Gå til innhold

Så mye skal Asus ha for sin lynraske spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7000 kroner?! For et TN-panel? Folk kan ikke være riktig klok om de kjøper denne. Ja den har WQHD og 144HZ, men allikevel. Jeg betalte 2000 for 1080p med 144HZ, ville aldri i livet gitt 5000 mer for litt høyere oppløsning.

 

Ville nå absolutt heller valgt en UHD skjerm som nå kan fås av både Asus og Samsung til 4-5000. Da kunne jeg hatt min 1080p med 144HZ samt en UHD skjerm for lik pris. Men hvis folk vil brenne bort penger på det, vær så god...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

7000 kroner?! For et TN-panel? Folk kan ikke være riktig klok om de kjøper denne. Ja den har WQHD og 144HZ, men allikevel. Jeg betalte 2000 for 1080p med 144HZ, ville aldri i livet gitt 5000 mer for litt høyere oppløsning.

 

Ville nå absolutt heller valgt en UHD skjerm som nå kan fås av både Asus og Samsung til 4-5000. Da kunne jeg hatt min 1080p med 144HZ samt en UHD skjerm for lik pris. Men hvis folk vil brenne bort penger på det, vær så god...

 

Helt enig. Det er intet mindre enn ubegripelig at folk betaler 7k for et TN panel.. Personlig kjører jeg 2x 27" Yamakasi Catleap Q270.. IPS paneler som kan klokkes til 115-120hz om ønskelig.

Lenke til kommentar

 

 

7000 kroner?! For et TN-panel? Folk kan ikke være riktig klok om de kjøper denne. Ja den har WQHD og 144HZ, men allikevel. Jeg betalte 2000 for 1080p med 144HZ, ville aldri i livet gitt 5000 mer for litt høyere oppløsning.

 

Ville nå absolutt heller valgt en UHD skjerm som nå kan fås av både Asus og Samsung til 4-5000. Da kunne jeg hatt min 1080p med 144HZ samt en UHD skjerm for lik pris. Men hvis folk vil brenne bort penger på det, vær så god...

Helt enig. Det er intet mindre enn ubegripelig at folk betaler 7k for et TN panel.. Personlig kjører jeg 2x 27" Yamakasi Catleap Q270.. IPS paneler som kan klokkes til 115-120hz om ønskelig.

Jeg har også 27" korea 1440p @ 120hz og 27" 144hz med 2d lightboost aktivert. Det er ikkje tvil hva som er best å spille fps på.

 

For meg er det ubegripelig at noen i det heletatt orker å spille spill på en pls/ips 60hz skjerm.

 

Nå kostet vel dine koreaskjermer nærmere 5k per stk inkludert frakt etc? 5 års reklamasjon har du heller ikkje.

 

144hz + g-sync + 1440p er lett verdt 7k ;) Det er mye annet datautstyr som ikkje er verdt 7k for å si det slik.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

7000 kroner?! For et TN-panel? Folk kan ikke være riktig klok om de kjøper denne. Ja den har WQHD og 144HZ, men allikevel. Jeg betalte 2000 for 1080p med 144HZ, ville aldri i livet gitt 5000 mer for litt høyere oppløsning.

 

Ville nå absolutt heller valgt en UHD skjerm som nå kan fås av både Asus og Samsung til 4-5000. Da kunne jeg hatt min 1080p med 144HZ samt en UHD skjerm for lik pris. Men hvis folk vil brenne bort penger på det, vær så god...

 

Merk at den også har G-Sync :)

 

Dessuten er den også laget for gaming.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt poenget med G-Sync om man har NVidia.

Da kan man jo bare brukt adaptive V-Sync, som gjør samme nytten men gratis, og man mister minimalt med FPS pga det.

Har selv testet forskjellen på GTX 680, GTX 660 Ti og GTX 780.

Uten v-sync (eller adaptive) så lå det stabilt på 60-70 for 680 og 660 Ti på Battlefield 4 med alt på max (Var en liten variabel på rundt 3fps fra kort til kort.) og 90-100 på GTX 780.

Med v-sync var alle på 60 (siden 60 er cap).

Med adaptive v-sync hadde de 2-3fps mindre enn uten noe som helst, bare uten tearing.

GTX 780 lå på 120-144fps om jeg skrudde ned til high på alt.

 

Og ja, alle ble testet med en 144hz skjerm. ASUS sin uten G-Sync (som dog kan kobles på i etterkant med en modul).

 

Jeg skjønner absolutt at man VIL ha det, om det fjerner alt av tearing og at man slipper å tenke på v-sync, men er jo det adaptive v-sync er for.

Synes absolutt ikke det er verdt 5000kr ekstra for en endring på 2-3fps.

 

Kanskje om man har ATI-kort og MÅ ha 2k ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

kjøper nokk ikke ny skjerm før det finnes en 4K 120hz skjerm til ikke for høy pris som helst er Oled og hvis ikke det, IPS og hvis ikke det kan jeg kansje ta en med TN hvis jeg må.

Lenke til kommentar

kjøper nokk ikke ny skjerm før det finnes en 4K 120hz skjerm til ikke for høy pris som helst er Oled og hvis ikke det, IPS og hvis ikke det kan jeg kansje ta en med TN hvis jeg må.

Da håper jeg du har en god skjerm nå. Og at den holder lenge. Billig 4k 120hz oled/ips er noe alle vil ha. Sammen med sine nye grafén-komponenter i sin kvantemaskin :)

 

Lurer på om denne nettopp gjorde kommende oppgradering noe dyrere enn budsjettert. Muligens fra 1150 - 2011 +sli. Og ut ifra hvordan det blir med bilderedigering på denne, kanskje en ips i tillegg?

 

...ja vi får nå se da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...