Gå til innhold

Lekker og kraftig Ultrabook med knalloppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er spesielt hvordan markedet virker å gå rett fra den lusfattige 720 til å fokusere på 4K på bærbare.

 

Enig. Kunne de ikke inngått et kompromiss med 1080p, som er en bra oppløsning? Jeg skjønner ikke hvordan maskiner som hadde vært gull verdt dersom de hadde vært litt rimeligere, absolutt må pakke på seg den ene spesifikasjonen som gjør den superdyr.
Lenke til kommentar

 

i5+256GB SSD+8GB RAM = tipper ca. 11 000kr. Tar den gjerne hvis Sony VAIOen crapper ut i løpet av sommeren.

 

Jeg tipper nok rundt 14000kr, minst :) 4k skjerm og GTX 850M koster en del :p

Enig. Ser for meg ca samme prisleie som ux301 hadde ved launch.

Asus er ikke særlig billig lengre, men utvilsomt svært kvalitetbevisst.

Lenke til kommentar

 

Syntes det er spesielt hvordan markedet virker å gå rett fra den lusfattige 720 til å fokusere på 4K på bærbare.

Enig. Kunne de ikke inngått et kompromiss med 1080p, som er en bra oppløsning? Jeg skjønner ikke hvordan maskiner som hadde vært gull verdt dersom de hadde vært litt rimeligere, absolutt må pakke på seg den ene spesifikasjonen som gjør den superdyr.

 

 

Uenig, 4K er bra, fint at de hopper opp til en god oppløsning.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Syntes det er spesielt hvordan markedet virker å gå rett fra den lusfattige 720 til å fokusere på 4K på bærbare.

Enig. Kunne de ikke inngått et kompromiss med 1080p, som er en bra oppløsning? Jeg skjønner ikke hvordan maskiner som hadde vært gull verdt dersom de hadde vært litt rimeligere, absolutt må pakke på seg den ene spesifikasjonen som gjør den superdyr.

 

 

Uenig, 4K er bra, fint at de hopper opp til en god oppløsning.

 

AtW

 

Denne maskinen hadde trolig kostet 8-10 000 kroner uten 4K. Kan du forestille deg hva prisen blir med 4k? Kanskje 12 -14 000. Forteller du meg at du er villig til å betale 40% av maskinen, 4000 kroner, for å oppgradere fra et 1080p iPS panel til 4k i samme størrelse?

 

For min del er det greit at de har særprodukter, men at de må lage dem i tillegg til gode allroundere. Jeg har som tidligere argumentert for at jeg vil ha en 15,6" med 1080p IGZO IPS, 4,7W prosessor (Intel Core M, Broadwell, tilsvarer 11,5W prosessorene i dag som Core i3 4030Y, som er bra nok til det aller meste), iGPU, 256GB SSD, 1stk LPDDR3, 9-10 000 Whr, JBL-høyttalere (eller andre gode), vifteløs, optisk drev-løs, touch-løs, unibody alu.

 

Det vil gi god nok ytelse til de aller fleste bruksområder, en bedre mediaopplevelse enn 90% av de bærbare på markedet, en batteritid som er urivalisert blant samtlige (også MacBook), og vet du hva, en nokså gunstig pris.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har allerede 2880x1800 på MacBooken. Ser absolutt ingen fordeler med å ha mer oppløsning på en så liten skjerm.

Ville heller hatt en bærbar med 15" 5:4-skjerm og tilnærmet 2560x2048-oppløsning.

AKA. det man bruker i industri og medisin, da dette er bedre proposisjoner for en ordenlig arbeidsskjerm. Filmer kan jeg se på større skjermer.

Endret av novaster
Lenke til kommentar

 

 

 

Syntes det er spesielt hvordan markedet virker å gå rett fra den lusfattige 720 til å fokusere på 4K på bærbare.

Enig. Kunne de ikke inngått et kompromiss med 1080p, som er en bra oppløsning? Jeg skjønner ikke hvordan maskiner som hadde vært gull verdt dersom de hadde vært litt rimeligere, absolutt må pakke på seg den ene spesifikasjonen som gjør den superdyr.

