Gå til innhold

Towelroot åpner Samsung-telefoner med ett klikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det jeg kan gjøre når jeg rooter telefonen som jeg ellers ikke kan gjøre? Bare lurer siden jeg ser så mange som gjør det. :p

 

Det jeg rooter mine telefoner til er for å legge inn bedre ROMs,

men det de aller fleste burde gjøre er absolutt å roote telefonen sin.

Ikke for å legge inn ROM, men for å ha muligheten til å ta backup av alt.

Da mener jeg ikke bare SMS, MMS og div.

Men apper, apper sine settings og "saves", systeminnstillinger.. you name it. Alt.

 

Da kan du feks. ha en Galaxy S3. Sette opp alt du har perfekt.

Så tar du en backup som tar backup av alt.

Du mister telefonen. Laster ned backup-appen, kjører en backup på din nye Galaxy S5.

Alt er helt likt som det var før. Launcher med settings. Alt på samme sted. Samme bakgrunnsbilde, alle samtalene i samtaleloggen er der. SMS. MMS.

The whole works.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det jeg kan gjøre når jeg rooter telefonen som jeg ellers ikke kan gjøre? Bare lurer siden jeg ser så mange som gjør det. :p

 

Du får egentlig tilgang til å gjøre akkurat det du vil på telefonen. For de fleste "vanlige" brukere så vil ikke det ha så mye å si, men noen foretrekker å gjøre det for å få "åpnet" telefonen for alt mulig av tukling :)

 

Primært det jeg har gjort tidligere er at jeg har installert et annet ROM på telefonen min (Cyanogen Mod). Det gjør at jeg får litt flere fiffige funksjoner som gjør at jeg kan bruke telefonen mer effektivt (eksempelvis sveip ned på høyre side av skjermen for hurtiginstillinger og på venstre side for varsler). Det er ekstremt mange andre funksjoner som også kan brukes.

 

Du kan også slippe Touchwiz eller Sense (Samsung / HTC) og få en "stock Android opplevelse) hvis du ønsker det. Mulighetene er uendelige, men du må være systematisk når du gjennomfører slike endringer slik at du kan gå tilbake til slik den var om ting skulle gå til dundas, slik det noen ganger gjør.

Lenke til kommentar

Trodde man ikke behøvde å låse opp android telefoner da alt var så åpent og tilgjengelig....

 

Har vi blitt fortalt en løgn fra alle android elskere?

Android er vel rimelig åpent fra før, og root tilgang er som regel ikke noe for mannen i gata ... skjønner det kan være vanskelig og se forskjellen og forstå hva root er og hvordan det virker.

 

.. men å selge mainstream telefoner med root ville ikke vært spesielt gjennomtenkt.

Endret av esoteric
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det jeg kan gjøre når jeg rooter telefonen som jeg ellers ikke kan gjøre? Bare lurer siden jeg ser så mange som gjør det. :p

 

Jeg bytter til så godt som rein Android så raskt jeg kan. Det oppleves mye raskere, tar mye mindre plass, og i mange tilfeller ser bedre ut (etter min mening). Man kan også endre absolutt alt man vil av utseende o.l., eller installere Xposed Framework som gjør mye av det samme uten å endre en eneste systemfil. Man kan også streame all lyd til bl.a. Apple TV og Chromecast ved hjelp av AirAudio, eller speile hele skjermbildet over på Apple TV og Chromecast (funker best på Apple TV) ved hjelp av Koush's Mirror-app.

 

Jeg har også installert ViPER4Android; en saftig og rå Equalizer hvor du virkelig kan personalisere lyden i telefonen. Den har også profiler for Headset, Telefonhøyttaler, Bluetooth og USB/Dock som er helt uavhengige av herandre. EQen er 10-bands, og anbefales på det sterkeste.

 

Man kan også overklokke (for de som ønsker det), men jeg har LG G2, og den har allerede nok av krefter! Det man derimot kan er å endre strømprofilen til prosessoren for å enten yte bedre, eller spare masser av strøm. Dette merker man virkelig.

 

Spør meg gjerne mer hvis du (eller andre) lurer på noe om rooting og hva man kan bruke det til! Det finnes virkelig et hav (hvis ikke to) av muligheter for hva man kan gjøre! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er det jeg kan gjøre når jeg rooter telefonen som jeg ellers ikke kan gjøre? Bare lurer siden jeg ser så mange som gjør det. :p

Jeg bytter til så godt som rein Android så raskt jeg kan. Det oppleves mye raskere, tar mye mindre plass, og i mange tilfeller ser bedre ut (etter min mening). Man kan også endre absolutt alt man vil av utseende o.l., eller installere Xposed Framework som gjør mye av det samme uten å endre en eneste systemfil. Man kan også streame all lyd til bl.a. Apple TV og Chromecast ved hjelp av AirAudio, eller speile hele skjermbildet over på Apple TV og Chromecast (funker best på Apple TV) ved hjelp av Koush's Mirror-app.

