Gå til innhold

ANMELDELSE: Space Cadets


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være vi bare var inkompetente, men jeg kjøpte dette og klarte ikke komme igjennom første oppdraget. Ett par ganger med noen ikke-gamere og en gang med gamere. Bare med gamerne var jeg i nærheten av å klare det første oppdraget.
Det visuelle designet (spesiellt bildet på boksen) kan lure deg til å tro at det er ett familiespill, men jeg opplevde dette spillet som absolutt noen hakk for vanskelig for en hygge-kveld. Dette spillet er mer designet for gamere som er villig til å gjøre en rekke forsøk til alle er blitt gode nok til å hale i land en seier.
Ikke at dette er galt, jeg setter pris på spill jeg kan bryne meg på, men det kan være greit å være obs på dette før du kjøper det for en familiekveld. Ellers sitter du der i vrakrestene av skipet ditt med en sur kone og ett par grinende unger ;)

Endret av Ralzar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Space Cadets er sikkert et bra spill, men hvorfor anmelder dere ikke flere av de virkelige klassikerne, slik som topp 10-spillene på Boardgamegeek? Ettersom gamer.no er en nettside for dataspill så er det sikkert mange lesere som ikke kjenner Twilight Struggle, Agricola, Eclipse, osv.

 

Edit: Jeg hadde visst ikke gjort hjemmeleksa mi. Dere har jo anmelddt Twilight Struggle. Jeg tror til og med jeg har lest anmeldelsen en gang, jeg hadde bare glemt det.

Ikke vondt ment, men noen av spillene dere har anmeldt er også litt i overkant familievennlige for min smak (bortsett fra at jeg også kjøper spill til barna mine innimellom). King of Tokyo og Escape - Curse of the Temple er ikke akkurat spill jeg vil klassifisere som "a gamer's game", og dere er jo, vel, gamer.no... ;)

Endret av Øivind_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Setter stor pris på brettspill-anmeldelsene dine, JC. Mulig jeg kjøper inn dette. Brettspill og sommer hører sammen- ikke minst på hytten.

 

Har du prøvd Diplomacy? Vanskelig å samle 7 spillere, men artig å lure vennene sine. Ingen terninger (flaks) i spillet heller. Kan også spilles gratis på playdiplomacy.com

Lenke til kommentar

Det kan være vi bare var inkompetente, men jeg kjøpte dette og klarte ikke komme igjennom første oppdraget. Ett par ganger med noen ikke-gamere og en gang med gamere. Bare med gamerne var jeg i nærheten av å klare det første oppdraget.

Det visuelle designet (spesiellt bildet på boksen) kan lure deg til å tro at det er ett familiespill, men jeg opplevde dette spillet som absolutt noen hakk for vanskelig for en hygge-kveld. Dette spillet er mer designet for gamere som er villig til å gjøre en rekke forsøk til alle er blitt gode nok til å hale i land en seier.

Ikke at dette er galt, jeg setter pris på spill jeg kan bryne meg på, men det kan være greit å være obs på dette før du kjøper det for en familiekveld. Ellers sitter du der i vrakrestene av skipet ditt med en sur kone og ett par grinende unger ;)

 

Det tok fem spillomganger før vi klarte det første oppdraget, så Space Cadets krever en god del investering av tid og energi før det virkelig blir moro. Men holder man ut og får et velsmurt mannskap som klarer å ta de riktige strategiske valgene og gjøre oppgavene sine når det gjelder er mestringsfølelsen helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Space Cadets er sikkert et bra spill, men hvorfor anmelder dere ikke flere av de virkelige klassikerne, slik som topp 10-spillene på Boardgamegeek? Ettersom gamer.no er en nettside for dataspill så er det sikkert mange lesere som ikke kjenner Twilight Struggle, Agricola, Eclipse, osv.

 

Tanken er at en del av klassikerne (som fortsatt er i salg) også skal bli anmeldt. Men ettersom brettspill er inne i en ny gullalder nå med flere spennende lanseringer hver eneste måned er det ofte mer fristende å ta for seg noen av de nye som har kommet på markedet i stedet for de etablerte klassikerne.

 

Men ja, vi skal få plass til klassikere og. Twilight Struggle har jeg allerede anmeldt, Agricola kommer det en anmeldelse av (Stone Age-anmeldelsen tidligere i år var ment som en slags prequel til Agricola-anmeldelsen da begge spillene har lik tematikk og workerplacement-mekanikk men Agricola er betydelig mer avansert). De andre på listen er definitivt på listen over spill vi vil prøve å få anmeldt.

 

Med tanke på familievennlige spill så prøver vi å variere litt mellom sjangerne. Det er stor bredde i brettspillopplevelser, og det ønsker jeg å få frem ved å anmelde mange ulike typer spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-noEijIRj

Spillet høres råkult ut. Absolutt artig sikkert for videregående gamere. Konseptet, slikt jeg leste det, var morsomt og annerledes. Her må man jobbe som et lag. Det første jeg tenkte på for å dra konseptet videre var om de hadde utviklet et lignende spill basert på et tankscrew fra WW2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...