Gå til innhold

Kan du overleve på ei øde øy?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med å droppe monstre og liknande er at det då er svært vanskelig å få til eit godt spel. Det har vist seg at det ikkje er lett å lage realistiske spel som ikkje blir langdryge og kjedelige.

 

Overleve på aude øy scenarioet er definitivt slik om ein ikkje klarer å løyse deg på ein god måte. Det er fort gjort at ein havner i denne fella:

Dag 12: Er tørst og sliten, orker ingenting, sitter å pirker i sanden heile dagen.

Dag 13: Er no endå tørstare og orker nesten ikkje å rote i sanden ein gong.

osv.

 

Slenger ein inn zombier så er det lettare å holde spenninga oppe, spelaren vil då også i større grad akseptere andre "urealistiske" elementer som førstehjelpsskrin osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Problemet med å droppe monstre og liknande er at det då er svært vanskelig å få til eit godt spel. Det har vist seg at det ikkje er lett å lage realistiske spel som ikkje blir langdryge og kjedelige.

 

Overleve på aude øy scenarioet er definitivt slik om ein ikkje klarer å løyse deg på ein god måte. Det er fort gjort at ein havner i denne fella:

Dag 12: Er tørst og sliten, orker ingenting, sitter å pirker i sanden heile dagen.

Dag 13: Er no endå tørstare og orker nesten ikkje å rote i sanden ein gong.

osv.

 

Slenger ein inn zombier så er det lettare å holde spenninga oppe, spelaren vil då også i større grad akseptere andre "urealistiske" elementer som førstehjelpsskrin osv.

 

trenger ikke være zombier, kan være kanibaler også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva slags andre mål man har i spillet. Å overleve for overlevelsens skyld er én ting, men hvis du samtidig må forsøke å finne en vei bort fra øya, noe som sikkert krever utforsking og så videre, kan det bli en interessant helhet.

 

Miasmata, som jeg lenker til i bunnen av saken, har kun ett monster i hele spillet. Men det er likevel et av mine favorittspill fra de senere år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva slags andre mål man har i spillet. Å overleve for overlevelsens skyld er én ting, men hvis du samtidig må forsøke å finne en vei bort fra øya, noe som sikkert krever utforsking og så videre, kan det bli en interessant helhet.

 

Miasmata, som jeg lenker til i bunnen av saken, har kun ett monster i hele spillet. Men det er likevel et av mine favorittspill fra de senere år.

 

Kunne godt tenkt meg å utforske Dharma-øya fra LOST, men på egne premisser :) "LOST via Domus" var dessverre ikke så gøy å spille.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at det hele er avhengig av hvor bra man får til at spilleren blir en del av opplevelsen, at man utforsker og finner forskjellige muligheter til å komme seg bort fra øya eller kanskje det kan åpne for andre muligheter også.

 

Litt åpen sandkasse modus er bra , kan jo være spilleren trenger å oppdage hvor han er på planeten for å finne ut hvordan han skal komme seg bort fra øya , er det kraftige strømninger der , kanskje det finnes hai i vannet som kan gjøre det vanskelig å bruke "enkle flåter" osv osv. Uansett så mener jeg sånne spill bør være ganske åpne for å gi mange forskjellige muligheter og muligheten for spilleren selv til å lage en del av "innholdet" og løsning på problemene spillet gir deg.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva slags andre mål man har i spillet. Å overleve for overlevelsens skyld er én ting, men hvis du samtidig må forsøke å finne en vei bort fra øya, noe som sikkert krever utforsking og så videre, kan det bli en interessant helhet.

 

Miasmata, som jeg lenker til i bunnen av saken, har kun ett monster i hele spillet. Men det er likevel et av mine favorittspill fra de senere år.

Wow!!! Takk for den gedigne spoileren. Du ødela nettopp hele lysten til å prøve dette spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...