Gå til innhold

Vil lage teknologispekkede veier av solpaneler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dummeste ideen jeg har sett, video skreddersydd til lettpåvirkelige kunnskapsløse sheeple...... ahh the frustration.... at redaksjonen i hw.no er kunnskapsløse sheeple har vi fått bevist gang på gang og dette tok kaka, er så innmari flaut.

 

Jeg vet hva du mener, men la vær å bruk "sheeple". Det går deg til å fremstå som en idiot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

dummeste ideen jeg har sett, video skreddersydd til lettpåvirkelige kunnskapsløse sheeple...... ahh the frustration.... at redaksjonen i hw.no er kunnskapsløse sheeple har vi fått bevist gang på gang og dette tok kaka, er så innmari flaut.

Jeg vet hva du mener, men la vær å bruk "sheeple". Det går deg til å fremstå som en idiot.

 

We got a backer here!

Lenke til kommentar

Ja. Det blir greit. Da slipper man 2 sett med hjul, rust på biler,kommunene sparer penger på å ikke salte. Veldig mange fordeler med at de kan ommgjøre strøm til varme

 

 

Dersom du har sett telehiv so veit du kva slags krefter som er i spel når vatn blir til is under jorda. Korleis vil glassvegane tåle den same påkjenninga?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra argumenter i den videoen lenket til fra Mikkel M.

 

Jeg har hørt et noe bedre argument for å kjøle ned jorden. Ved å spre lyst materiale i ørkener. Siden snøen smelter mer og mer, dess varmer vil jorden etterhvert bli, siden refleksjonen avtar.

Lenke til kommentar

 

 

Ja. Det blir greit. Da slipper man 2 sett med hjul, rust på biler,kommunene sparer penger på å ikke salte. Veldig mange fordeler med at de kan ommgjøre strøm til varme

 

Dersom du har sett telehiv so veit du kva slags krefter som er i spel når vatn blir til is under jorda. Korleis vil glassvegane tåle den same påkjenninga?

...og legg til når en av veivesenets biler kommer å skal brøyte unna all snøen som den ikke klarte å smelte, men som legger seg som sørpe eller is på veibanen. Ser for meg at de meterne som gikk til h.lvete når skrapa tok tak i de flisene som ikke lengre lå helt flatt.

 

Dette kan kanskje ha mer for seg der man uansett ikke sliter særlig med snø og telehiv, kjettinger og pigger. Men hvordan skal det takle regnvær og en tohjuling spesielt, i en skarp sving?

 

Har mere troen på noe som kan utnytte varmen i asfalten om sommeren, men det er ikke der det er størst behov for dette. Det er på vinteren med lite dagslys man trenger energien mest. Dessverre er det tiden da man ikke får produsert det grann.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt at dette skal brukes i Norge?

Regner med at det er tiltenkt områder der det er jevnt varmt og jevnt mye sol.

 

(Man satser ikke på solkraft i Bergen, bølgekraft på Nesodden eller vannfallsenergi i Østfold)

 

Godt poeng. greit nok at det tåler 110 ton men hva om vogntoget bråbremser.

Også et viktig poeng i den kritikk videoen.

 

Du må ha glipper imellom panelene pga temperatur endringer denne tetningsmassen må også tåle dette, ser her bort fra å bruke det der det er frost.

 

Vil nok være mye billigere å sette opp solcelle paneler langs veien, vil ha alle fordelene også at de kan repareres uavhengig av veien samt at et hull i veien kan fikses med å dumpe ei bøtte asfalt i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...