Gå til innhold

Apple vil snart gi deg lyd gjennom ladekontakten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple har åpenbart forstått at dette ikke var noe hodesettprodusentene bryr seg om å gjøre siden det fortsatt ikke er noen som har kastet seg på muligheten som har eksistert i mange år på de fleste Android-telefoner. Dermed var løsningen å kjøpe opp en hodetelefonprodusent som lager dårlige produkter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Her er det jo fryktelig mye vi ikke vet noe om enda..

 

#1: Hvilket produkter vil komme med Lightning for lydoverføring? Blir det forbehold Hi-Fi produkter hvor det kan være oppegående integrert DAC i hodetelefonene så det har noe for seg, eller kommer det også på low-end produkter som Apple sine egne EarPods og In-Ears hvor det vel strengtatt er totalt meningssløst og bare blir for å låse disse produktene til egne produkter?

 

#2: Vil produkter komme med støtte for både Lightning og minijack? Tviler sterkt på at tredjepart som Sennheiser, Beyerdynamic osv vil produsere High-End produkter som er låst til iOS-produkter på denne måten, ei tror jeg Apple ønsker det heller for da kan det jo plutselig ikke brukes mot Mac osv heller. Blir utrolig lite fleksibelt og upraktisk når alt kommer til stykke, selv for Apple.

 

#3: Hva er hensikten til Apple? Er det et slags forsøk på lock-in, er det for at de har planer om å komme med Hi-Fi produkter (via Beats sitt produksjonsorgan) eventuelt avtale med tredjepart om at de ønsker å integrerte DAC, hives seg å en 48kHz @ 24bit bølge eller noe lignende? Kan det være fordi det skal kunne tilføre kontinuerlig størm til hodetelefoner med aktiv støyreduksjon så du slipper de håpløse batteriene som må byttes i tide og utide?

 

 

 

Foreløpig så vet vi jo fint lite til å kunne strekke noen konklusjoner i den ene eller andre retningen, selv tror jeg vel at det kun er fordi Apple selv åpner opp for at tredjepart skal kunne integrere god DAC i hodetelefonene, samt for strømtilføring mot hodetelefoner med aktiv strømreduksjon, samt at det vil komme Beats produkter med Lightningkontakt men som tillegg til vanlig minijack.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet kan jo enkelt løses slik Bose gjør det ved å sende med en kabel for vanlig minijack og en for iphone. Selv har jeg android og bruker den vanlige. Da får jeg ikke brukt fjernstyringsmuligheten i "minijacken" for iphone da denne er noe annerledes. den i dag iphone spesifike kabelen kan sikkert i fremtiden byttes med en lightning type...Får bare be pent om at ikke den også brekker inne i iphone / ipad slik at man må betale apple 2500,- for en ny iphone / ipad :(

Lenke til kommentar

Problemet kan jo enkelt løses slik Bose gjør det ved å sende med en kabel for vanlig minijack og en for iphone.

 

Dette fører til ekstrakostnader for produsenten/forbrukeren når muligheten for å skifte ledning, og tillegg av forskjellige ledninger legges i pakken. Hva blir det neste? skal Windows phone ha sin egen ingang også, og hvor skal det da ende?! Nei, dette blir for dumt og veldig typisk apple å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ja, dette er jo akkurat hva vi trenger.... Enda mer proprietære kabler. Så vi må ha egne hodetelefoner til eple-produktene i tillegg til ladekabler. Dette gjør det jo mye enklere for forbrukerene og er jo helt topp for miljøet! Forbanna møkkafirma.

Apple er ikke et møkka firma, jeg har iphone 5 og den er fantatisk. Android med andre ord er noe møkk

 

 

Winza

Lenke til kommentar

 

Ja, dette er jo akkurat hva vi trenger.... Enda mer proprietære kabler. Så vi må ha egne hodetelefoner til eple-produktene i tillegg til ladekabler. Dette gjør det jo mye enklere for forbrukerene og er jo helt topp for miljøet! Forbanna møkkafirma.

Apple er ikke et møkka firma, jeg har iphone 5 og den er fantatisk. Android med andre ord er noe møkk

 

 

Winza

 

For noe tull.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ja, dette er jo akkurat hva vi trenger.... Enda mer proprietære kabler. Så vi må ha egne hodetelefoner til eple-produktene i tillegg til ladekabler. Dette gjør det jo mye enklere for forbrukerene og er jo helt topp for miljøet! Forbanna møkkafirma.

Apple er ikke et møkka firma, jeg har iphone 5 og den er fantatisk. Android med andre ord er noe møkk

 

 

Winza

 

 

 

Herregud mann....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Ja, dette er jo akkurat hva vi trenger.... Enda mer proprietære kabler. Så vi må ha egne hodetelefoner til eple-produktene i tillegg til ladekabler. Dette gjør det jo mye enklere for forbrukerene og er jo helt topp for miljøet! Forbanna møkkafirma.

Apple er ikke et møkka firma, jeg har iphone 5 og den er fantatisk. Android med andre ord er noe møkk

 

 

Winza

 

For noe tull.

 

Nei ikke tull, apple er best, er en grunn til av iphone selger så bra :)

 

 

 

Ja, dette er jo akkurat hva vi trenger.... Enda mer proprietære kabler. Så vi må ha egne hodetelefoner til eple-produktene i tillegg til ladekabler. Dette gjør det jo mye enklere for forbrukerene og er jo helt topp for miljøet! Forbanna møkkafirma.

