Gå til innhold

TEST: Norges største test av mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som dette er "Hele Norge" slik teleoperatørene ser det..
Mesteparten av mitt liv har jeg tilbragt mellom Steinkjer(Itj æ) og Trondheim som er ganske stort område, men det er vist ikke en del av "Hele Norge" ;)

Uansett, fin artikkel om man ser bort ifra litt villedende overskrift.

Endret av Charlie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nemne det at enkelte tabeller og bildetekst sklir ut av sida på mobilen her...

 

Uansett, no føler eg for å oppgradere abonnementet, da eg på ingen måte hadde trudd at Førde hadde så bra hastighet! Skal dog nemnast at det som regel er 3-4 streker stort sett over heile byen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Kul ide, men kanskje dere burde omformulert overskriften til, vi har testet dekning langs Norske veier. Nåværende overskrift er i tråd med en trend dere begynte (såvidt jeg kan huske) når dere introduserte Extra. Latterlig overdrevne overskrifter som gir inntrykk av at dere virkelig har lagt dere i selene for å teste en hypotese og hver gang så er testen så latterlig begrenset og snever at den er totalt irrelevant.

Nå mens jeg ligger å vralter i senga på mobilen blir det mas å oppdrive artiklene jeg mener, men regner med at flere sjønner hva jeg mener.

Endret av Slettet-dKc7vp3W
Lenke til kommentar

Er litt rart at telemontørene ikke har fått opp dekningen på de 3 årene?

 

En ting er sikkert og det er at nordmenn er enormt kravstore og tror på julenissen. 4G i Norge var ikke bare blant de aller første i verden, det er også blant det aller mest utbygde og raskeste i verden sammenlignet med antall innbyggere over areal. Det er også slått rekorder på rekorder av milliardinvesteringer av teleselskapene de siste årene i mobilnettet og allikevel klager og syter nordmenn som aldri før, selv om vi har blant Europas og verdens billigste mobilabonnement også. Vi er blitt bortskjemte!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten tusen målinger skriver dere, da forventet jeg et gjennomsnitt på litt over to målinger pr kommune, men dere regnet tydeligvis ett målested som tre målinger, og da havner man på et snitt under en måling pr kommune...

Se på Sør-Trøndelag, der har dere fem målinger, tre av de i Oppdal kommune. Ingen på Fosen, i kyst-regionen sør for Trondheimsfjorden (inkludert Nord-Møre), området mellom kysten og E6, eller området øst for E6! Totalt tre kommuner i hele fylket!

Jeg skjønner jo at fire personer i en redaksjon ville brukt mye mer tid, ressurser og penger om man skulle fått med HELE landet, men da bør dere heller ikke gi det inntrykket gjennom overskrift og artikkeltekst!

 

Edit: Alle fire linkene til Rute 1, 2, 3 og 4 i selve artikkelen går til forsiden på hardware.no ...

Endret av sauhau
Lenke til kommentar

Ser det er mange som et skuffet ettersom dere ikke har vært i deres innkjørsel og målt. Dere var ikke i min heller, men synes dere har fått et bra snitt av landet og interessant artikkel. Hadde egentlig forventet at en slik artikkel kun ble tilgjengelig for de med pluss abonnement i første omgang. Morsomt å konstantere at 3,5 g er raskere enn 4g mange plasser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En ting er sikkert og det er at nordmenn er enormt kravstore og tror på julenissen. 4G i Norge var ikke bare blant de aller første i verden, det er også blant det aller mest utbygde og raskeste i verden sammenlignet med antall innbyggere over areal. Det er også slått rekorder på rekorder av milliardinvesteringer av teleselskapene de siste årene i mobilnettet og allikevel klager og syter nordmenn som aldri før, selv om vi har blant Europas og verdens billigste mobilabonnement også. Vi er blitt bortskjemte!

 

 

Kanskje jeg skal reise til sør korea, og teste 5G, i 2017.

Tviler på at telenor eller netcom, heletatt vil vurdere 5G før 2056 innen den tid burde fiberlinjene være dekket over 50% av norges land.

Lenke til kommentar

Vi hadde ICE på hytta og brukte det primært i ferier/helligdager. Problemet da var at det samme gjorde alle andre og det hadde ikke ICE sentralene kapasitet til. Dette resulterte i nesten ubrukelig internettilgang så vi byttet til en Huawei ruter og Telenor 4G abonnement.

Lenke til kommentar

Ser det er mange som et skuffet ettersom dere ikke har vært i deres innkjørsel og målt. Dere var ikke i min heller, men synes dere har fått et bra snitt av landet og interessant artikkel. Hadde egentlig forventet at en slik artikkel kun ble tilgjengelig for de med pluss abonnement i første omgang. Morsomt å konstantere at 3,5 g er raskere enn 4g mange plasser.

 

Forventer ikke målinger på hver eneste lille knaus, men de kan ikke skrive "hele Norge" når de f.eks. i Sør-Trøndelag har foretatt fem målinger, fordelt på tre kommuner, av totalt 26! Da blir påstanden deres bare for dum!

 

Testen er bra som den er, for all del, det er beskrivelsen ("reklameringen" av artikkelen) som ikke holder mål!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

ett sted de burde ha testet som de ikke har er Asker Sentrum. men etter personlige tester har jeg uansett funnet ut at Telenor er raskest der.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal reise til sør korea, og teste 5G, i 2017.

Tviler på at telenor eller netcom, heletatt vil vurdere 5G før 2056 innen den tid burde fiberlinjene være dekket over 50% av norges land.

Du mener vi skal være først i verden på ALT eller så er Telenor og Netcom drit? Vi var først med 4G LTE: the first-release Long Term Evolution (LTE) standard (in Oslo, Norway and Stockholm, Sweden since 2009). http://en.wikipedia.org/wiki/4G

 

Det er så ufattelig naiv og frekk holdning at jeg vil spy.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...