Gå til innhold

Apple kaller tilbake iPhone-ladere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere var rådet kjøp originalt, siden de ikke er brannfarlige. Jaja, så feil kan man ta. :p

 

Tidligere råd var at man skal kjøpe originalt fordi de som produserer originaladapterene har et HELT annet syn på kvalitetssikring enn de som selger uoriginale "CE" (altså, china export) merkede adaptere til 7-8 kroner på eBay. Det kan jeg skrive under på da jeg kjøpte 3 kina-adaptere, der to av dem begynte å ryke etter bare 10 sekunders bruk. ;-) Uansett så har det aldri vært slik at en produsent kan lage 100% feilfritt elektronisk utstyr, så det er lurt å passe på uansett hvor man har kjøpt fra =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit å nevne at dette kommer i effekt den 18. Juni da? Siden foreløpig har jo ikke Apple sendt ut noen ladere for ombytte til de forskjellige butikkene rundt om i landet, så da må man plutselig sende inn laderen på en service som gjør at du må gå 2 uker uten. Nå har jo de fleste en annen lader fra eldre telefoner liggende, men fortsatt kjipt.

Lenke til kommentar

Tidligere var rådet kjøp originalt, siden de ikke er brannfarlige. Jaja, så feil kan man ta. :p

Hehehe, ikke sant. :p

 

 

Tidligere var rådet kjøp originalt, siden de ikke er brannfarlige. Jaja, så feil kan man ta. :p

Tidligere råd var at man skal kjøpe originalt fordi de som produserer originaladapterene har et HELT annet syn på kvalitetssikring enn de som selger uoriginale "CE" (altså, china export) merkede adaptere til 7-8 kroner på eBay. Det kan jeg skrive under på da jeg kjøpte 3 kina-adaptere, der to av dem begynte å ryke etter bare 10 sekunders bruk. ;-) Uansett så har det aldri vært slik at en produsent kan lage 100% feilfritt elektronisk utstyr, så det er lurt å passe på uansett hvor man har kjøpt fra =)

 

100 % feilfritt utstyr er nok ikke praktisk/mulig å lage, men når det er en så stor feil at de tilbakekaller alle innenfor en modellgruppe så blir det i motsatt ende av skalaen. :ph34r:

 

Ikke at jeg tror noen her inne er i tvil om at kvaliteten på originalt og billig kinesisk fortsatt er stor, selv om Apple oppdaget en feil i designet for sent.

Lenke til kommentar

Greit å nevne at dette kommer i effekt den 18. Juni da? Siden foreløpig har jo ikke Apple sendt ut noen ladere for ombytte til de forskjellige butikkene rundt om i landet, så da må man plutselig sende inn laderen på en service som gjør at du må gå 2 uker uten. Nå har jo de fleste en annen lader fra eldre telefoner liggende, men fortsatt kjipt.

18. juni gjelder "operatørbutikker", typ Telenor, NetCom, Elkjøp og Lefdal. Butikker som Eplehuset og Humac bytter disse per dags dato. Der blir nok stor pågang på dette, så jeg ville vært tidlig ute om man vil unngå ventetid.

Lenke til kommentar

Oh, the irony.

 

Synes det er litt feil av de å markedsføre at man ALLTID skal kjøpe originalt av ladere etc. når de som er uoriginale er bedre (tydeligvis).

Snakker da ikke om de som er kjøpt på ebay til 3kr, men de man får kjøpt i Norge av merker som Belkin, iZound og div.

De er jo kvalitetssikret så man vet de er brukbare før de selges.

Lenke til kommentar

 

 

Tidligere var rådet kjøp originalt, siden de ikke er brannfarlige. Jaja, så feil kan man ta. :p

Hehehe, ikke sant. :p

 

Tidligere var rådet kjøp originalt, siden de ikke er brannfarlige. Jaja, så feil kan man ta. :p

Tidligere råd var at man skal kjøpe originalt fordi de som produserer originaladapterene har et HELT annet syn på kvalitetssikring enn de som selger uoriginale "CE" (altså, china export) merkede adaptere til 7-8 kroner på eBay. Det kan jeg skrive under på da jeg kjøpte 3 kina-adaptere, der to av dem begynte å ryke etter bare 10 sekunders bruk. ;-) Uansett så har det aldri vært slik at en produsent kan lage 100% feilfritt elektronisk utstyr, så det er lurt å passe på uansett hvor man har kjøpt fra =)

100 % feilfritt utstyr er nok ikke praktisk/mulig å lage, men når det er en så stor feil at de tilbakekaller alle innenfor en modellgruppe så blir det i motsatt ende av skalaen. :ph34r:

 

Ikke at jeg tror noen her inne er i tvil om at kvaliteten på originalt og billig kinesisk fortsatt er stor, selv om Apple oppdaget en feil i designet for sent.

Tilbakekalling kan bety at feilprosenten er for stor, eller at potensielle feil/svakheter i noen ganske få enheter kan gi store skadevirkninger (som i brann). Regner med at Apple sjekker en del ladere som de får i retur av ulike årsaker, og finner ut ting på den måten. Det trenger heller ikke å være en feil i selve designet - kan like gjerne være komponentfeil eller produksjonsfeil - dette er veldig små saker som er tettpakket med komponenter, og sannsynligvis en god del manuelt arbeid i produksjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...