Gå til innhold

Age of Empires Online er nedlagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av ulempene med spill som kun kan spilles over nettet er at når utvikleren bestemmer seg for å legge dem ned, er det fint lite spillerne kan gjøre. Mens spill som kan spilles offline eller over lokale nettverk vil leve videre så lenge det finnes folk som eier og vil spille dem, blir nettspill borte for godt.

Jeg liker ikke dette. Spillserverprogramvaren burde bltit frigitt som åpen kildekode så spesielt interesserte kunne driftet det videre med egne krefter.

 

Enten det eller så burde kommunikasjonen blitt endret fra serveravhengig til et P2P type nett.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Misliker sterkt at spillet bare fordufter når utvikleren føler for det. Det burde vært en lov/ett krav til å tilby muligheten for folk å hoste egen server når de velger å legge ned.

Jeg fikk mitt første slag i trynet når Motorcity Online brått ble lagt ned i 2002. Det levde i ett år. Hadde full pris og kom på DRM beskyttet CD. Det kom ut like etter jeg dro i militæret, hvor vi var 30 mann på 1 ISDN linje... Når jeg endelig dimmet og skulle få spille det skikkelig på min 2 mbit/s linje, så la de det ned....! En skam, for spillet var bra, og jeg hadde tross alt betalt full pris for det! Coveret m cd står fortsatt på hylla... :'( hadde spilt det det dag idag om jeg hadde hatt koden og hostet server selv.

Endret av Dingy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det burde vært en lov/ett krav til å tilby muligheten for folk å hoste egen server når de velger å legge ned.

For noe tull. Det må være måte på kva myndighetene skal lage regler for :grumpy:

Egentlig ikke. Med regler for så mye annet så burde det ihvertfall vært ett krav om at forbrukerne får muligheten til å la produktet de har kjøpt får leve videre! Hvis du kjøper en film, så slutter den ikke å fungere når oppfølgeren kommer! (ev. at produsent går konkurs)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men hvis du streamer filmen online, så mister du tilgang til filmen når tjenesten legger ned, selv om du betalte for ekstrapakkene med høy kvalitet og større utvalg. Forbrukerne burde ikke støtte produkter som bevisst gjøres kontinuerlig avhengig av leverandøren, dersom dette enkelt kunne blitt unngått. Et godt eksempel er "always online".

Lenke til kommentar

Eg kan garanterere at om noen myndigheter i noe land hadde stilt krav om tilgjengelighet utover det ett spillselskap fant lønnsomt så ville ingen selskap gi tilgang til spillet sitt fra det landet.

 

Og alle selskap har uansett i brukervilkårene at de forbeholder seg retten til å stenge serverene når de finner det ut.

 

Å tro at det vil være mulig å tvinge noen til å gi fra seg ett spill er å tro på julenissen.

Lenke til kommentar

Fortsatt rimelig surt når spillet man har kjøpt, og aktivt spiller (snakker ikke om spillet i artikkelen) plutselig slutter å fungere fordi utgiver ikke syns det er lønnsomt nok eller går konkurs. Hvis de mener det er så lite lønnsomt at de velger å kutte det ut, så ser jeg heller ikke problemet i å gi ut server data slik at fan kan holde liv i spillet.

Lenke til kommentar

Blir nok meir av dette framover. Synd for di som bruker mykje tid og penger på online-spill som bare fordufter, men det kan kanskje medføre at forbrukere tenker seg om.

 

Skjønner dog godt at spillutvikler legger ned drifta når det ikkje er penger å hente på spillet meir. Er jo ikkje veldedighet di driver på med.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det burde vært en lov/ett krav til å tilby muligheten for folk å hoste egen server når de velger å legge ned.

For noe tull. Det må være måte på kva myndighetene skal lage regler for :grumpy:

Egentlig ikke. Med regler for så mye annet så burde det ihvertfall vært ett krav om at forbrukerne får muligheten til å la produktet de har kjøpt får leve videre! Hvis du kjøper en film, så slutter den ikke å fungere når oppfølgeren kommer! (ev. at produsent går konkurs)

Hva er problemet med at du selv kan frivillig velge hva du velger å betale for? Du kan kreve at selger gir deg en kontraktfestet rett, men de kan igjen kreve å nekte å levere dette. Hvis du ikke liker slikt vil jeg anbefale å la være å kjøpe dem - enkelt og greit.

 

Støtter uttalen over om at det er jaggu grenser for hvor mye skattepenger skal benyttes til å beskytte folk fra å ta valg med konsekvenser.

Lenke til kommentar

 

Age of Empires 2 HD var langt bedre enn dette free-to-pay tullet i Age of Empires Online.

 

Jeg ville ikke omtalt AoE 2 HD i fortid. For bare noen uker siden fikk AoE2 HD ny bot, og så vidt jeg har skjønt også et API for 3. parts bots. AoE 2 HD lever i beste velgående. :D

Har spillet blitt bra? Er ikke lenge siden communitiet fant ut at det var bedre å spille originalen over Voobly.

Lenke til kommentar
Endeby, den 05 Jul 2014 - 22:36, sa:

 

Kirchhoff, den 03 Jul 2014 - 14:20, sa:

 

Aeyoun, den 02 Jul 2014 - 19:30, sa:

Age of Empires 2 HD var langt bedre enn dette free-to-pay tullet i Age of Empires Online.

Jeg ville ikke omtalt AoE 2 HD i fortid. For bare noen uker siden fikk AoE2 HD ny bot, og så vidt jeg har skjønt også et API for 3. parts bots. AoE 2 HD lever i beste velgående. :D

Har spillet blitt bra? Er ikke lenge siden communitiet fant ut at det var bedre å spille originalen over Voobly.

 

Den nye boten er mye bedre i hvert fall. Ytelsen er også ganske mye bedre enn originalen. Men spillet er fortsatt svært følsom for nettverksforsinkelse. Om én spiller har høy ping (100+ ms) så går det ut over opplevelsen til alle. Du kan også merke 60 enheter/units om gangen i stede for 20. Det er aldri uforklarlige nettverksproblemer med HD heller. Ser ingen grunn til å spille noe originalen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...