Gå til innhold

NVIDIA Detonator 52.13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller er det brukt et blur filter på bildet til venstre? Sjekk skulderen hennes sammenliknet med det høyre beinet. I tillegg er alle andre kanter bortsett fra Lara i det venstre bildet totalt blurred, noe som er særdeles merkelig.

 

Er det mulig å få til dette i driverne? Det innebærer jo et filter som blurrer ETTER framebuffer isåfall, noe som vil gi ytelsestap. Jeg synes det er noe veldig merkelig med screenshotet til venstre, og jeg tror for en gangs skyld ikke det er NVidia som står bak, ihvertfall ikke det vi ser på det bildet. Tok dere screenshottet selv, eller har dere fått det fra en annen side?

Lenke til kommentar
Bare lurte litt, er det fremdeles sånn at Nvidia pumper opp kvaliteten på screenshots?

I tilfellet med Tomb Raider var det ingen (synlig) forskjell mellom billedkvaliteten på "screenshoten" og det vi så på skjermen.

 

Klart, det er svært vanskelig å "gardere seg" mot slike ting som at billedkvaliteten "skrus opp" når systemet detekterer en screen-capture. Man må rett og slett bare bruke øynene og forsøke å se forskjeller. Etter min mening er dette en helt forkastelig praksis fra grafikkprodusentenes side. Ryktene har gått lenge, men er dette forresten bevist 100%? Dvs at NVIDIA (eller andre) bevisst øker billedkvaliteten ved en screen-cap?

Lenke til kommentar
arlig talt. det bildet var fiksa. at det skal være en så drastisk forbedring i kvaliteten er jo helt usansynelig. om ikke må det helt klart være snakk om et engangstilfelle og ikke en slik generell forbedring

Har du testet dette selv? Bildet er _ikke_ fikset. Dette er et helt reellt "screenshot" fra spillet TRAOD.

 

Andre nettsider har også funnet det samme. Se f.eks. her.

Lenke til kommentar

Det som er kult er hvor mye denne driver'n hjelper i Halo, omtrent en dobbling i FPS. http://www.anandtech.com/video/showdoc.htm...tml?i=1896&p=18

 

Godt å se nvidia har funnet tilbake til sitt største konkurranse fortrinn, driver avdelingen sin. Hadde de bare utviklet denne fremfor å bruke krefter på optimalisering mot benchmarks i sommer hadde jeg kanskje kjøpt en Geforce igjen istede for Radeon når jeg handlet sist.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...