Gå til innhold

Nå kan hele Bitcoin-systemet være truet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"BITCOINZ HAS OPEN ZOURS KODE!!!! CAN NEVAR BREAK!!!"

 

- Standard, meningsløst svar fra fanboys.

 

 

(Det er faktisk ikke bare spøk. Dette er standardsvaret på ethvert kritisk spørsmål om Bitcoin.Alle står jo fritt til å sjekke kildekoden, og derfor kan ingenting gå galt - hverken teknisk eller markedsmessig..>_<)

Endret av Turbofan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"BITCOINZ HAS OPEN ZOURS KODE!!!! CAN NEVAR BREAK!!!"

 

- Standard, meningsløst svar fra fanboys.

 

<p>(Det er faktisk ikke bare spøk. Dette er standardsvaret på ethvert kritisk spørsmål om Bitcoin.Alle står jo fritt til å sjekke kildekoden, og derfor kan ingenting gå galt - hverken teknisk eller markedsmessig..>_

 

ser ikkno problem i dette. og at det er open source betyr egentlig ikke så mye, bortsett fra om jeg vil kan jeg gå gjennom koden.. selv om det ikke vil hjelpe meg finne en formel som henter fram alle bitcoin adressene, siden det må bare regnekraft til å få det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"BITCOINZ HAS OPEN ZOURS KODE!!!! CAN NEVAR BREAK!!!"

 

- Standard, meningsløst svar fra fanboys.

 

<p>(Det er faktisk ikke bare spøk. Dette er standardsvaret på ethvert kritisk spørsmål om Bitcoin.Alle står jo fritt til å sjekke kildekoden, og derfor kan ingenting gå galt - hverken teknisk eller markedsmessig..>_

ser ikkno problem i dette. og at det er open source betyr egentlig ikke så mye, bortsett fra om jeg vil kan jeg gå gjennom koden.. selv om det ikke vil hjelpe meg finne en formel som henter fram alle bitcoin adressene, siden det må bare regnekraft til å få det til.

 

 

Problemet oppstår når folk tror Bitcoin er ufeilbarlig pga åpen kildekode.. :)

 

"Alle kan jo sjekke kildekoden, lizzom"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal man ikke ta sorgene på forskudd, det er mye som "kan" være truet til enhver tid. Det er helt klart ikke bra at noen sitter med rundt 50% av datakraften - men det er sansynlig at de som sitter med denne dataparken innser at det vil være et mye større tap å ødelegge bitcoin enn å fortsette som vanlig, de tjener strengt tatt enorme penger på dette nettverket.

 

Men man skal aldri si aldri... Forhåpentligvis vil dette være en gammel historie om noen uker når flere begynner å få kraftigere asic miners.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne problemstillingen har vært oppe noen ganger tidligere. Da har det løst seg ved at minere har tatt ansvar og flyttet regnekraften sin over til andre nettverk.

Avskaffelsen av slike nettverk er en utopi siden det vil bety høyst uforutsigbart utbytte for spesielt mindre minere. De kan potensielt holde på i årevis uten å mine en eneste mBTC.

Endret av Deimos_Anomaly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men man skal aldri si aldri... Forhåpentligvis vil dette være en gammel historie om noen uker når flere begynner å få kraftigere asic miners.

Problemet her er at veldig mange minere med svake og krafige asics bruker ghash.io som sin miningpool fordi den er billigere (gir mer utbytte) enn konkurrentene.

 

Det kan også veldig lett løses ved at konkurrentene til denne miningpoolen blir bedre slik at ikke alle (det vil si mer enn 50% av alle) bruker den samme.

 

Man kan se en oppdatert versjon av fordelingen mellom kjente pools her: https://blockchain.info/pools?timespan=24hrs

Lenke til kommentar

"BITCOINZ HAS OPEN ZOURS KODE!!!! CAN NEVAR BREAK!!!"

 

- Standard, meningsløst svar fra fanboys.

 

<p>(Det er faktisk ikke bare spøk. Dette er standardsvaret på ethvert kritisk spørsmål om Bitcoin.Alle står jo fritt til å sjekke kildekoden, og derfor kan ingenting gå galt - hverken teknisk eller markedsmessig..>_

 

Dette kommer jo som regel som svar til "anti-fanboys" fra andre siden, som kommer med like meningsløse utsagn om bitcoin koden.

Lenke til kommentar

 

"BITCOINZ HAS OPEN ZOURS KODE!!!! CAN NEVAR BREAK!!!"

 

- Standard, meningsløst svar fra fanboys.

