man forsøkt med eksplosive truser, sko og andre ting, men disse ble avdekket i siste liten, personene ble naturligvis arrestert og er vel allerede idømt lange fengselsstraffer.

Lenke til kommentar

 

 

Altså...Hva om på knappen ER utløseren ?

I så fall er det vel bedre om den sprenger i sikkerhetskontrollen enn på flyet.

 

 

Er det? Er jo ganske tett med folk der, men det er vel forsåvidt sant at de har bestemt seg for det, det kastes jo masse væske som de later som kan være sprengstoffer like ved sikkerhetskontrollen også, der den største opphopningen av folk på flyplassen er...

 

AtW

 

 

 

Du tenker altså at det kommer en bande med flasker av væske. Disse kaster så en god del av disse i søppeldunkene der det er tett med folk. Så kommer det en selvmordsbomber og plasserer en liten ladning som går av sammen med han og alt det antennelige stoffet i søppeldunken?

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se for meg at dette er basert på "terrorisme" , per dags dato kan jeg ikke huske i farta at man har tatt en eneste terrorist som har hatt med seg sprengstoff på en drikkeflaske.

 

Ser for meg at dette er primært fordi man ønsker å kunne følge bedre med de som kommer til landet via overvåkning av mobiltelefonene og bonusen er at om batteriet er gåent kan man kaste en telefon og så tvinge forbrukeren til å kjøpe seg en ny telefon.

 

 

Jeg tviler på at tvangskasting av mobiltelefoner blir særlig godt mottatt. Jeg har heller litt tro på at de blir vinket til siden, hvor en teknisk kyndig kan gå igjennom telefonen som er i søkelyset. Om han/hun rekker flighten sin som passasjer det driter jo sikkerhetsvaktene i !?

 

Regn med at du nå må møte opp 3 timer før avreise på utenlandsreiser!!

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...