Gå til innhold

Tele2 og OneCall selges til Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det lurer jeg også på.

Men dette vil bli positivt for konkurransen i Norge i alle fall. At størrelsen på Telenor og TeliaSonera er omtrent like store, betyr at de begge har muligheten til å investere og jobbe for bedre dekning og kapasitet. Eller: At TeliaSonera blir større, betyr at de kan investere mer, og at Telenor må gjøre det samme for å ta opp kampen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de kommer til å miste noen kunder, da de garantert flytter alle over på Netcom sitt nett. Etter å ha byttet til Telenor, vil jeg ikke tilbake til Netcom, da de generelt har mye dårligere dekning i de områder jeg har sjekket.

Endret av Gamling1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men dette vil bli positivt for konkurransen i Norge i alle fall.*

Vil det egentlig det?

 

Slik jeg ser det så betyr færre aktører mindre konkurranse, det er sjeldent positivt for forbrukerne. Nå får vi et duopol i det norske mobil markedet, noe jeg syntes er negativt, men vi får se hva Konkurransetilsynet's vurdering blir.

 

E24: - Ingen god dag for norske mobilbrukere

Endret av esoteric
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange hoppet nok over til Tele2 pga. den harde priskrigen om stor og medium pakke til gode priser i ulike kampanjeperioder.

 

Nå sitter jeg og sikkert mange andre å lurer på hvor lenge til vi får ha den gode "kampanjeprisen". Når de er solgt, så har Netcom ingen forpliktelser til å fortsette med slike "kampanjeabonnement".

 

Håper at Netcom tilbyr en god pris til alle med såkalt kampanjepris fra Tele2, Netcom har jo selv tilbudt slike priser til egne Netcom abonnementer, så det vil være synd om alle blir dyttet inn i "ordinær fullprispakker" hos Netcom.

Det er jo bare å spørre kundeservice hos Tele2 og Netcom om dette, desto flere henvendelser, desto mer må de kanskje tenke seg litt om for store prisjusteringer.

 

Det jeg savner med Telenor som jeg hadde i mange år, var den gode dekningen. I Østfold er Telenor overlegen på dekning.

Hittil så har jeg akseptert dårligere dekning fordi prisen er god.

 

Overraskende at Tele 2 er solgt, de som har åpnet mange fysiske butikker siste året.

 

Det som ikke kommer fram er om de fortsetter med navnet Tele 2 under Netcom.

Telenor laget jo sin egen avdeling Djuice, som de nå har holdt på i omkring 15 år.

 

Eller parallellen til Elkjøp og Lefdal, som er samme kjede, samme eiere, logistikk m.m.

 

Minner om at slike salg har vært typiske både i Skandinavia og andre land de siste 10 år. Små aktører kaprer markedsandeler, gjerne på kraftige kampanjer, for deretter å selge selskapet med god profitt mår man har vokst litt. Det er egne begrep på dette innen telcomverdenen, der små selskap spiser av kundene til de store etablerte, for å til slutt "selge tilbake" kundene og opphøre firmaet. Dette spillet må man beregne så lenge man ikke er kunde av Netcom eller Telenor.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Vil det si at onecall kommer til å bruke netcom sitt nett nå? Isåfall så er det bye bye til onecall for meg.

De vil bruke summen av NetCom og Mobile Norways nett, uten hopp mellom nettene. Etter hvert. Vi kan bare begynne å glede oss til et meget finmasket nett. Dette skjer ved at Mobile Norways siter blir til NetCom siter, som kommer i tillegg til NetComs eksisterende siter.

 

Edit: presiseringer, og se her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1612677&do=findComment&comment=21801214

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Prisene til mobiloperatørene er i konstant forandring, uansett. Skal du få den beste dealen, må du være villig til å følge nøye med på prisene og bytte operatør i ny og ne.

Lenke til kommentar

Vil det si at onecall kommer til å bruke netcom sitt nett nå? Isåfall så er det bye bye til onecall for meg.

 

Tror det vil si at Netcom, Tele2 og Onecall får sammenslått nett som gjør at du kommer til å få bedre nett. :) Har ikke fakta på det, men det virker logisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Vil det si at onecall kommer til å bruke netcom sitt nett nå? Isåfall så er det bye bye til onecall for meg.

Tror det vil si at Netcom, Tele2 og Onecall får sammenslått nett som gjør at du kommer til å få bedre nett. :) Har ikke fakta på det, men det virker logisk.

Igjen, se post 13.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...