Apple er ikke et møkka firma, jeg har iphone 5 og den er fantatisk. Android med andre ord er noe møkk

 

 

Winza

 

 

 

Herregud mann....

 

 

 

 

Ja, dette er jo akkurat hva vi trenger.... Enda mer proprietære kabler. Så vi må ha egne hodetelefoner til eple-produktene i tillegg til ladekabler. Dette gjør det jo mye enklere for forbrukerene og er jo helt topp for miljøet! Forbanna møkkafirma.

Apple er ikke et møkka firma, jeg har iphone 5 og den er fantatisk. Android med andre ord er noe møkk

 

 

Winza

 

 

 

Herregud mann....

 

Ikke noe herregud, det var min mening, smak og behag

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

...

 

Hva i all verden har det at du syns iphone 5 er bra å gjøre med at eplet har en helt idiotisk forretningsmodell som kun går ut på gi ut mest mulig proprietært møkk for egen vinning?

 

Du sa apple er et møkka firma, iphone er så og si apple. Jeg som apple fan føler da mitt ansvar å forsvare apple, steven jobs gjorde så mye bra

Lenke til kommentar

er det en nødt ting å bruke mini jack, synes den er veldig praktisk selv, siden jeg kan bruke samme hodesette fra alt til tven i stua når jeg skal spille, til .. ja alt...

 

Men så har du lightning kontakten, kjæresten min har jo iphony selfølgelig..., oj jeg er tom for strøm har du sett den.. mens jeg har en lader til xperiaen min, + nettbrette, + alle andre enheter på dataen som bruker samme standar, kan faktisk koble det meste jeg har rett på datamaskinen, uten å måtte tenke på, er dette en falsk kontakt som kan ta fyr...

 

Lightning kontakt til headsett har ingen fordeler, lydkvalitet sier du... da vet du ingenting om lyd, kvaliteten i dag på minijack eller uansett kobberkabel du kan få tak i er høyere en hva øret ditt kan høre... og for enklere eksempel hvis vi sier lys eller farge, så kan du få flere farger en du kan see i den gamle kobber kabel mini jack utgangen... flere lydutganger en stereo sier du, altså 3d surround.. greit nok, den kan ikke mini jacken slå, men da snakker vi heller om surround sound, og selv med lightning vil det være upraktisk.. ved tanke på inganger på stereoanlegg bortsett fra dem som reklamerer med ipad høytaler osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye temmelig meningsløs og lite leselig tekst for man si... Har du i det hele tatt peiling på DAC og hva en digital kobling som Lightning kan legge opp til og den kan jo også sørge for å kjøre strøm til hodetelefoner med aktiv støydempning så du slipper disse batteriene som blir tomme hele tiden..

 

Du kan da fint lade enheter med Lightning via dataen akkurat som du kan med alt det andre du nevner, eneste forskjellen er at du må benytte Lightningkabelen istedenfor Micro-USB kabalen. Fatter ikke hva du fabler om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

...

Hva i all verden har det at du syns iphone 5 er bra å gjøre med at eplet har en helt idiotisk forretningsmodell som kun går ut på gi ut mest mulig proprietært møkk for egen vinning?

Slapp av mann, han tuller/troller nok bare, og om det så ikke stemmer er jo han bare 12 år så who cares.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

...

Hva i all verden har det at du syns iphone 5 er bra å gjøre med at eplet har en helt idiotisk forretningsmodell som kun går ut på gi ut mest mulig proprietært møkk for egen vinning?

Slapp av mann, han tuller/troller nok bare, og om det så ikke stemmer er jo han bare 12 år så who cares.

 

Jeg tuller ikke, troller ikke og er ikke 12, vist man er et troll eller 12 år fordi man forsvarer apple så er det helt tullete...

 

Er 22 år gammel mann btw..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

...

Hva i all verden har det at du syns iphone 5 er bra å gjøre med at eplet har en helt idiotisk forretningsmodell som kun går ut på gi ut mest mulig proprietært møkk for egen vinning?

Slapp av mann, han tuller/troller nok bare, og om det så ikke stemmer er jo han bare 12 år så who cares.

Jeg tuller ikke, troller ikke og er ikke 12, vist man er et troll eller 12 år fordi man forsvarer apple så er det helt tullete...

 

Er 22 år gammel mann btw..

Appel er best som har markedsandel på 10-15% (Synkende)?

Hmm... ok

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

...

Hva i all verden har det at du syns iphone 5 er bra å gjøre med at eplet har en helt idiotisk forretningsmodell som kun går ut på gi ut mest mulig proprietært møkk for egen vinning?

Slapp av mann, han tuller/troller nok bare, og om det så ikke stemmer er jo han bare 12 år så who cares.

Jeg tuller ikke, troller ikke og er ikke 12, vist man er et troll eller 12 år fordi man forsvarer apple så er det helt tullete...

 

Er 22 år gammel mann btw..

Appel er best som har markedsandel på 10-15% (Synkende)?

Hmm... ok

 

Apple er millionærer, forklar det?

 

Folk kan si det dem vil, dem kan slurve og kalle meg troll eller 12 åring som forresten er langt over ferdig brukt fornærmelse. Apple er best, hadde det vært opp til meg skulle android og de andre tulle mobilene blitt slått konkurs

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...