Gå til innhold

SNIKTITT: LG G3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har egentlig ikke vurdert LG som en av mine neste mobiler. Men nå begynner jeg å vurdere mere og mere LG :-)

 

Jeg vurderte og endte opp med LG en gang....har aldri vært så skuffa etter noen måneders bruk. Mulig de får en sjanse i fremtiden, men det er en fjern fremtid.

Hadde en LG Optimus for noen år siden. Virket veldig bra i begynnelsen, men LG var/er kjent for å ikke være flinke med support og å pushe ut oppdatert android til telefonene sine så vi så aldri noen oppdateringer. Er mer fornøyd med Samsung.

Så jeg er enig med TheMoonMan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en LG Optimus for noen år siden. Virket veldig bra i begynnelsen, men LG var/er kjent for å ikke være flinke med support og å pushe ut oppdatert android til telefonene sine så vi så aldri noen oppdateringer. Er mer fornøyd med Samsung.

Så jeg er enig med TheMoonMan

 

Har fortsatt en LG 4X HD, men tviler på at jeg kommer til å kjøpe LG igjen. Dette var toppmodellen til LG, men den kom bare med Android 4.0, selv om 4.1 allerede begynte å bli vanlig på den tiden - etter nærmere et år, kom omsider oppdateringen til 4.1, og etter det har det vært stille. Det er for dårlig når vi snakker toppmodellen til et selskap, som også har spesifikasjoner som fint burde takle videre oppdateringer. Attpåtil gjorde den siste oppdateringen enkelte funksjoner tregere, så det var en nedtur med LG.

 

Vurderer å skaffe meg ny telefon nå, men det blir ikke LG denne gangen.

Lenke til kommentar

Det menes mye om hvorvidt man ser forskjell på pikseltettheter etter et visst punkt. Jeg har forholdsvis godt syn, og skal ikke hevde jeg klarte å se den helt store forskjellen mellom LGs tidligere G2-skjerm, og denne nye. Det kan godt hende den er der, men hvis det må måleverktøy til for å se den, virker det hele strengt tatt litt overflødig.

---------------------------

 

Mener ikke å starte en diskusjon på dette, men har det ikke mer med hvordan helhets-bildet/bevegelsene i bilde sammen med disse pixlene oppleves enn om du klarer å se enkeltpixler?

 

f.eks. hvis jeg ser på en bluray film på en fullHD tv fra en viss avstand ser ikke jeg heller enkeltpixler. Jeg var innom elkjøp for en stund tilbake og der hadde de en samsung 4k TV utstilt der de viste en 4k Demo (altså native 4k), dette var ekte bilder og ikke animasjon.. Opplevelsen av dette var helt sykt, det første jeg reagerte på når jeg kom inn i butikken var denne TVen, den var jo veldig stor (85"), men like vel var det noe med dette bildet, det kunne jeg se fra laaaang avstand, sikkert 50 meter+. Når jeg gikk nærmere og nesten helt inntil så var det jo nesten som at det var 3d uten at det egentlig var det, det hadde jo ALDRI gått med en tv som har fullhd.

 

Poenget er at jeg fint hadde sett forskjell på denne og en tv med fullHD på en avstand på 50 meter, og da ser man i hvert fall ikke pixlene.. Man må da få litt samme effekt som dette på mindre skjermer, spesielt når det er bevegelse i bilde (om man ser film eller spiller f.eks).

Lenke til kommentar

Pistasjmustasj: Du har muligens et poeng der. Har selv syntes jeg har sett forskjell på veldig mye mer enn bare reinspikka skarphet når man veksler mellom større skjermer av ulik oppløsning. Vi tar det med oss til G3 kommer til test. Skjermen er uansett noe vi vil være litt ekstra opptatt av her.

Lanseringsdager er litt vanskelige å gjøre slike vurderinger på, ettersom belysningen ofte veksler mellom flomlys og strober. Vi har heller ikke allverdens med tid til å finstudere, ettersom køen bak oss som regel er lang :)

Takk for tilbakemelding!

 

lonnj89: Det ble ikke opplyst om at den skulle være vanntett under lanseringen i går (hvis noen tittet på livestrømmen er det bare å korrigere om noe gikk meg hus forbi :) Det pleier alltid å være en eller to egenskaper ved en nylansert telefon det er usikkerhet rundt de første dagene. Samme hvor flinke PR-folk et selskap har, er det gjerne noe som blir glemt. Men, jeg skulle tro at akkurat IP-sertifisering eller vannavstøtende egenskaper ville vært så viktig at det ble nevnt :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Har fortsatt en LG 4X HD, men tviler på at jeg kommer til å kjøpe LG igjen. Dette var toppmodellen til LG, men den kom bare med Android 4.0, selv om 4.1 allerede begynte å bli vanlig på den tiden - etter nærmere et år, kom omsider oppdateringen til 4.1, og etter det har det vært stille. Det er for dårlig når vi snakker toppmodellen til et selskap, som også har spesifikasjoner som fint burde takle videre oppdateringer. Attpåtil gjorde den siste oppdateringen enkelte funksjoner tregere, så det var en nedtur med LG.

 

 

Jeg fikk så mange firmware-oppgraderinger som jeg forventet etter erfaringer med andre firmaer og produkter. Men som du sier var den siste oppdateringen dårlig. Min telefon ble stadig tregere enda jeg gjorde flere tiltak for å få den rask igjen, som beskrevet i forumene der ute.

 

Det endte opp med at jeg installerte Cyanogenmod på telefonen, som jeg har gjort på andre telefoner før denne. Nå er telefonen like rask som alltid, og det er en god stund siden overgangen. Det hjelper.

 

Cyanogenmod har naturligvis noen andre bakdeler, noen versjoner føles virkelig som beta-programvare.

Lenke til kommentar

secondarykid: Jeg prøvde å få til en filmsnutt med høyttaleren på full pinne. Jeg ble imponert av hvor godt jeg hørte den i de bråkete omgivelsene, men kameraet hørte den nesten ikke i det hele tatt - så det ga ikke noe skikkelig inntrykk. Skvatt litt hver gang den gikk over i demo-modus, med litt tilfeldig lydeffekter på full pinne. iPhone pluss minus litt, tror jeg - den blir jo forholdsvis bråkete. Men skal man lytte til musikk rett fra telefonen sier magefølelsen meg at det stadig er HTCs BoomSound-løsning som gjelder. Det er uansett litt vanskelig å felle en dom over den biten før jeg får hørt den i litt mer normale omgivelser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 gb vs 3 gb ram. Vil dette merkes i bruk? Ekstra plassen er ikke viktig for meg

 

Jeg skal ikke egentlig si noe direkte om forskjell på 2 og 3GB. Men slik utviklingen er, vil jeg tro at på et lite år kan oppdateringer komme som virkelig utnytter/bruker den siste GBen. Slik som jeg har smertefullt føler på den store forskjellen det er mellom 512MB og 768MB (LG O2X mot Samsung GS2)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...