Gå til innhold

Ice kan bygge rent 4G-nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi oi oi... Så bra, da ICE sier de har opp til 37,5mbit så blir vel den reelle ytelsen for oss kunder 2-3mbit med ping på rundt 500... Er lov å håpe at de skal forbedre seg, men så lenge de har eksistert har de vært ekstremt dårlige, kun i utvalgte få steder gir de faktisk de 2mbit'ene de lover (basert på egne erfaringer)..

Lenke til kommentar

Jeg håper ICE legger ned 2G-nettet, og kjører på 3G og 4G.

 

Det må vel være mulig for folk å bytte ut de siste restene av sitt 2G-baserte utstyr for noen hundrelapper/tusenlapper vel for hver enhet?

ICE har så vidt jeg vet ikke noe 2G nett...

 

Det de oppererer på 450MHz baserer seg på CDMA2000, det regnes som 3G.

Lenke til kommentar

Jeg håper ICE legger ned 2G-nettet, og kjører på 3G og 4G.

 

Det må vel være mulig for folk å bytte ut de siste restene av sitt 2G-baserte utstyr for noen hundrelapper/tusenlapper vel for hver enhet?

 

Nå har som andre nevner ICE ikke noe 2G-nett. Det er uansett et poeng at når man bare skal ha tale så er 2G ypperlig, spesielt når man beveger seg fordi mange enheter både mister forbindelsen og bruker mye strøm når man bytter celle i nettverket hele tiden.

 

4G på 450MHz vil jo hjelpe en del på det problemet fordi cellene blir større og har bedre dekning i ulendt terreng. Hvis ICE lanserer 4G så blir jeg kunde øyeblikkelig, spesielt hvis de kommer med VoLTE.

Lenke til kommentar

Bor rett ved Gardermoen så pga flyplassen har jeg solid 4G dekning, men siden det er 5km til sentralen er bredbåndet ganske labert. Noen som har testet ping over 4G? Er det brukbart?

 

Ping over Telenor 4G har vært akseptabelt :) dvs spilling var ikke noe problem

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...