 

<p>(Det er faktisk ikke bare spøk. Dette er standardsvaret på ethvert kritisk spørsmål om Bitcoin.Alle står jo fritt til å sjekke kildekoden, og derfor kan ingenting gå galt - hverken teknisk eller markedsmessig..>_

Dette kommer jo som regel som svar til "anti-fanboys" fra andre siden, som kommer med like meningsløse utsagn om bitcoin koden.

 

Min erfaring er at nesten et hvilket som helst kritisk spørsmål om Bitcoin blir møtt med "åpen kildekode"-svaret, selv om det kritiske spørsmålet i seg selv ikke handlet om koden i utgangspunktet.

 

Bitcoin er fint for kriminelle og for investorer som er villig til å ta en høy risiko.

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle at noen har over 50% av miningen? Problemet er vel om noen kontrollerer 51% av alle eksisterende bitcoins. Selv om noen hadde kontroll over 100% av produksjonen, så tar det vel lang tid før de når dit. Dessuten selger de vel unna, eller distribuerer, etterhvert som de produserer?

Lenke til kommentar

 

<p>

 

"BITCOINZ HAS OPEN ZOURS KODE!!!! CAN NEVAR BREAK!!!"

 

- Standard, meningsløst svar fra fanboys.

 

 

(Det er faktisk ikke bare spøk. Dette er standardsvaret på ethvert kritisk spørsmål om Bitcoin.Alle står jo fritt til å sjekke kildekoden, og derfor kan ingenting gå galt - hverken teknisk eller markedsmessig..>_

ser ikkno problem i dette. og at det er open source betyr egentlig ikke så mye, bortsett fra om jeg vil kan jeg gå gjennom koden.. selv om det ikke vil hjelpe meg finne en formel som henter fram alle bitcoin adressene, siden det må bare regnekraft til å få det til.

Problemet oppstår når folk tror Bitcoin er ufeilbarlig pga åpen kildekode.. :)

 

"Alle kan jo sjekke kildekoden, lizzom"

Inge kode er ufeilbarlig, og den er ikke bedre enn menneskene bak den. Det være seg kode fra microsoft eller ett opensource team av frivillige (men ofte profesjonelle programmerere)

Lenke til kommentar

 

Min erfaring er at nesten et hvilket som helst kritisk spørsmål om Bitcoin blir møtt med "åpen kildekode"-svaret, selv om det kritiske spørsmålet i seg selv ikke handlet om koden i utgangspunktet.

 

Bitcoin er fint for kriminelle og for investorer som er villig til å ta en høy risiko.

 

 

Vel, jeg skjønner nok at du får høre mye dritt fra "fanboys" når du slenger rundt med sånne klisjeer som "bitcoin er for kriminelle"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

"BITCOINZ HAS OPEN ZOURS KODE!!!! CAN NEVAR BREAK!!!"

 

- Standard, meningsløst svar fra fanboys.

 

<p>(Det er faktisk ikke bare spøk. Dette er standardsvaret på ethvert kritisk spørsmål om Bitcoin.Alle står jo fritt til å sjekke kildekoden, og derfor kan ingenting gå galt - hverken teknisk eller markedsmessig..>_

ser ikkno problem i dette. og at det er open source betyr egentlig ikke så mye, bortsett fra om jeg vil kan jeg gå gjennom koden.. selv om det ikke vil hjelpe meg finne en formel som henter fram alle bitcoin adressene, siden det må bare regnekraft til å få det til.

 

 

Problemet oppstår når folk tror Bitcoin er ufeilbarlig pga åpen kildekode.. :)

 

"Alle kan jo sjekke kildekoden, lizzom"

 

Nja nesten, man må kunne litt... det folk tror er jo bare at noen aper får koden å programmerer..

 

Og så sier dem kansje at open source programmerere er dårligere en proffer... vell hvem er proffene, dem som jobber i store firma til millionlønn.. eller er det dem som bruker nesten hele dagen \ fritia si til å programmere.

 

Jo det er dem med diplom fra skola som har lært seg å programere, akkurat som bill gates.

Lenke til kommentar

Til mining kan de surre å gå så mye de bare vil, det at mining av bitcoins betaler for seg er per idag umulig for den jevne mann i gata, da er det bedre å mine alternative "penger" som LiteCoin, DogeCoin eller (Sett inn din coin her som du kan bytte til BitCoin på en børs)

 

Det en kraftig dataregningspark kan gjøre som er mer skummelt er at de kan bruke Bitcoins 2 ganger om de greier å overkjøre kjeden (Har du over 50% av regnekraften i nettverket hos deg selv så vil jo dine maskiner få den lengste kjeden og "bestemme" utfallet)

Problemet er at andre brukere vil raskt kunne ta deg igjen i mengden så du vil ha ett lite vindu å utnytte dette før du får en konkurrent som sender deg under 50% og lavere og da kan du ikke ta "kontroll" over kjeden for dine BitCoins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...