Gå til innhold

ANMELDELSE: Qvadriga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin anmeldelse! Dessverre virker det for min del som at det i utgangspunktet er laget for mobiltelefon hemmer spillet veldig mye, (få valg fordi det må fungere på en liten skjerm, og dermed flaksbetont for å ikke være for forutsigbart, og langsom start fordi det egentlig ikke er så mye interessant å gjøre), som ofte er tilfelle for spill som tar veien til PC fra den kanten.

 

Prisen virker forøvrig helt latterlig med tanke på hva man får.

Lenke til kommentar

Spillet stammer ikke fra mobiltelefon, det kom til PC først og er kun nylig blitt tilgjengelig på nettbrett (ikke telefoner). Det du trekker frem har mer å gjøre med spillets brettspillrøtter å gjøre.

 

Jaha? Ser ut som det kom ut samtidig.... men det kom kanskje senere til Steam? Uansett så regner jeg med at versjonene er like, og at problemene dermed skyldes at det er multiplattform, selv om det er like naturlig å skylde på brettspilldesign. Hva nå enn det skyldes så er det til syvende og sist dårlig design, og det peker du jo på i anmeldelsen. Synd, for konseptet er jo kjempekult.

Lenke til kommentar

I fare for å gå litt vel off topic; Jeg har lenge forsøkt å finne et gammelt og ganske omfattende spill der man er eier av en hesteveddeløpsstall, og må kjøpe og trene hester, samt ansette eller leie kusker. Man kunne delta i en rekke enkeltløp eller turneringer. Jeg husker ikke hva spillet heter, men selve løpene er sett fra siden i 2D, omtrent slik som dette (bare enda mer pikselert og med styggere farger):

 

3383_dbs1.png

 

Alle statistikk-skjermene som utgjorde resten av spillet så ut som klassiske, stygge DOS-skjermer. Jeg husker spillet som veldig vanskelig, da pengene rant fort ut om man ikke gjorde det spesielt bra. Noen som tilfeldigvis har spilt det og vet hva det heter?

Lenke til kommentar

 

Spillet stammer ikke fra mobiltelefon, det kom til PC først og er kun nylig blitt tilgjengelig på nettbrett (ikke telefoner). Det du trekker frem har mer å gjøre med spillets brettspillrøtter å gjøre.

Jaha? Ser ut som det kom ut samtidig.... men det kom kanskje senere til Steam? Uansett så regner jeg med at versjonene er like, og at problemene dermed skyldes at det er multiplattform, selv om det er like naturlig å skylde på brettspilldesign. Hva nå enn det skyldes så er det til syvende og sist dårlig design, og det peker du jo på i anmeldelsen. Synd, for konseptet er jo kjempekult.

Det kom senere til Steam, ja. Jeg vet ikke om nettbrettversjonen var planlagt helt fra starten av. Slitherine/Matrix har begynt å gi ut mye på nettbrett, og i fremtiden vil mange av deres erketypiske PC-spill også komme til disse plattformene, uten at jeg tror det vil gå på bekostning av dybden. Det finnes jo også nettbrett-eksklusive strategispill som har en veldig høy stjerne i wargamer-miljøet, slik som de Shenandoah Studio står for. Jeg tror vi har kommet såpass langt nå at nettbrett har blitt en fullgod plattform for mange typer strategispill, som ikke nødvendigvis betyr forenklinger i seg selv.

 

Jeg liker i alle fall dette spillet godt, og ville ikke gitt det karakteren syv for PC om jeg ikke anbefalte PC-spillere å teste det. Prisen kan man nok diskutere - men kjøper man direkte fra Matrix er det betydelig billigere og da får man Steam-løs versjon med på kjøpet.

 

Edit: La til en liten setning om det nederst i anmeldelsen.

 

Edit 2: Husam: Bildet får jeg ikke frem, men Race the Nags (for et navn) matcher i alle fall beskrivelsen din. http://www.mobygames.com/game/race-the-nags (edit 3: eller kanskje ikke, ser kun ut til å være vedding der)

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...