Gå til innhold

Krever at NetCom endrer 4G-reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes reklamen deres er veldig nøyaktig.

Bildet viser plassering av alle Netcoms 26 basestasjoner med 4G.

Så slipper folk i størstedelen av landet å bli lurt til å tro at de får god 4G-dekning.

 

Netcom har nok rundt 500 hvis ikke flere basestasjoner. Men områdene som vises på reklamen indilerer hvem byer/tettested som har flere av disse basestasjonene ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg synes reklamen deres er veldig nøyaktig.

Bildet viser plassering av alle Netcoms 26 basestasjoner med 4G.

Så slipper folk i størstedelen av landet å bli lurt til å tro at de får god 4G-dekning.

Netcom har nok rundt 500 hvis ikke flere basestasjoner. Men områdene som vises på reklamen indilerer hvem byer/tettested som har flere av disse basestasjonene ;)

Hvem???????

 

Sier ikke at Netcom har best dekning, men en basestasjon har deknings radius på 5km. Se på denne linken så skjønner du at 20 ikke deker oslo/akershus en gang.

 

https://netcom.no/dekningskart

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg synes reklamen deres er veldig nøyaktig.

Bildet viser plassering av alle Netcoms 26 basestasjoner med 4G.

Så slipper folk i størstedelen av landet å bli lurt til å tro at de får god 4G-dekning.

Netcom har nok rundt 500 hvis ikke flere basestasjoner. Men områdene som vises på reklamen indilerer hvem byer/tettested som har flere av disse basestasjonene ;)

Hvem???????

 

Sier ikke at Netcom har best dekning, men en basestasjon har deknings radius på 5km. Se på denne linken så skjønner du at 20 ikke deker oslo/akershus en gang.

 

https://netcom.no/dekningskart

Ikke det jeg reagerte på... Hvorfor i all verden skriver du hvem byer???

Hvilken byer, skjønte du ikke hva jeg mente?

 

Jo

Lenke til kommentar

Bor i Trondheim, har mobil med 4G dekning, men av en eller annen grunn får jeg ikke 4G dekning noen steder i byen. Har hatt 4G flere ganger andre steder som i lillehammer osv men ikke i trondheim... Kommer til og bytte til telenor

 

Det er fordi du har en iPhone 5 som ikke støtter en av de mest brukte frekvensene i Europa

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo merkelig om folk faktisk tror at mobildata har full hastighet og full dekningsgrad. Alle vet jo at dette er radioteknologi, som selvsagt alltid har og vil ha visse begrensninger.

 

Vi begynner snart å få et samfunn, hvor man må skrive som om folk er mentalt tilbakestående.

 

Ikke lenge før man må sette opp skilt overalt utendørs, med at is kan være glatt. http://www.sb.no/nyheter/mener-a-kunne-bevise-at-det-var-strodd-1.7464163

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Netcom har knapt 3G i trøndelag.
Telenor har hatt 3G dekning i 8 år der jeg bor, mens netcoms 3Gdekning er såvidt utbygd i sentrumskjernene. De er derimot best på 2G-dekning.
Uansett.... i 2014 burde ikke mobildekning og mobilt, relativt raskt bredbånd være mangelvare.

 

Jeg støtter forsåvidt vedkommende som uttalte seg om at dette er radioteknologi.

Det må vi jo ta i betraktning. Men utbyggingen (spes. fra netcoms side) burde være bedre.

Endret av JKJK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Reklamen til Netcom er løgn og svindel, over for sine kunder. Dekningskart de presenterer er ikke i samsvar med virkeligheten, og må fjernes som villedende reklame. Bor selv i et avmerket område med "utmerket dekning". Men sannheten forteller at mobilsamtaler vanskelig kan gjennomføres. Og Netcom akter ikke gjøre noe for sine kunder i området!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hele mobilbransjen er en gigantisk svindel. Du kan gjerne bytte fra NetCom til Telenor og få bedre dekning, men da får du dårligere pris.

 

Jeg kan utdype dette hvis dere ønsker, men siden alt jeg har tilgang til, en er grisetreg iPad, har jeg problemer med å skrive, men kan om ønskelig utdype i morgen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...