Gå til innhold

ATI ut mot anmeldere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror f*** med at ATI folka er FORBaNNET over at nvidia er så feige.. de lager gode kort de også da men de er så fiksikerte på å skvise ut penger fra eierene. men man må tenke på det at ATI gjorde dette først da!! de lå dårlig an før og da drev de med sånn sleip dritt makk verk.

Lenke til kommentar

Har lenge syntes at det er latterlig å bruke Q3 som benchmarkverktøy, selv om det har kommet mange spill basert på den motoren. Problemet er at grafikkort som blir laget i dag har funksjonalitet som ingen spill er i nærheten av å utnytte 100%, og da blir det vanskelig å finne gode benchmarkspill. Og det er jo lettvindt å kjøre på samme rutinen hver gang også da... :-)

Lenke til kommentar

Syns selv at det ikke er hvor høyt opp du kan presse frameraten, men hvor langt ned den vil gå.

Samme f om jeg har 400fps i q3, hadde holdt lenge med over 50 syns nå jeg.

Det er sikkert noen her som merker littegranne forskjell på 90 og 100 fps, jeg kan merke det noen ganger selv og.

 

Uansett, ATI har et godt poeng, jeg vil ikke se på en uklar skjerm mens jeg spiller jeg, slik bildene av nvidia + lara croft, som jeg så her for ikke så lenge siden. Jeg vil ha minimum 50fps og så god bildekvalitet som overhode mulig! :yes:

 

Trenger man stort mer da?

Lenke til kommentar

Ganske rart egentlig at det er flere tester som bruker 3DMark 03 en det er som bruker 2001 versjonen.

Nå er det jo mange som bruker begge, men oversikten viser jo også at det må være noen som bare bruker 2001 versjonen.

 

 

Ellers synes jeg at det er greit at man fortsatt tester med Quake når man vet hvor mange spill som er basert på denne motoren.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at ATI tar dette på alvor. Hadde vært bra om Nvidia gjorde det samme, slik at vi får bra kvalitet og ytelse på alle spill.

Så en side der de solgte maskiner, husker ikke helt hvilke side det var, men de skrøyt av at maskinen klarte 700 fps i Q3... Altså hvem bryr seg om maskinen klarer 700 fps i q3? Helt latterligt.

Lenke til kommentar
Hvis grafikkort ikke har et høyt antall FPS i UT2k3, for eksempel, vil det få dårlige anmeldelser og tilsvarende dårlig salg, sier ATI. Dermed går optimalisering for noen få spill på bekostning av både bildekvalitet og ytelse i alle de andre spillene som ikke brukes av anmeldere.

 

greit nok, kritiser anmelderne, men om anmelderne vil teste dette er det hva de gjør. At anmelderne skal måtte teste spill hvor ati sine kort kommer godt ut blir helt feil.

 

anmelderne skjuler ikke sannheter, de viser dem gjerne ikke heller....

 

er enig i at utrolig mange anmeldere legger vekt på feil, selv ser jeg mye mer på fraps tall, laveste fps, og kvalitet enn mye av disse dårlige testene, eks se på test av dette mx kortet , http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...460/index5.html, se under morrowind

Lenke til kommentar
http://www.megagames.com/news/html/hardware/catalyst38-atiresponse.shtml

 

...suggested that the way those rumours spread suggests that they may have been created by "unnamed" competitors.

 

ATi ser ut til å ha blitt hyppe på og disse ned på nVidia, kansje Gabe sitt lille "stunt" på Shaderdays ga mersmak.

 

...bare og vente på XGI da...

 

SYNS DETTE ER ET SURT STUNT, FOR DE SOM HAR VÆRT INNOM LINKEN HAR FÅTT MASKINEN INFISERT AV GATOR.

Lenke til kommentar

jeg er helt enig med ati

jeg driter i hvor mange fps et skjermkort får i de forskjellige spillene(hopper ofte over den delen av anmeldelsene) og leser kun konklusjonen for hvis et kort har god ytelse og bildekvalitet så er det bra nok (helst nok til 6x A og 16X FAA i Bf 1942 som mitt R9700pro klarer da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...