 

 

Uenig, 4K er bra, fint at de hopper opp til en god oppløsning.

 

AtW

 

Denne maskinen hadde trolig kostet 8-10 000 kroner uten 4K. Kan du forestille deg hva prisen blir med 4k? Kanskje 12 -14 000. Forteller du meg at du er villig til å betale 40% av maskinen, 4000 kroner, for å oppgradere fra et 1080p iPS panel til 4k i samme størrelse?

 

For min del er det greit at de har særprodukter, men at de må lage dem i tillegg til gode allroundere. Jeg har som tidligere argumentert for at jeg vil ha en 15,6" med 1080p IGZO IPS, 4,7W prosessor (Intel Core M, Broadwell, tilsvarer 11,5W prosessorene i dag som Core i3 4030Y, som er bra nok til det aller meste), iGPU, 256GB SSD, 1stk LPDDR3, 9-10 000 Whr, JBL-høyttalere (eller andre gode), vifteløs, optisk drev-løs, touch-løs, unibody alu.

 

Det vil gi god nok ytelse til de aller fleste bruksområder, en bedre mediaopplevelse enn 90% av de bærbare på markedet, en batteritid som er urivalisert blant samtlige (også MacBook), og vet du hva, en nokså gunstig pris.

 

 

Det koster ikke 4k ekstra å produsere ett 4k-panel kontra ett 1080p-panel av denne størrelsen med ett halveis edruelig påslag.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Syntes det er spesielt hvordan markedet virker å gå rett fra den lusfattige 720 til å fokusere på 4K på bærbare.

Enig. Kunne de ikke inngått et kompromiss med 1080p, som er en bra oppløsning? Jeg skjønner ikke hvordan maskiner som hadde vært gull verdt dersom de hadde vært litt rimeligere, absolutt må pakke på seg den ene spesifikasjonen som gjør den superdyr.

 

 

Uenig, 4K er bra, fint at de hopper opp til en god oppløsning.

 

AtW

 

Denne maskinen hadde trolig kostet 8-10 000 kroner uten 4K. Kan du forestille deg hva prisen blir med 4k? Kanskje 12 -14 000. Forteller du meg at du er villig til å betale 40% av maskinen, 4000 kroner, for å oppgradere fra et 1080p iPS panel til 4k i samme størrelse?

 

For min del er det greit at de har særprodukter, men at de må lage dem i tillegg til gode allroundere. Jeg har som tidligere argumentert for at jeg vil ha en 15,6" med 1080p IGZO IPS, 4,7W prosessor (Intel Core M, Broadwell, tilsvarer 11,5W prosessorene i dag som Core i3 4030Y, som er bra nok til det aller meste), iGPU, 256GB SSD, 1stk LPDDR3, 9-10 000 Whr, JBL-høyttalere (eller andre gode), vifteløs, optisk drev-løs, touch-løs, unibody alu.

 

Det vil gi god nok ytelse til de aller fleste bruksområder, en bedre mediaopplevelse enn 90% av de bærbare på markedet, en batteritid som er urivalisert blant samtlige (også MacBook), og vet du hva, en nokså gunstig pris.

 

 

Det koster ikke 4k ekstra å produsere ett 4k-panel kontra ett 1080p-panel av denne størrelsen med ett halveis edruelig påslag.

 

AtW

 

Hva det koster er en ting, hva produsentene tar for at det skal være en eksklusiv fordel hos deres produkt, er en annen ting. MacBook Pro 15 Retina hadde ikke kostet 17 000 kroner, om det ikke var for skjermen. HP er vel per dags dato den eneste produsenten som tilbyr en modell, hvor prisskillet for en QHD-skjerm ikke er på mange tusenlapper. Der finnes det imidlertid mange andre gode grunner til å ikke investere.

 

Jeg ville vært villig til å betale ca. 500 kroner for oppgraderingen fra 1080p til 4K, med tanke på nytten, rett og slett fordi jeg ikke opplever at 1080p IPS er noen flaskehals, men leverer kjempebra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...