Gå til innhold

Elon Musk er redd at datamaskiner kan bli for smarte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du er naiv hvis du tror at det ikke en overhengende fare. Det klart problem ikke er rett rundt hjørnet, men en dag vil vi skape maskiner som vil overgå vår egen hjerne!

Tvilsomt. det blir isåfall lettere å skape liv enn å lage en maskin som kan tenke.

 

 

Det blir jo egentlig umulig å diskutere føler jeg for vi kan ikke engang forestille oss hvilken teknologi som finnes om, ja si 1 million år. Personlig så jeg ikke vanskelig for å tro på at en avansert rase som har hatt millioner for ikke snakke om milliarder av år å utvikle seg på skal mestre teknologi som kan høste hele stjerner for energi, bøye tid/rom eller produsere maskiner som kan tenke selv og reprodusere seg uten hjelp av noen andre. Se hva vi har klart på de siste 100 årene også gang det med 10 millioner så begynner vi å snakke.

 

Denne diskusjonen kan lett skli ut merker jeg :p

Lenke til kommentar

Slår hode i bordet mange ganger, går det ann og bli så dum, først må vi jo først greie å lage en intelligens... så langt har vi, programerte DATAPROGRAMMER, som tar INNPUT i form av enten digitale eller analoge signaler, som det tolker basert på hva brukeren har bestemt tallet for at den skal reagere, PÅ det viset programerereren har bestemt at den skal programere.... det er ingenting som skjer uten det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...