Gå til innhold

Neste Android kan gi mye bedre batteritid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installerte på min N7 2013 WIFI som jeg egentlig bare hadde liggende i en skuff for å samle støv, men må si at Android ble litt mer brukbart med L utgaven.

 

Jeg er forsatt ikke en stor fan i forhold til WP8 og IOS sine løsninger, men det er et skritt i riktig retning :)

 

Virker mindre rotete og bedre batterikapasitet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Problemet med dette er at Android L kommer aldri til alle devices samtidig. Først kommer den til Nexus Mobilene, så 2 mnd senere til HTC, så 2 mnd senere til Samsung og så 3 mnd senere til Sony og LG. Og da som regel kun til de nyeste toppmodellene. Et år etter lansering vil 75% av Androidtelefonene ikke ha fått denne oppgraderingen. Slikt synes jeg er veldig svakt.

Lenke til kommentar

Du sier noe, jeg er veldig spent på hvordan Google løser utrullingen av Android L. For utviklere så er jo dette temmelig lite interessant om det blir forbeholdt Google Nexus-enheter ettersom så forsvinnende få Nexus-enheter er å finne i markedet, og om det blir forbeholdt kun "toppmodellene" de første 6 mnd så er det veldig lite for utviklere å hente her med tanke på hvor mye tid og ressurser det vil koste dem i utvikling og optimalisering mot Android L og mange av de nye og flotte APIene.

 

 

Blir litt som med WinRT utvikling og Microsoft / Windows. De kommer stadig med mange nye flotte programmeringsverktøy og APIer, men så lenge nesten hele det potensielle markedet for en utvikler til stadighet kjører Windows 7 og om enda verre Windows XP så er det ikke så alt for attraktivt for en utvikler å utvikle mot APIer som kun en forsvinnende liten del av deres potensielle marked innehar.

 

 

 

Det virket ikke som Google hadde noen utpreget slagplan på Google I/O heller, de så ut til å ha fokus på budsjettmodeller med Android Silver. Men det kan være ganske smart, for Google vet vel at produsenter som HTC, Sony, Samsung osv har liten interesse av å gi slipp på sine respektive "skall" og eksklusive funksjonalitet som skiller dem fra konkurrentene, og ikke minst binder sine kunder til deres produkter. Så det virker som Google lar produsentene fortsette å styre med toppmodellene i et håp om at de sørger for at nye versjoner av Android rulles ut halvveis effektivt, mens Google selv forsøker å ta mer ansvar over budsjettmodellene hvor de respektive produsentene generelt er grisedårlig på å vedlikeholde og sikkert er med tilbøyelige til å la Google kjøre showet. Om Google kan få til en løsning som gjør at de kan rulle ut nye versjoner av Android på en effektiv måte til alle disse "ikke-toppmodellene" i markedet så vil jo Google endel få fikset en stor del av problematikken rundt fragmentnasjon av Androidversjoner i markedet. Og vips så vil det være langt enklere og mer logisk for utviklere å henge seg på.

 

 

Det blir også spennende å se hvor lang tid det tar for utviklere å henge seg på denne "Material Arts" designkonseptet og UX språket. Det er jo nå temmelig lenge siden Google introduserte sitt "Holo" designkonsept og UX språk og fremdeles den dag i dag så er det jo forsvinnende få utviklere som har brydd seg nada med å følge det. Og det er litt av det som irriterer meg mest med Android, det

er utrolig lite kontinuitet på tvers av applikasjoner, alle kjører sitt eget løp helt uten sammenheng hva gjelder designspråk og UX-design noe som for meg fremstår ganske så rotete og lite gjennomført.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror folk som velger å kjøpe telefon nå, uten at den gamle er ødelagt/utilstrekkelig, kan komme til å angre seg.

 

- Android Art skal gi mye bedre batteritid (36% i denne undersøkelsen)

- ARM A53/A57 kjerner skal gi 50-150% bedre batteritid

 

Det kan fort bli et skille mellom dagens som må lades hvert døgn og de som kommer til vinteren som yter minst like bra men bare trenger å lades to ganger i uka.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk som velger å kjøpe telefon nå, uten at den gamle er ødelagt/utilstrekkelig, kan komme til å angre seg.

 

- Android Art skal gi mye bedre batteritid (36% i denne undersøkelsen)

- ARM A53/A57 kjerner skal gi 50-150% bedre batteritid

 

Det kan fort bli et skille mellom dagens som må lades hvert døgn og de som kommer til vinteren som yter minst like bra men bare trenger å lades to ganger i uka.

 

Enig. Vurdere å gå til anskaffelse av en ny telefon til høsten, men nå kommer det så mye spennende i 2015 at jeg vurderer å vente. Telefonen jeg har funker jo tross alt.

Lenke til kommentar

At systemet skal velge å vente til det er flere forespørsler før oppdateringene tar til er nå en ting , men hvor lenge skal systemet vente før det forsøker seg på oppdateringer ?

elle skal det bli slik at brukeren helt og holdent bestemor når telefonen skal få lov til å oppdatere seg ?

Det hadde vær noe

Lenke til kommentar

Problemet med dette er at Android L kommer aldri til alle devices samtidig. Først kommer den til Nexus Mobilene, så 2 mnd senere til HTC, så 2 mnd senere til Samsung og så 3 mnd senere til Sony og LG. Og da som regel kun til de nyeste toppmodellene. Et år etter lansering vil 75% av Androidtelefonene ikke ha fått denne oppgraderingen. Slikt synes jeg er veldig svakt.

 

Veldig riktig, men dette ligger i hendene til produsentene som Samsung og HTC. Du kan gjøre to ting: Installere ROMer (uoffesiell programvare) eller du kan følge meg, og mange andre, over til den lyse, oppdaterte siden som heter Nexus. Nexus 5 anbefales på det varmeste, spesielt med tanke på dagens pris (4000 på release, 2500-2700 i dag).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Men for oss som er interessert i et virkelig bra kamera blir Nexus telefonene dessverre uaktuelle.

 

Jeg vet at man kan flashe og legge inn custom roms og alt, men jeg liker at ting bare funker rett ut av esken. Jeg har ikke lyst å kjøpe en telefon for så å bygge den om softwaremessig.

 

Jeg har en jobb og familie og et liv, så slikt orker jeg ikke bruke tid på.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk som velger å kjøpe telefon nå, uten at den gamle er ødelagt/utilstrekkelig, kan komme til å angre seg.

 

- Android Art skal gi mye bedre batteritid (36% i denne undersøkelsen)

- ARM A53/A57 kjerner skal gi 50-150% bedre batteritid

 

Det kan fort bli et skille mellom dagens som må lades hvert døgn og de som kommer til vinteren som yter minst like bra men bare trenger å lades to ganger i uka.

 

Men vil ikke de mobilene man kjøper nå kunne oppdateres når den nye androiden kommer?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...