Gå til innhold

Android-telefoner forteller verden hvor de har vært


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android slår til igjen.

Home of the spyware and surveillance!

Står vel at det ikke bare gjelder Android, men også blant annet maskiner med OS X, så kunne man vel også si Apple slå til igjen?

 

Ellers syntes jeg det er litt storm i vannglass, en SSID kan vel ikke nødvendigvis knyttes opptil en bestemt lokasjon, SSID-ene ligger alt lagret i klartekst på alle telefoner, og ser ikke helt hvorfor dette er informasjon som må beskyttes veldig, eller hvordan den skulle kunne missbrukes sånn generelt.

 

Edit: Her er foreksempel noen av SSID-ene som ligger lagret i mobilen min, lista var lenger men så ikke poenget med å skrive inn flere.

 

Missbruk i vei, dersom noen har noen ide om hvordan.

 

Internot

551D

R90 ice.net

TP-LINK_E6BFDC

DSTIA11

 

Endret av esoteric
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Men selv om telefonen min distribuerer hvilke SSID-er den har vært tilknyttet så kan ikke dette uten videre kobles opp til meg, og jeg tenker "so what"? Når jeg reiser fyller jeg ut skjemaer, kort, lapper, har med visum, filmes, registreres, mobilen registreres på diverse nett, diverse operatører kan åpenbart kontakte meg og vet hvor jeg er osv osv.

 

Dette blir litt som å eksponere det gigantiske problemet med at svarte katter absorberer mer varme enn hvite, og dermed bidrar til mer global oppvarming...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Android slår til igjen.

Home of the spyware and surveillance!

Står vel at det ikke bare gjelder Android, men også blant annet maskiner med OS X, så kunne man vel også si Apple slå til igjen?

 

Ellers syntes jeg det er litt storm i vannglass, en SSID kan vel ikke nødvendigvis knyttes opptil en bestemt lokasjon, SSID-ene ligger alt lagret i klartekst på alle telefoner, og ser ikke helt hvorfor dette er informasjon som må beskyttes veldig, eller hvordan den skulle kunne missbrukes sånn generelt.

 

Edit: Her er foreksempel noen av SSID-ene som ligger lagret i mobilen min, lista var lenger men så ikke poenget med å skrive inn flere.

 

Missbruk i vei, dersom noen har noen ide om hvordan.

 

Internot

551D

R90 ice.net

TP-LINK_E6BFDC

DSTIA11

 

 

 

TP-LINK_E6BFDC

Land: (Polen)

Latitude:

50.2384 to 50.2446

Longitude:

20.7164 to 20.7292

 

lasttime seen

2014-06-07

 

https://wigle.net

Endret av Bitcoin1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Android slår til igjen.

Home of the spyware and surveillance!

Står vel at det ikke bare gjelder Android, men også blant annet maskiner med OS X, så kunne man vel også si Apple slå til igjen?

 

Ellers syntes jeg det er litt storm i vannglass, en SSID kan vel ikke nødvendigvis knyttes opptil en bestemt lokasjon, SSID-ene ligger alt lagret i klartekst på alle telefoner, og ser ikke helt hvorfor dette er informasjon som må beskyttes veldig, eller hvordan den skulle kunne missbrukes sånn generelt.

 

Edit: Her er foreksempel noen av SSID-ene som ligger lagret i mobilen min, lista var lenger men så ikke poenget med å skrive inn flere.

 

Missbruk i vei, dersom noen har noen ide om hvordan.

 

Internot

551D

R90 ice.net

TP-LINK_E6BFDC

DSTIA11

 

 

 

 

Ble du såret nå eller, siden behovet for å trekke inn Apple ble så stort?

 

Begynner virkelig å bli lei denne barnslige leken..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

TP-LINK_E6BFDC

Land: (Polen)

Latitude:

50.2384 to 50.2446

Longitude:

20.7164 to 20.7292

 

lasttime seen

2014-06-07

 

https://wigle.net

 

Nope, den der står på Lørenskog. Polen har jeg aldri vært i.

 

 

 

Ble du såret nå eller, siden behovet for å trekke inn Apple ble så stort?

 

Begynner virkelig å bli lei denne barnslige leken..

 

....såret ovenfor hva?

 

Er artikkelen som nevner at OS X også er påvirket, er vel lov og poengtere fakta feil? Du som prøver og gjøre det til noe det ikke er. Er selv fornøyd bruker av flere Apple produkter, samt Android og får ikke noe forhold til selskaper. Jeg sier jo at jeg ikke engang ser på dette som noen feil ....så skjønner ikke helt hva jeg skulle blitt såret over, eller engang hvilken side du mener jeg står på :)

Endret av esoteric
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

TP-LINK_E6BFDC

Land: (Polen)

Latitude:

50.2384 to 50.2446

Longitude:

20.7164 to 20.7292

 

lasttime seen

2014-06-07

 

https://wigle.net

 

Nope, den der står på Lørenskog. Polen har jeg aldri vært i.

 

 

 

Ble du såret nå eller, siden behovet for å trekke inn Apple ble så stort?

 

Begynner virkelig å bli lei denne barnslige leken..

 

....såret ovenfor hva?

 

Er artikkelen som nevner at OS X også er påvirket, er vel lov og poengtere fakta feil? Du som prøver og gjøre det til noe det ikke er. Er selv fornøyd bruker av flere Apple produkter, samt Android og får ikke noe forhold til selskaper. Jeg sier jo at jeg ikke engang ser på dette som noen feil ....så skjønner ikke helt hva jeg skulle blitt såret over, eller engang hvilken side du mener jeg står på :)

 

 

Ai ai, var litt rask på triggeren der. Selv om jeg skumleste artikkelen, gikk dette helt i glemmeboka. Beklager. God helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men selv om telefonen min distribuerer hvilke SSID-er den har vært tilknyttet så kan ikke dette uten videre kobles opp til meg, og jeg tenker "so what"? Når jeg reiser fyller jeg ut skjemaer, kort, lapper, har med visum, filmes, registreres, mobilen registreres på diverse nett, diverse operatører kan åpenbart kontakte meg og vet hvor jeg er osv osv.

 

Dette blir litt som å eksponere det gigantiske problemet med at svarte katter absorberer mer varme enn hvite, og dermed bidrar til mer global oppvarming...

 

Kringasting av kjente SSIDs er bare et av problemene. Et annet problem er om noen benytter en Wifi Pinapple (eller tilsvarende programvare som kjøres på denne). Telefonen din vil da koble seg til automatisk og den som sitter med Pinapple kan hente ut sessioncookies og alt mulig..

Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke problemet i dette. Wifi er normalt avslått på min mobil, har det kun aktiv når jeg er hjemme og på jobb. Dette er noe jeg ikke bekymrer meg om i det hele tatt. Alle enheter med wifi sender vel ut SSID eller søker etter nettverk, uansett OS så lenge wifi er aktiv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...