Gå til innhold

Test av HP Pavilion ze4417ea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nice! :D

Har ventet på den testen der, ja.

Blir nok en tur til expert til/over helgen, ja (9995,-)

 

Har stått noen tråder om en irriterende lyd fra denne maskinen

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ighlight=ze4417

 

Fint barbara.no tester litt billig pakker og ...

 

Takk for ros, har sendt personen tilbakemelding på forumet, du kan lese hva jeg har skrevet hvis du er interessert.

Lenke til kommentar

Syntes det er et par ting som er litt skjevt med denne testen.

 

Sammenliknet med de fleste maskiner i samme gruppe som 4417 havner i, vil jeg ikke si at den på noen måte er stor og tung. Den er heller mindre.

 

Å si at det er synd at maskinen har lav oppløsning, og at man savner opsjon for høyere oppløsning blir også litt feil. Man kan ikke forvente at en maskin til 10 000kr skal ha SXGA eller UXGA oppløsning! Selvfølgelig hadde det vært fint med en opsjon for det, men da blir det en annen maskin igjen - og en helt annen pris.

 

Batteritiden må kunne sies å være særdeles god, og det er helt urettferdig at dere så og si sammenlikner den mot Centrino-maskiner. Jeg utfordrer dere til å finne en annen maskin til samme pris som 4417 med nogelunde samme spesifikasjoner, som har bedre batteritid. 3,5 timer på en slik maskin vil jeg påstå at er ekstremt godt.

 

Min påstand er, og jeg mener dette fult ut, at 4417 er den beste maskinen på markedet til under 10 000kr i den gruppen den faller inn under.

 

At den mangler USB 2.0 derimot er nesten sjokkerende, men det kan man leve med.

 

Maskinen har ikek fått trekk for at den ikke har SXGA+ skjerm, men det hadde vært fint om dette kom som opsjon. Det finnes tross alt som ønsker seg en billig maskin med høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Min påstand er, og jeg mener dette fult ut, at 4417 er den beste maskinen på markedet til under 10 000kr i den gruppen den faller inn under.  

 

At den mangler USB 2.0 derimot er nesten sjokkerende, men det kan man leve med.

Hva med Packard Bell ENC3245?? Greit nok, den har bare 256MB ram. Men, den har USB 2.0 og den er bare 2,6Kg... Satser på å ta turen til Lefdal på tirsdag for å se den i "levende live".

Lenke til kommentar
Står på prisinfoen hos Lefdal (ved Kvaddå, vet du :wink: ). Vet du hvor lenge dette tilbudet varer?

Gjelder dette alt av maskiner hos Lefdal? Hva er det en må gjøre selv? (ikke det at det kan bli så alt for vanskelig ;))

 

Har ikke peiling på hvor lenge det varer, men har et inntrykk av at sånne tilbud varer til de får inn noe nytt/bedre, i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

I og med at det ikke står noe om det på nettet deres, så vil jeg tro at det er trukket fra. Tror neppe du får en slik maskin for 9000kr.

 

Tror forresten de tjener godt på den klargjøringsdelen. Alt de trenger å gjøre er å installere de ekstra programmene, og i verste fall sett opp en internettilkobling/printer. Snakk om lett tjente 1000kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...