Gå til innhold

Opera Mini-nettleseren for iOS har blitt helt ny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men iPhone vil fortsatt bruke Safari som standard nettleser om man f.eks trykker på en link? Eller har denne galskapen blitt fikset? :p

Dette har noe med iOS å gjøre. Så lenge man ikke kan velge default apps i iOS så vil en link alltid åpnes i Safari.

 

 

Helt klart, og det er bra at det finnes alternativer til safari. Håper opera gjør det bedre der enn til Windows

Men jeg må si at jeg trykker veldig mye på linker, både på facebook og generelt på internett når jeg er på min telefon. Hadde irritert meg grønn om det alltid skulle åpnes i en annen nettleser en den jeg ønsker å bruke.

Lenke til kommentar

Men jeg må si at jeg trykker veldig mye på linker, både på facebook og generelt på internett når jeg er på min telefon. Hadde irritert meg grønn om det alltid skulle åpnes i en annen nettleser en den jeg ønsker å bruke.

 

Der har du en av de STORE grunnene på hvorfor jeg aldri kan bruke iOS og på hvorfor så mange hater iOS. Nemlig fordi brukerne ikke er dem som får bestemme hva som skal åpnes som standard i iOS osv. Det er Apple det.

 

Så om du får en ny e-post med en link som går til Komplett.no f.eks, så vil du bli tvungen i å åpne Safari som tar deg til Komplett.no uansett på hvor mange andre nettlesere du har installert og uansett hvilken nettleser du liker best. Samme gjelder om du er inne på Facebook, Google+ osv og du trykker på en link der, så vil kun Safari åpnes.

 

Dette ikke er brukervennlig i det hele tatt men brukerfientlig på sitt værste.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Men jeg må si at jeg trykker veldig mye på linker, både på facebook og generelt på internett når jeg er på min telefon. Hadde irritert meg grønn om det alltid skulle åpnes i en annen nettleser en den jeg ønsker å bruke.

 

Der har du en av de STORE grunnene på hvorfor jeg aldri kan bruke iOS og på hvorfor så mange hater iOS. Nemlig fordi brukerne ikke er dem som får bestemme hva som skal åpnes som standard i iOS osv. Det er Apple det.

 

Så om du får en ny e-post med en link som går til Komplett.no f.eks, så vil du bli tvungen i å åpne Safari som tar deg til Komplett.no uansett på hvor mange andre nettlesere du har installert og uansett hvilken nettleser du liker best. Samme gjelder om du er inne på Facebook, Google+ osv og du trykker på en link der, så vil kun Safari åpnes.

 

Dette ikke er brukervennlig i det hele tatt men brukerfientlig på sitt værste.

 

 

Som er derfor en stor del av iOS-brukere jailbreaker telefonen/paden sin :p

Da har du mulighet for å laste ned "Browser Changer" fra Cydia som vil tillate sette

de fleste browsere som standard. :) Jailbreaking er dessuten mye enklere enn å roote en android-telefon.

Lenke til kommentar

 

Jailbreaking er dessuten mye enklere enn å roote en android-telefon.

Det varierer helt etter hvordan telefon man har. Noen er så enkel å roote at man trenger ikke koble dem til en datamaskin engang.

 

Ikke at man trenger det for å velge nettleser heller :p

 

Nei, har sett roote-apper fra da jeg selv hadde Android, men var lite kompatibel med min Xperia Z :p

Jeg føler rett og slett at iOS er et bedre OS for min del. Og hvis du kan tukle litt rundt med en jailbreak er jo det ekstra moro :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...