Gå til innhold

Snart blir laptop-tastaturene enda tynnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke blir værre å skrive touch enn på et godt Mac-tastatur, så ønsker jeg det velkommen. Tenker på ergonomi og hvor hurtig man er komfortabel når man skriver touch med det.

 

Hvilket Mac-tastatur lurer dere kanskje på. Jeg tenker på den komplett planken i tjukk aluminium som har ekstra USB-kontakter og et fullt talltastatur og de gode gamle piltastene, Del, printscreen, break, pn dn og pnup og alt det der. Jeg bruker det til PC'en jeg. Det er kjempegreit for meg som vet hvor PC-tastene befinner seg. Det aller aller beste tastaturet jeg har hatt til nå. :thumbup:

 

MacKeyboard1.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Grei nok den. Bærbar eller ikke. Tastatur trenger man jo helst enda. Det som er det mest interessanne med hele "det nye produktet" for min del, blir om det føles tilsvarende godt å skrive på.

 

Det må være lov å kunne ønske seg noe bedre. Det er ikke sikkert tastene behøver å måtte bevege seg like dypt ned som på det foreslåtte Mac-tastaturet for at man har lik opplevelse. Ikke vet jeg. Man, bør jo uansett teste ting før man gjør seg opp en mening.

 

Jeg har uansett opplevd at jeg skriver bedre enn på et godt mekanisk tastatur fra 90-tallet og 2000-tallet, med mitt Mac-tastatur. Derfor ønsket jeg å nevne det. Et godt tastatur er et godt tastatur, så får det heller være opp til produsente å forsøke å etterlikne de gode brukeropplevelsene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke blir værre å skrive touch enn på et godt Mac-tastatur, så ønsker jeg det velkommen. Tenker på ergonomi og hvor hurtig man er komfortabel når man skriver touch med det.

 

Hvilket Mac-tastatur lurer dere kanskje på. Jeg tenker på den komplett planken i tjukk aluminium som har ekstra USB-kontakter og et fullt talltastatur og de gode gamle piltastene, Del, printscreen, break, pn dn og pnup og alt det der. Jeg bruker det til PC'en jeg. Det er kjempegreit for meg som vet hvor PC-tastene befinner seg. Det aller aller beste tastaturet jeg har hatt til nå. :thumbup:

 

MacKeyboard1.jpg

 

 

 

 

Har du testet den lille trådløs tastaturet til Mac? Er det også godt å skrive på?

Lenge sikla på den, på tide å bytte ut det kjipe beige tastaturet som fyller halve stuebordet.

Ser jo ut som smooth sailing å bruke det i Linux se linken under bildet.

På bildene så ser de jo ganske like ut. :)

 

 

Apple wireless keyboard no numpad!

hero_2.jpg

 

 

Ser jo greit ut å få til i Linux: http://www.organicdesign.co.nz/Apple_wireless_keyboard_on_Linux

 

Så om noen mac brukere kan si noe om hvordan dette tastaturet er å skrive på så gjenstår bare bestillingen.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet å skrive på det lille. Men, jeg har kikket og klådd på det i butikk. Jeg synes ikke det korte tastaturet føltes så godt som den lengste tastefjølen som jeg la ved bilde av. Det lange fungerer smooth på PC også. En herlig opplevelse, må prøves.

 

Det kan hende det lille er godt å skrive på selv om jeg fikk en sånn "litt billigfølelse" av å kladde på det.

Lenke til kommentar

Det lille tastaturet ser ikke billig ut, tvert imot. Det ser ut som det er laget i unibody. Stylish!

Vil ta seg godt ut på stuebordet. Too bad det ikke har trackpad......

Men det hjelper jo lite om det er skrekkelig dårlig å skrive på.

 

Får prøve å sjekke rundt om noen jeg kjenner har det lille så jeg får testet det litt.

Lenke til kommentar

Har du testet den lille trådløs tastaturet til Mac? Er det også godt å skrive på?

Lenge sikla på den, på tide å bytte ut det kjipe beige tastaturet som fyller halve stuebordet.

 

Jeg har både USB-tastaturet og dette og synes det lille trådløse er omtrent nøyaktig like godt å skrive på som det med USB-kabel og numkeys. Det er veldig liten forskjell på dem annet enn at det trådløse er mindre og har en litt større helling fordi batteriene gjør at foten blir litt høyere enn på USB-tastaturet.

Endret av asbjornu
Lenke til kommentar

 

Har du testet den lille trådløs tastaturet til Mac? Er det også godt å skrive på?

Lenge sikla på den, på tide å bytte ut det kjipe beige tastaturet som fyller halve stuebordet.

 

Jeg har både USB-tastaturet og dette og synes det lille trådløse er omtrent nøyaktig like godt å skrive på som det med USB-kabel og numkeys. Det er veldig liten forskjell på dem annet enn at det trådløse er mindre og har en litt større helling fordi batteriene gjør at foten blir litt høyere enn på USB-tastaturet.

 

 

 

Takk for svar, helling er ba synes jeg. Gjør tatatur bedre å skrive på og bedre for håndleddene.

Da er bestilling sendt :)

 

Too bad det ikke finnes liknende stilige tastatur med trackpoint. .......

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

 

Too bad det ikke finnes liknende stilige tastatur med trackpoint. .......

 

Jeg regner med du mener "trackpad" og i så tilfelle finnes det noe som heter Magic wand som gjør at du kan koble sammen en Magic Trackpad og Apple Wireless Keyboard.

 

 

 

Nei jeg mente trackpoint. Den lille "styrepinnen" mellom G og H tastene. TRackpoint og h/v klikk u/space er alt man trenger. Savner min gamle IBM. *sukk*

 

edge11_trackpoint1_02.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...