Gå til innhold

Her prøver politiet å finne en grunn til å arrestere fotografen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USA er fullt av hissige politifolk og andre fra Law Enforcement som er av den oppfatning at de kan gjøre hva de vil med folk fordi de er politi. Nettet er fullt av dette, det er en "krig" mellom vanlige videofilmende borgere som står på sine rettigheter og framprovoserer konfrontasjoner og politi som ikke vet hva rettigheter vanlige folk har og lar seg hisse opp helt uten grunn bare fordi de skal være viktige. Vet ikke helt hva slike ting har å gjøre på Akam-sidene. photographyisnotacrime.com viser mye slikt.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva som foregikk i denne byggningen, men det er en kjent sak at forbrytere ofte står å ser på når politiet kommer til en åsted. Det er svært vanlig at navn og adresse blir notert på de som kommer å ser på. Her i Norge har jeg to ganger blitt stoppet av politiet fordi jeg stod å så på og fotograferte husbrann i nærmiljøet. De var vennlige og hyggelige, men de fortalte dette at kriminelle overaskende ofte filmer eller fotograferer når politiet kommer. Folk henger ut politi for en vær anledning, dette er jeg sikker på vil bevises av de kommentarene denne kommentaren får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

USA er fullt av hissige politifolk og andre fra Law Enforcement som er av den oppfatning at de kan gjøre hva de vil med folk fordi de er politi. Nettet er fullt av dette, det er en "krig" mellom vanlige videofilmende borgere som står på sine rettigheter og framprovoserer konfrontasjoner og politi som ikke vet hva rettigheter vanlige folk har og lar seg hisse opp helt uten grunn bare fordi de skal være viktige. Vet ikke helt hva slike ting har å gjøre på Akam-sidene. photographyisnotacrime.com viser mye slikt.

 

Jeg er blitt utsatt for tilsvarende i Norge, siktignok av en rent-a-cop...

Lenke til kommentar

Lovene i USA og Norge er forskjellige. Det meste er mer komplisert i USA da de har The Constitution og forskellige amendments, 1, 4 og 5 er vel de det mases mest om "der borte". Hver stat har sine regler igjen og så er det countyene. Det er og en haug med ulike politier og lissom-politier som alle har sine forskjellige områder de skal passe på. Jeg tror og norsk politi muligens har en litt lengre utdannelse og er litt mer pragmatiske og ikke gidder la seg provosere av tullball. Men så er det vel ingen i Norge som ser det som sin oppgave å teste politiet hele tiden heller hva gjelder deres kunnskap om hva de har rett til og ikke overfor Hvermannsen. Jeg gjentar at det er forskjell mellom USA og Norge og at jeg ikke ser helt hvilken relevans dette innslaget har for Akam sine lesere. Det viser bare en tullete politimannsom har en dårlig dag på jobb. Vis heller noe fra Norge.

Lenke til kommentar

 

USA er fullt av hissige politifolk og andre fra Law Enforcement som er av den oppfatning at de kan gjøre hva de vil med folk fordi de er politi. Nettet er fullt av dette, det er en "krig" mellom vanlige videofilmende borgere som står på sine rettigheter og framprovoserer konfrontasjoner og politi som ikke vet hva rettigheter vanlige folk har og lar seg hisse opp helt uten grunn bare fordi de skal være viktige. Vet ikke helt hva slike ting har å gjøre på Akam-sidene. photographyisnotacrime.com viser mye slikt.

Jeg er blitt utsatt for tilsvarende i Norge, siktignok av en rent-a-cop...

 

Rent-a-cop er noe annet, men de begynner å forstå hva de ikke kan gjøre. Får en problemer med en sånn en og vet man ikke gjør noe galt, så be de ringe politiet.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva som foregikk i denne byggningen, men det er en kjent sak at forbrytere ofte står å ser på når politiet kommer til en åsted. Det er svært vanlig at navn og adresse blir notert på de som kommer å ser på. Her i Norge har jeg to ganger blitt stoppet av politiet fordi jeg stod å så på og fotograferte husbrann i nærmiljøet. De var vennlige og hyggelige, men de fortalte dette at kriminelle overaskende ofte filmer eller fotograferer når politiet kommer. Folk henger ut politi for en vær anledning, dette er jeg sikker på vil bevises av de kommentarene denne kommentaren får.

 

Greien er at det ikke er uvanlig at forrøverne, den eller de som har gjort ugjerningen, liker å være tilskuere til responsen etterpå. Forbrytere generellt stiller seg ikke nødvendigvis opp og ser på responsen etter andres ugjerninger, men den som har gjort den aktuelle forbrytelsen kan tenkes å gjøre det fordi vedkommende har en naturlig nysgjerrighet. Det er helt basic for etterforskere å holde et øye med publikum i en sånn situasjon, og mange ganger har de flaks. Iblant skiller gjerningsmannens kroppspråk eller handlingsmønster seg ut slik at de nærmest lyser som et juletre blant andre tilskuere, og er lett å plukke ut hvis en vet hva en ser etter.

 

Det er omtrent like åpenbart som å være ekstra oppmerksom på folk som viser uvanlig mye interesse for etterforskningen, og som gjerne også prøver å ta del i den. Det handler om samme instinktive adferdsmønster hvor forbrytere ofte har en sterkere emosjonell tilknytning til hendelsen enn andre blant publikum.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva som foregikk i denne byggningen, men det er en kjent sak at forbrytere ofte står å ser på når politiet kommer til en åsted. Det er svært vanlig at navn og adresse blir notert på de som kommer å ser på. Her i Norge har jeg to ganger blitt stoppet av politiet fordi jeg stod å så på og fotograferte husbrann i nærmiljøet. De var vennlige og hyggelige, men de fortalte dette at kriminelle overaskende ofte filmer eller fotograferer når politiet kommer. Folk henger ut politi for en vær anledning, dette er jeg sikker på vil bevises av de kommentarene denne kommentaren får.

 

En av de bedre forklaringene og det har vært kjent lenge at kriminelle mer enn gjerne samler på informasjon om politiet alt fra hvilke biler som brukes både sivile og uniformerte til mye mer alvorlig informasjon som navn på ansatte og hjemmeadresser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge er det straffbart å ikke oppgi navn hvis politiet ber om det, men slik er det ikke i USA. Man har som sagt retten til å ikke si noe, og det gjelder også for identifikasjonsopplysninger - i Texas har man en tilleggslov som sier at man må gjøre det, men først etter at man er arrestert. Kom over denne linken for norske forhold når jeg foretok et par søk:

 

http://watchout.bravepages.com/rettigheter.html

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...