Gå til innhold

GUIDE: Flere tips for å få mer glede av Google Chromecast (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske morsomt at denne artikkelen ble publisert akkurat nå. Har nettop brukt litt over 5 timer tilsammen på to dager med troubleshooting for å få Plex til å spille av lokalt innhold via Plex web app til Chromecasten. I den siste tråden jeg leste, etter jeg omsider hadde fått opp cast ikonet i Plex, men Plex nektet å spille av filene mine, kom jeg over denne:

 

Videostream for Google Chromecast

 

Det tok ca. 30 sekunder fra jeg installerte den i Chrome til jeg spillte av lokalt innhold fra datamaskinen til Chromecasten.. Har kun testet ca. 10 minutter enda med 720p materiale, men so far so good.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske morsomt at denne artikkelen ble publisert akkurat nå. Har nettop brukt litt over 5 timer tilsammen på to dager med troubleshooting for å få Plex til å spille av lokalt innhold via Plex web app til Chromecasten. I den siste tråden jeg leste, etter jeg omsider hadde fått opp cast ikonet i Plex, men Plex nektet å spille av filene mine, kom jeg over denne:

 

Videostream for Google Chromecast

 

Det tok ca. 30 sekunder fra jeg installerte den i Chrome til jeg spillte av lokalt innhold fra datamaskinen til Chromecasten.. Har kun testet ca. 10 minutter enda med 720p materiale, men so far so good.

 

Har brukt plex en del og veldig fornøyd med den. Har du satt opp Plex media server på pcen hvor filene dine er?

Lenke til kommentar

Selvsagt, og den kjører. Lagt til media i library, rescannet flere ganger, kvadrupelsjekket at det står "connected" i både localhost og web-appen til Plex, restartet maskin, chromecast, chrome, reinstallert google cast extension etc. etc., men to no avail. Er tydeligvis forbindelsen mellom Chromecasten og Plex som ikke fungerer, siden ingen av appene i plex (f.eks Soundcloud) fungerer heller.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å sette sentralen i bridge for at Chromecast skal fungere lokalt. Har du en egen router som gir ipadresse til både server og PC?

 

Typisk skal du da ha Server-PC: 192.168.1.xxx, Chromecast: 192.168.1.yyy, mobil eller nettbrett: 192.168.1.zzz.

 

Du vil også nå serveren ved å logge deg inn på Plex fra internett (f.eks med mobil) med brukernavn og passord, men da må UPNP være aktivert i routeren.

Lenke til kommentar

Ganske morsomt at denne artikkelen ble publisert akkurat nå. Har nettop brukt litt over 5 timer tilsammen på to dager med troubleshooting for å få Plex til å spille av lokalt innhold via Plex web app til Chromecasten. I den siste tråden jeg leste, etter jeg omsider hadde fått opp cast ikonet i Plex, men Plex nektet å spille av filene mine, kom jeg over denne:

 

Videostream for Google Chromecast

 

Det tok ca. 30 sekunder fra jeg installerte den i Chrome til jeg spillte av lokalt innhold fra datamaskinen til Chromecasten.. Har kun testet ca. 10 minutter enda med 720p materiale, men so far so good.

 

Fungerte med en gang her. Innhold lokalt på pc og bruker mobil med plax app for å koble til chromecast

Lenke til kommentar

Dette begynner å bli morsomt :p

 

Lastet ned Android appen og fikk opp serveren, men ikke Chromecasten. Slo på wifi (duh) og fikk opp chromecasten, men ikke filene på serveren (selv om det stod at den fant "Feh-PC"). Etter litt om og men fikk jeg til å spille av innhold fra serveren til Chromecasten via Android appen. Jeg får også til å sende innhold fra plex.tv til mobilen, men jeg får fortsatt ikke til å sende filer til chromecast fra den maskinen som også hoster PMS..

Lenke til kommentar

 

 

Visst jeg bruker Windows 8.1 og overhodet ikke Chrome (jeg bruker Opera), vil den fortsatte fungere?

Jo jøss. Normalt sett vil du jo styre den fra mobiltelefonen (Android/iOS). Det å caste fra Chrome er bare en av funksjonene.

Men jeg bruker også Windows Phone.

 

Det du da sier er at den er fullstendig ubrukelig?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette begynner å bli morsomt :p

 

Lastet ned Android appen og fikk opp serveren, men ikke Chromecasten. Slo på wifi (duh) og fikk opp chromecasten, men ikke filene på serveren (selv om det stod at den fant "Feh-PC"). Etter litt om og men fikk jeg til å spille av innhold fra serveren til Chromecasten via Android appen. Jeg får også til å sende innhold fra plex.tv til mobilen, men jeg får fortsatt ikke til å sende filer til chromecast fra den maskinen som også hoster PMS..

På pcen så blir man logget på 127.0.0.1 adressen og Chromecast utvidelsen sende den hvis du blir redirected til 127 adressen some meta-info til  chromecasten og om du har server på plex.tv og remote access på og fungerende, i think.

Har og funnet ut at beta utgaven av chromecast extension fungere mye bedre, andre og som har fått det til med Chromecast Beta utvidelsen.

Endret av Shavedbroom
Lenke til kommentar

Gammel post det der. Har ingen problemer med hverken casting, android app eller noe som helst :) Husker dog ikke hva som var problemet og hvordan jeg løste det i utgangspunktet, men har byttet router siden da og alt virker som det skal nå "out of the box".

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...