Gå til innhold

TEST: Sony MicroVault


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kremt, lurer bare på hvor rask denne disken egentlig er.

I spesifikasjonene står det at på USB 2.0 hastighet så overfører den 5,5Mb/s, men på side 5, helt nederst så står det:

Det tok 2 minutter og 12 sekunder å opprette en 85 MB stor sikkerhetsfil, som gir oss en hastighet på 0,65 MB/s. Vi hadde ikke anledning til å teste USB 2.0 men har så heller ingen grunn til å tvile på Sonys oppgitte tall på 5,4 GB/s - dette er noe lavere enn USB 2.0-spesifikasjonen og kan skyldes hastigheten på krypteringen i enheten, eller det enkle faktum at lesehastigheten fra Flash-minnet er notorisk tregt.  

 

 

Hvis dette stemmer så tror jeg at jeg må få meg et eksemplar av dette produktet :wink:

 

Ellers god artikkel!

Keep em coming :bgrin:

Lenke til kommentar

RÅTT! Det var så ABSOLUTT den beste testen jeg noensinne har lest på Hardware.no! Den var *veldig* utfyllende, veldig bra formulert. tonnevis med informasjon, underholdende og alt en *skikkelig* artikkel bør inneholde! Fortsett gjerne i den stilen der!

 

Men det var en ting, forresten, som dere også kunne tatt med. Og det var hvor bra fingeravtrykkgjenkjenningen fungerte. Er det bare til å putte fingeren nedpå, eller ender man opp med å prøve tonnevis av ganger? Og er det sikkert? Hvis noen andre prøver med sin finger, fungerer den faktisk slik den skal da?

 

Bortsett fra det var testen SUVUREN!

 

PS: Spesielt likte jeg denne karen:

 

ananas.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934

Hvor sikkert er egentlig fingeravtrykksverifikasjon?

Jeg mener å ha lest at de fleste fingeravtrykkssensorer lar seg lure relativt lett. Og hvis man har mistet fingeravtrykket sitt, hvordan får man et nytt...

Lenke til kommentar
Hvor sikkert er egentlig fingeravtrykksverifikasjon?

Jeg mener å ha lest at de fleste fingeravtrykkssensorer lar seg lure relativt lett. Og hvis man har mistet fingeravtrykket sitt, hvordan får man et nytt...

 

Kutter fingen mener du?

Da tror jeg du har et større problem en og komme inn på din bærbare med det første :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934
Kutter fingen mener du?

Da tror jeg du har et større problem en og komme inn på din bærbare med det første

Har du ikke fulgt med i timen? Ikke vondt ment, men dette har vært oppe i media, f.eks. på lenken under.

http://www.digi.no/php/art.php?id=66694&f=katnav

Poenget er at du har et sett med fingeravtrykk som du sprer rundt deg hele tiden (med mindre du bruker handsker hele tiden). Hvis noen får tak i dette avtrykket og lager en avstøping, så mister du det personlige aspektet og dermed også sikkerheten.

Biometrisk autentisering er meget omdiskutert, siden man ikke kan erstatte hverken fingeravtrykk, retina eller andre unike biometriske karakteristikker. Hvis noen f.eks. stjeler en database over fingeravtrykk, så er brukerne i databasen ille ute siden de ikke bare kan bytte fingeravtrykk, slik vi gjør med passord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...