 

Jeg har også installert ViPER4Android; en saftig og rå Equalizer hvor du virkelig kan personalisere lyden i telefonen. Den har også profiler for Headset, Telefonhøyttaler, Bluetooth og USB/Dock som er helt uavhengige av herandre. EQen er 10-bands, og anbefales på det sterkeste.

 

Man kan også overklokke (for de som ønsker det), men jeg har LG G2, og den har allerede nok av krefter! Det man derimot kan er å endre strømprofilen til prosessoren for å enten yte bedre, eller spare masser av strøm. Dette merker man virkelig.

 

Spør meg gjerne mer hvis du (eller andre) lurer på noe om rooting og hva man kan bruke det til! Det finnes virkelig et hav (hvis ikke to) av muligheter for hva man kan gjøre! ?

 

Ah, kult. :) AirAudio og ViPER hørtes interessant ut, da jeg savner en go equalizer, også har jeg nettopp skaffet meg Chromecast. :) Får se om jeg skal prøve dette. Må bare ta bacup av alle bildene o.l. først. :p Trenger vell kanskje ikke det når jeg har dropbox

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, kult. :) AirAudio og ViPER hørtes interessant ut, da jeg savner en go equalizer, også har jeg nettopp skaffet meg Chromecast. :) Får se om jeg skal prøve dette. Må bare ta bacup av alle bildene o.l. først. :p Trenger vell kanskje ikke det når jeg har dropbox

(Y) Det er virkelig digge saker! Som sagt, så kan du også backupe apps o.l. å synkronisere apps og appdata mellom telefoner og nettbrett, så det er utrolig digg! Men hvis du er usikker på sikkerheten, så kan du sette hvilke apper som får root-tilgang så du selv har kontrollen :p Bar PM meg for mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, om jeg først skal roote telefonen min så skal jeg gjøre det ordentlig. Disse 1-click-appene som utnytter sikkerhetshull er alltid litt så som så. Bruk ODIN, flash en root-fil og gjør det ordentlig!

 

Er det noen forskjell i sluttresultatet? Jeg har forsøkt et par andre varianter tidligere for min S4 Active uten heller. TowelRoot gjorde ihvertfall det den skulle for min del...

Lenke til kommentar

 

Vel, om jeg først skal roote telefonen min så skal jeg gjøre det ordentlig. Disse 1-click-appene som utnytter sikkerhetshull er alltid litt så som så. Bruk ODIN, flash en root-fil og gjør det ordentlig!

 

Er det noen forskjell i sluttresultatet? Jeg har forsøkt et par andre varianter tidligere for min S4 Active uten heller. TowelRoot gjorde ihvertfall det den skulle for min del...

 

Det kan godt hende at TowelRoot funker bra. Har ikke testet det. Siktet mer til alle de andre «1-click-root»-appene som har vært tidligere. Testet noen av dem tilbake da jeg hadde en S3, og opplevde at det bare var flyktige løsninger som ikke gjorde jobben ordentlig, eller som forsvant ved neste boot. Hadde også problemer med å få lagt in superuser-appen og det funket generelt dårlig. Ved å roote den via ODIN kunne jeg være sikker på at alt var som det skulle være.

 

Men for all del, det kan godt hende at TowelRoot er en god løsning. Utvikleren Geohot er rutinert og nyter stor respekt på xda. Det er også en liten stund siden jeg holdt på med rooting, så det kan godt hende at landskapet har forandret seg.

 

Har foreløpig ikke hatt noen stor grunn til å roote min Sony Z1. ;)

Lenke til kommentar

Egentlig prøver jeg bare ut forskjellige løsninger for å vrake min S4 Active, så jeg kan få byttet til en Z2. ;)

 

Neida, den gjør jobben fortsatt, men jeg sliter med dårlig batteri. Nå har jeg lagt inn Greenify og også fått lagt inn titanium for å ta backup av noen apper med data jeg vil ta vare på. Root eller ikke er jeg fortsatt ikke blitt helt klok på. For folk flest er det ikke nødvendig. Jeg har klart meg uten til nå også, men synes det først og fremst er gøy å teste litt.

Lenke til kommentar

Towelroot fungerte ikke på min active.. men jeg er enda på 4.2.2.. (telenor binding)

 

Snodig. Jeg er også på Telenor, og fikk 4.4.2 for ikke så lenge siden. Litt usikker på om det betyr noe at vi er på Telenor. Tviler på det. Det er mer en amerikansk greie er det ikke?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...