Gå til innhold

Sun spår mikroprosessorens død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får meg ikke til å tro at gpu'en blir integrert. Jeg vil ikke ha en sånn løsning. Det er greit nok med northbridge og nettverk og sånt, for det velger man jo stort sett ikke selv. Man kjøper bare et hovedkort, og der får man med en hel del. Og ytelsesforskjellen mellom brikkesett er ikke så stor. NIC er jo også NIC, uansett. Den kan godt bli integrert for meg.

 

Men gpu. Nei, folk vil fremdeles velge hvilken grafikkløsning de vil ha. Det blir jo for dumt å selge ørten versjoner av et "microsystem". Tenk på alle klokkefrekvensene, og kombinér dem med alle de forskjellige grafikk kortene forskjellige brukere vil ha. Og lydkort får de nok heller ikke inn. Det blir ihvertfall ikke slutt på eksterne lydkort.

 

Kanskje de kan få integrert det som vi idag får levert på hovedkortet (også gpu og lydkort), men dedikerte kort (AGP eller PCI Express eller hva det nå blir) vil bestå.

Lenke til kommentar
.....

 

Aldri si aldri.. :)

 

Jeg sa aldri "aldri" heller... :wink: Neida, jeg er enig i at det er vanskelig å vite hva som skjer i framtida (ja, kanskje du kan, med det nick'et :wink: ), men jeg har liten tro på idéen om "microsystem". Når du da kjøper ny datamaskin, er det jo bare minne (det blir kanskje integrert det også...) og harddisk som ikke følger med. Skal man oppgradere, må man jo bytte alt for mye, og man har ikke muligheten til å oppgradere bare skjermkort, f.eks. Det er jo hele fordelen med pc, at man kan oppgradere litt etter litt. :shudder: Nei, jeg liker ikke denne idéen, jeg.

Lenke til kommentar

Liker AMDs strategi med intregrert minnekontroller i CPuen.

Det blir jo lettere for oss forbrukere når det gjelder oppgradering.

Man kan jo nå kjøpe ny CPU som støtter raskere minne og så kjøpe nytt minne uten å måtte bytte ut hk`et forutsatt at man bruker en standard for minnegrensesnitt (f.eks. DDR-DIMM) over lengre tid.

 

I tilegg gir det jo økt ytelse siden veien mellom CPU og minne blir mye kortere. (Latencyen går ned).

 

Hadde jeg bestemt hos Intel hadde jeg avlyst(gjort om på) hele Socket T/Tejas planene deres og heller intregrert minnekontroller i CPUen som hos AMD.

intel skytter seg selv i foten med å forsette med minnekontroller i brikkesettet slikt de gjør nå. Må vell være mye greiere å gjøre det slik AMd gjør det.

 

Er dette så vanskelig å forstå da Intel ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...