Gå til innhold

Nye Doom vises snart frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det var ekstreme forventninger til Doom-seriens forrige spill, Doom III, og i ettertid må vi kunne si at det bare delvis innfridde disse"

 

Uttalelsen sier kanskje mer om forventningene enn selve spillet?? Forventningene på forhånd kjenner jeg ikke til,

men i min bok så er "Doom 3" det beste grøsserspillet jeg har spilt noen gang. Både bedre og lenger enn "Dead Space"-spillene og "Bioshock"-spillene, og mye bedre enn "Resident Evil"-spillene jeg har spilt synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det var ekstreme forventninger til Doom-seriens forrige spill, Doom III, og i ettertid må vi kunne si at det bare delvis innfridde disse"

 

Uttalelsen sier kanskje mer om forventningene enn selve spillet?? Forventningene på forhånd kjenner jeg ikke til,

men i min bok så er "Doom 3" det beste grøsserspillet jeg har spilt noen gang. Både bedre og lenger enn "Dead Space"-spillene og "Bioshock"-spillene, og mye bedre enn "Resident Evil"-spillene jeg har spilt synes jeg.

 

Doom3 var en sturrselig middelmådighet med forutsigbare skremseltaktikker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Håpe det blir litt mer enn en generisk korridor-opplevelse denne gangen. Jeg vokste opp med Doom 1&2 og mine forventinger til 3'ern var store (litt for store egentli), så jeg kunne jo ikke annet enn å bli skuffet.

 

Teaseren ser jo tøff ut, og lydeffekten på døra vekker masse nostalgi hos meg og jeg antar litt flere ;)

 

Forholder meg lunken til Quakecon har gått av stabelen.

Lenke til kommentar

 

Skeptisk ettersom Doom 3 var et gedigent møkkaspill av dimensjoner. Dårlig story, dårlig gameplay og forutsigbar "skrekk".

da kan du vel vise hvordan doom 3 skulle blitt lagt.

siden du vet hvordan det skulle blitt laget :hmm:

 

 

Doom3 hadde vært bedre om de bare reskinnet doom2 og lanserte det som doom3.....

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Skeptisk ettersom Doom 3 var et gedigent møkkaspill av dimensjoner. Dårlig story, dårlig gameplay og forutsigbar "skrekk".

da kan du vel vise hvordan doom 3 skulle blitt lagt.

siden du vet hvordan det skulle blitt laget :hmm:

Er det ikke lov å mislike et spill uten å måtte forsvare hvordan man selv ville ha laget det? Min personlige mening er at det er et møkkaspill, det betyr ikke nødvendigvis at jeg ville ha laget et bedre spill selv, kun at jeg ikke likte det de lagde.

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

Absolutt en guffen type. Part machine, part demon, all badass. Forventer ikke allverden, ID er ikke mye å skryte av uten John C og John R selv om RAGE ikke var så verst. .

 

Tipper at de som syns Doom 3 er drittdårlig er de som gjorde i buksa første gang de møtte edderkoppene.

Lenke til kommentar

Jeg for min del likte/liker godt "Doom3"...,men må innrømme at skremsel-takktikken i spillet burde ha vært mer dynamisk...,og ikke så veldig forutsigbar som den var/er...

 

Med mer dynamikk på dettet feltet så hadde paranoia vært en del av spille-opplevelsen...,som etter min mening hadde gitt spillet ei ekstra stjerne i boka.

 

Grafikken I "Doom3" ble opp til flere ganger omtalt som "Hollywood-Quality" etter at spillet ble lansert.

 

Og jeg for min del må innrømme at jeg likte/liker godt grafikken i "Doom3".

Selv om at det nok er mangen der ute som vil argumentere med det at "Doom3" ikke har noe særlig å stille opp med om man sammenligner med dagens spill-grafikk.

 

Hardware-kravene som ble satt for "Doom3" da det ble lansert virket nok høye den gang...,men latterlig lave den dag idag.

 

Det har nok mye med begrensninger i hardware-støtte å gjøre når man ser på grafikk-motoren som ble brukt i "Doom3"...,men personlig har jeg klart å mer eller mindre knele en i7-3,5Ghz,6GB på Skjermkortet og 12GB Ram i system-minne...,kjørt på en SSD.

 

Jeg er nok det mange vil kalle en vandrende motsettning...,når det kommer til grafikk...

 

Jeg vokste opp med spill som "Lady Tut" og "Wizzard of Wor"...,som by the Vei...fortsatt er blandt mine spill favoritter opp gjennom tidene.

Så Super-Mega-Ultra-Realistisk grafikk er ikke absolutt et must for at et spill skal være kjekt å spille.

 

Men på den annen side...

Har man en "Super-Computer" så ser jeg ingen grunn til å ikke prøve og se hvor langt man klarer og presse grafikken i spill før man når taket...,so to speak.

 

PS...:

En liten ting til...

Jeg personlig har ingen interesse av over-klokking...,så det har ingenting med min uttalelse å gjøre i teksten over.

 

Base-Clock all the way...he he...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Doom 3 var et bra spill det, men det er ganske langt og tidvis repetitivt, så det er ikke et spill man bør spille fra start til slutt i løpet av noen få dager. Hvis man spiller 2-3 timers økter med noen dagers mellomrom, så er Doom 3 helt glimrende skrekkunderholdning i mine øyne. Husker når jeg for første gang kom til Delta Labs, det var virkelig skremmende. For å ikke snakke om det som påfølgte... :) Er veldig spent på å se mer til Doom 4 denne sommeren!

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...