Gå til innhold

Kultklassikeren Grim Fandango gjenoppstår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det kommer til konsoll så kommer de vel ikke til å fikse det eneste lille ankepunktet mot spillet, nemlig kontrollene om det eventuelt skulle komme til PC også.

 

Jaja, fint for Tim Schafer at han faktisk får litt penger for dette, og bra at en ny generasjon får muligheten til å spille tidenes beste spill.

Lenke til kommentar

Siden det kommer til konsoll så kommer de vel ikke til å fikse det eneste lille ankepunktet mot spillet, nemlig kontrollene om det eventuelt skulle komme til PC også.

 

Man kan allerede i dag spille det med mus som et point & click spill, med enklere inventory-grensesnitt. Veldig enkelt å modde, og det gjør spillet mye enklere å styre.

http://www.pcgamer.com/2014/03/02/mod-of-the-week-mouse-interface-for-grim-fandango/

 

Finnes også patch som gjør Manny-modellen mye bedre:

http://grimfandangodeluxe.blogspot.no/2012/07/first-year-manny-is-done.html

 

 

Eneste som mangler er egentlig høyere oppløsning på de prerendrede bakgrunnenene.

Endret av novaster
Lenke til kommentar

Nice! Gode point-and-click-spel er mangelvare i dag. Grim Fandango var eit fantastisk spel.

Grim Fandango er vel ikke (i utgangspunktet) point and click-styrt? Jeg så Tim Schafer spille det på youtube nylig, og det var mye snakk om "tank"-kontrollene. Prøvde aldri spillet i gamle dager, men må nok prøve den nye versjonen. Tror jeg hadde likt det bedre med vanlig point and click, enn tank-typen kontroll.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

 

Nice! Gode point-and-click-spel er mangelvare i dag. Grim Fandango var eit fantastisk spel.

Grim Fandango er vel ikke (i utgangspunktet) point and click-styrt? Jeg så Tim Schafer spille det på youtube nylig, og det var mye snakk om "tank"-kontrollene. Prøvde aldri spillet i gamle dager, men må nok prøve den nye versjonen. Tror jeg hadde likt det bedre med vanlig point and click, enn tank-typen kontroll.

 

 

Det er ikke point and click nei, personlig synes jeg ikke det var noe vellykket grep å kontrollere det uten mus, men er vel smak og behag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Æsj, trodde det var bedre nyheter enn dette da jeg så overskriften. En nyversjon til PC med bedre styringsmekanismer, kanskje i tillegg til commentary-track og en samling konseptskisser (som er helt fantastiske for dette spillet) hadde jeg ikke takket nei til.

 

Hadde heller ikke takket nei til et nytt eventyr i Land of the Dead, men bare så lenge Tim Schafer står bak og det er et skikkelig eventyrspill, i motsetning til et typisk Double Fine-spill.

Lenke til kommentar

For at Tim Schafer skulle kunne lage et nytt spill så måtte han vel kjøpt rettighetene til spillet av Disney. Sikkert ikke bare bare å få til noe sånt. Vil tro noe sånt hadde vært et langt større prosjekt, enn en remaster er. Langt større enn f.eks. Broken Age, i tillegg til at rettighetsproblemet måtte vært fikset først. Blir for smalt og dyrt til at noen tør å satse på det.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

For at Tim Schafer skulle kunne lage et nytt spill så måtte han vel kjøpt rettighetene til spillet av Disney. Sikkert ikke bare bare å få til noe sånt. Vil tro noe sånt hadde vært et langt større prosjekt, enn en remaster er. Langt større enn f.eks. Broken Age, i tillegg til at rettighetsproblemet måtte vært fikset først. Blir for smalt og dyrt til at noen tør å satse på det.

 

Det er jeg klar over, men når han har fått lov til å slippe en nyversjon til noen Sony-konsoller sitter tydeligvis ikke lisensen så fastlåst i Disney som man kanskje skulle trodd tidligere. Noen som vet hva Disney får ut av at han får lov til å gjøre dette?

Lenke til kommentar

 

 

Det er jeg klar over, men når han har fått lov til å slippe en nyversjon til noen Sony-konsoller sitter tydeligvis ikke lisensen så fastlåst i Disney som man kanskje skulle trodd tidligere. Noen som vet hva Disney får ut av at han får lov til å gjøre dette?

 

 

Profitt vil jeg tro.

 

doublefine laget denne videon, hvor di snakker litt om remake/disney. (lite detaljer)

 

Endret av JRL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det kommer til konsoll så kommer de vel ikke til å fikse det eneste lille ankepunktet mot spillet, nemlig kontrollene om det eventuelt skulle komme til PC også.

 

Jaja, fint for Tim Schafer at han faktisk får litt penger for dette, og bra at en ny generasjon får muligheten til å spille tidenes beste spill.

 

Du glemmer at både PS4 og PS Vita , som spillet blir eksklusivt til, har touch-flater som kan brukes til point 'n click.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...